• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • KasperSixten

Någon som vet om en fotsack/vindskydd från city cross passar till alla emmaljungas vagnar?

Ska försöka sälja vår fotsack och vill gärna veta vilka vagnar det passar till. Är från 2010 (ev 2011 års modell).

Vilket är det bästa sättet att sälja det på? Har försökt att lägga ut det här på FL men det är ingen som nappar? Blocket eller tradera?  

• stor grön drake
    KasperSixten skrev 2011-12-14 19:49:46 följande:
    Någon som vet om en fotsack/vindskydd från city cross passar till alla emmaljungas vagnar?

Ska försöka sälja vår fotsack och vill gärna veta vilka vagnar det passar till. Är från 2010 (ev 2011 års modell).

Vilket är det bästa sättet att sälja det på? Har försökt att lägga ut det här på FL men det är ingen som nappar? Blocket eller tradera?  
    Den passar alla vagnar med klassisk sitts, dvs Nitro, City Cross, Cerox, City Cerox 360, Smart, Edge, Mondial.
    Vilken färg är den?
  • Turboplingen

Skrev ju förut om mina problem med emmaljunga och att jag fick 2 lackskadade chassin av dom + att dey alltid varit problem med scootern och att den varit inne hur många gånger som helst och as länge. I helgen är det 3 veckor sen barnens hus skickade dom bilderna och även fast fe mailat och hört av sig till dom så vägrar emmaljunga höra av sig. Desamma mot mig. Men nu när jag ringde igår så hade butiken Själva bestämt att jag ska rånet nytt chassi. Denna gång är den ej uppackad. Hoppas verkligen att denna inte är skadad isåfall häver jag köpet och aldrig mer köper emmaljunga

• KasperSixten
    stor grön drake skrev 2011-12-14 21:58:13 följande:
    Den passar alla vagnar med klassisk sitts, dvs Nitro, City Cross, Cerox, City Cerox 360, Smart, Edge, Mondial.
    Vilken färg är den?
    Den är helsvart, men har två reflexband (ca 0,5 cm breda) rakt över fotsacken precis som alla andra emmaljuga fotsackar. 
  • 060810

Fler än jag som tycker regnskyddet till scooter s SUGER?? Dottern blev pissblöt när vi gick till dagis i morse. Det regnade inte mycket men hon var ändå riktigt blöt. Allt regn hade lagt sig på henne och åkpåsen för regnskyddet täcker ju inget. Någon som har förslag på bättre regnskydd?

• Turboplingen

Emmaljunga original är allväders skydd inte regnskydd har jag fått veta. Min son blev totalt jävla blöt också förut

• t0va
    060810 skrev 2011-12-15 08:48:14 följande:
    Fler än jag som tycker regnskyddet till scooter s SUGER?? Dottern blev pissblöt när vi gick till dagis i morse. Det regnade inte mycket men hon var ändå riktigt blöt. Allt regn hade lagt sig på henne och åkpåsen för regnskyddet täcker ju inget. Någon som har förslag på bättre regnskydd?
    om det är samma som de andra så håller jag med dig, fast endel andra fattar inte alls de hävdar att deras regnskydd klarar ösregn. Vårat till nitron funkade när det duggregnade men inte några långa promenader, så jag kör med ett i klarplast som jag fick med en sulky jag köpte. Det klarar regn på riktigt, det andra ligger hemma i en låda istället.

Minns inte vad det heter men det finns ett som är kanonbra. Wingtear kanske har koll.
  • livet med barn
    t0va skrev 2011-12-13 20:02:32 följande:
    japp, men efter att jag fick fästet bytt till det nya med en fjäder i så har jag inte haft mer problem.
    PetraK skrev 2011-12-13 17:36:26 följande:
    Hej! Jag är gravid i vecka 15 och har redan börjat kolla på vad jag kan tänka mej för vagn. Jag fastnade för emmaljunga nitro city. Någon som har en och kan säga vad ni tycker om den?
    tar det korta svaret för jag är sjuk och orkar inte skriva mer men jag är jättenöjd, nackdelen är att det är lite trångt att nå saker i varukorgen, men man kan ha skötväska där och sånt man kanske inte plockar ner och upp stup i ett, och sen att det inte är lufthjul. Vi är jättenöjda med vagnen.

Köpte en ergonomisk sittdel, föregångaren till ozone för den satt sonen bättre i när han var 3-6månader och den sitter högre så man når varukorgen bättre. Så hade jag köpt vagn idag skulle jag köpt en ozone och sen köpt en begagnad citycross och behållt sittdelen, det är samma sittdel som nitron och ozone är samma chassi som nitro så då kan man byta och variera mellan de 2 sittdelarna.
    ah okej.
    hoppas vi slipper det på vår scooter.. vi hade suflett problem med crescenten hela tiden, sen la affären ner där vi köpt vagnen så vi fick köpa helt nya "plast bitar" och sätta fast själva så blev det bra igen men det tog typ 1 och ett halvt år innan vi fick en perfekt suflett.. hoppas som sagt på att slippa det denna gång med emmaljunga =)
    ~ William 13/2 -10~
  • livet med barn

ang detta med punkterings fria däck vs luft hjuls däck.
    vi har lufthjul på vår och det är mkt bättre fjädring osv i dom, dom är inte lika "stela" som dom med punkterings fria däck

~ William 13/2 -10~
  • 060810

Men då ska inte emmaljunga säga att man får med ett regnskydd för det är ju lögn i så fall!! Hatar att både vagn o barn är blött efter 20 min i lätt regn. :(

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5