• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va
    Hoppfullheten skrev 2011-12-16 20:19:59 följande:

Letar efter en ergonomisk sittdel till min CC, är ju inte såjättelätt att hitta. Har hittat en Ozone-sittdel, men det blev lite för dyrt, även om den säker är värd det. Har hitta en relativt billig City Jet-sittdel dock. Är den mycket sämre? Tänker att man inte har den så länge, utan bar atills barnet vuxit i vanliga sittdelen bättre.

vi har en cityjet sittdel och den funkar bra, den användes flitidgt mellan 3-6månader då sonen ofta sov i den även på nätterna, han var så tät i näsan så han kunde inte ligga ner, nu vet vi att det var pga. allergierna. Nu använder vi den mer sällan, växlar mellan den, nitron och sulkyn så det har funkat jättebra.

Kolla dock så den är hel, bäst gör man det genom att sätta den på en vagn och ändra till de 3 lägena och se att den inte hoppar över till ett annat läge om man trycker och vickar lite. Har man inte haft den i liggläge när man fäller vagnen kan kuggarna ha skadats.
  • violatricolor

Det är sant. Får kanske bli en Ozone ändå...

Så var det det där med färg...

t0va skrev 2011-12-16 19:00:25 följande:
    sen går det ofta att hitta begagnade CC som har fina sittdelar mycket billigare än nitro, den vagnen är ju inte så gammal heller.

• HN79

Längtar efter att få börja använda vår fina city cross som står och väntar på Lillebror. Bf 9/2 Ni som har en, nöjd/missnöjda eller några bra råd ang vagnen?

• livet med barn

HN79: vet hur det känns, har dock en scooter 2.0 som står och väntar hos sonens morfar som han ska få dan innan julafton =)

~ William 13/2 -10~
  • TeosMamma

Hej hej! Vilken bra tråd ni har! Jag är ute efter en åkpåse/footsack till min Nitro city celebration white...

Min fråga: Någon som kan tipsa om bästa köpet inom det?

Och, blir det rea på dessa efter jul/nyår, någon som vet?

• Uliise

Cassie: Celebration gjordes endast i limiterad upplaga ifjol så de vagnarna och de tillbehören finns tyvärr inte att köpa längre.

Majken 100421
  • TeosMamma

Oj, jag var visst jätteotydlig!
    Menade självklart vad som passar till, vet ju att originalsakerna ej finns längre... Kan det bli snyggt med tex leatherette?
    Jag Borde gå in i en affär och titta själv men vi har ingen emmaljunga återförsäljare i närheten tyvärr...

• MsStackhouse

Har inte hunnit iväg till barnenshus på backaplan än! Tror ni dom fortfarande säljer ut emmaljunga vagnar billigt?? Ska försöka få med mig mannen dit senast i mellan dagarna, men då kanske det är för sent? Nån som vet om dom är billiga annars?

• Minaliv
    TeosMamma skrev 2011-12-17 10:41:01 följande:
    Hej hej! Vilken bra tråd ni har! Jag är ute efter en åkpåse/footsack till min Nitro city celebration white...

Min fråga: Någon som kan tipsa om bästa köpet inom det?

Och, blir det rea på dessa efter jul/nyår, någon som vet?
    Kolla på köp barnvagn på nätet, de har bra och väldigt prisvänliga åkpåsar som inte är Emmaljunga som heter Bozz Flexi som är av varmare slaget. Bozz Flexi är bra för den är lätt att öppna och blir som en filt/påse om man inte stänger den och är med bra tyg i fotändan.  Om du vill ha en åkpåse som är lite tunnar och längre användningstid så kan jag varmt rekommendera Emmaljungas allround åkpåse. Vi använder vår allround året runt, dynan som används. Perfekt för att skydda vagnen och slippa få sitsen smutsig.
  • Minaliv
    HN79 skrev 2011-12-16 20:59:50 följande:
    Längtar efter att få börja använda vår fina city cross som står och väntar på Lillebror. Bf 9/2 Ni som har en, nöjd/missnöjda eller några bra råd ang vagnen?
    Jag har ägt en City Cross och har tyvärr sålt den och kan ångra det big time. Vi kallade vår CC för bulldozern, vi kom fram överallt med den. Jag hoppas innerligt att du blir nöjd. Vi sålde den för att vi sålde vår stoooora kombi å ville ha möjlighet att ha med oss två vagnar alt syskonvagn i den nya bilen å där fick CC tyvärr ge vika. Den blir ju ganska stor ihopfälld.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5