• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • zuperduperme

Står här i valet mellan scooter och scooter s. vi bor i vämland och ca 20 min utanför en större stad så det är inte landet. ni som testat dem, vilken ska jag ta? sambon säger den med fasta jul och jag den andra

• 060810
    zuperduperme skrev 2011-12-15 16:36:27 följande:
    Står här i valet mellan scooter och scooter s. vi bor i vämland och ca 20 min utanför en större stad så det är inte landet. ni som testat dem, vilken ska jag ta? sambon säger den med fasta jul och jag den andra
    Den som ni tycker bäst om! ;)
    Skämt o sido, jag har haft båda och jag älskar s:en! ;) Den med fasta hjul orkar inte min rygg med.. behöver kunna svänga lätt.
    Men i snö tror jag på den med fasta, fast jag körde min nitro i snön förra året och det gick superbra, så jag hoppas på lika med s:en om det nu blir nån snö! ;) 
  • zuperduperme

Ja jag gillar ju båda och önskar man kunde byta hjulena hur som hellst. Vi hade den med fasta hjul förut till första barnet. Kommer ihåg att ja tyckte att den var tung om man gämförde med nitron. fast så är det ju det där med snö och att dom vara hade 2 färger i butik i scooter s.

• Uliise
    hundtok skrev 2011-12-11 21:29:18 följande:
    Jag har en CC som jag nu har kört med i ca 6 mån. Jag tar promenader på minst 2 timmar om dagen (har ett gäng jyckar som ska motioneras) och vi går på alla möjliga underlag så som asfalt, grus, skogsstigar etc och mina hjul ser fortfarande ut som nya. Jag har hört att CC-hjulen slits så snabbt så jag var orolig att de inte skulle hålla för min framfart men det gör de absolut! Vill bara säga det för att lugna ev blivande CC-köpare.
    Tur för dig!
    Jag har haft två vagnar (Nitron är kvar och CC) med de däcken och båda fastnar det väldigt mycket grus i.
    Majken 100421
  • älskarlivet81
    Uliise skrev 2011-12-15 19:25:45 följande:
    Tur för dig!
    Jag har haft två vagnar (Nitron är kvar och CC) med de däcken och båda fastnar det väldigt mycket grus i.
    Vi har inte heller problem med att det fastnar grus i hjulen, har en nitro
  • t0va
    060810 skrev 2011-12-15 18:54:21 följande:
    Den som ni tycker bäst om! ;)
    Skämt o sido, jag har haft båda och jag älskar s:en! ;) Den med fasta hjul orkar inte min rygg med.. behöver kunna svänga lätt.
    Men i snö tror jag på den med fasta, fast jag körde min nitro i snön förra året och det gick superbra, så jag hoppas på lika med s:en om det nu blir nån snö! ;) 
    Håller med jag hade en vanlig scooter i några dagar men den var bara tung, äcklig och inte kul alls.

scooter S har jag bara provkört i butik och den kändes som en lite smidigare nitro, nu vill vi ha en vagn som går att åka bakåt också så vi behöll nitron och skaffade en annan sulky, hade vi inte haft nitron skulle det nog blivit en scooter S.
  • zuperduperme

Bebisen har en nitro och sen har vi babytravel Dublin som syskonvagn och nu när dottern på 2 har börjat va hos farmor och farfar endel och jag kan börja göra saker med enbart henne igen så märkte vi att Jon behöver en vagn så då stod de mellan brio city och scooter.

• Uliise
    älskarlivet81 skrev 2011-12-15 19:29:22 följande:
    Vi har inte heller problem med att det fastnar grus i hjulen, har en nitro
    Aldrig?

Nu när de sandade/grusade på den minimala snön som kom häromveckan så blev ju vägarna proppfulla med grus när snön väl smält. När jag kom in i hallen/körde på golvet i en affär hörde jag tom. att det var grus i däcken! Det klirrade till när stenarna for i golvet.
    Fick köra den fram och tillbaka för att lokalisera gruset och jo, där det hade "klirrat" där satt det en sten. Många stenar blir det om man är ute och går. Och under de stenarna satt gamla stenar, inborrade i däcket...

Måste ta kort nästa gång jag är ute.
    Majken 100421
  • t0va
    Uliise skrev 2011-12-15 19:43:03 följande:
    Aldrig?

Nu när de sandade/grusade på den minimala snön som kom häromveckan så blev ju vägarna proppfulla med grus när snön väl smält. När jag kom in i hallen/körde på golvet i en affär hörde jag tom. att det var grus i däcken! Det klirrade till när stenarna for i golvet.
    Fick köra den fram och tillbaka för att lokalisera gruset och jo, där det hade "klirrat" där satt det en sten. Många stenar blir det om man är ute och går. Och under de stenarna satt gamla stenar, inborrade i däcket...

Jag hade samma problem förra hösten när vagnen var ny, var skittrist men emmaljunga sa att det var normalt. I år har nitron knappt varit ute i gruset har tagit kronansulkyn istället med lufthjul.
  • älskarlivet81
    Uliise skrev 2011-12-15 19:43:03 följande:
    Aldrig?

Nej något sådant har vi aldrig upplevt faktiskt..
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5