• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Winglur

Halloj, helt ny här. Vi funderar på att köpa en scooter 2.0 till var tös som vuxit ur sin vagn. I trådstarten fanns adapter tillbaka britax baby safe med i prislistan. kan man klicka på baby safen på någon av deras vagnar? Vi ska nämligen få en bebis i maj, om allt går som det ska, och det vore ju kul om det gick.

• manecke1

Man kan inte ta av sittdelen på en scooter och kan därmed inte fästa babyskydd på den. Om du även ska ha vagnen till kommande bebis och om du vill ha rörliga hjul fram kan du ist köpa en nitro city. där kan du klicka av sittdelen och sätta på en liggdel ist, eller ett babyskydd, om du har adapter till.

• Winglur
    manecke1 skrev 2012-01-02 14:17:37 följande:

Man kan inte ta av sittdelen på en scooter och kan därmed inte fästa babyskydd på den. Om du även ska ha vagnen till kommande bebis och om du vill ha rörliga hjul fram kan du ist köpa en nitro city. där kan du klicka av sittdelen och sätta på en liggdel ist, eller ett babyskydd, om du har adapter till.

Vi var och kikade på vagnar idag, och scootern är tyvärr för kort (från knäveck till fot) för min tös.
    Däremot var Nitro city perfekt, mätte den delen och den är ungefär 1½ cm längre.
    Men, hur ser adaptrarna ut till babyskyddet? För vi har en Britax Vigour nu, och den kan vi ju också klicka på babyskyddet på, men innebär det att jag skulle kunna ha sittdelen till britaxen på nitron?
  • Winglur
    Winglur skrev 2012-01-02 19:04:15 följande:
    Vi var och kikade på vagnar idag, och scootern är tyvärr för kort (från knäveck till fot) för min tös.
    Däremot var Nitro city perfekt, mätte den delen och den är ungefär 1½ cm längre.
    Men, hur ser adaptrarna ut till babyskyddet? För vi har en Britax Vigour nu, och den kan vi ju också klicka på babyskyddet på, men innebär det att jag skulle kunna ha sittdelen till britaxen på nitron?
    Googlade på adaptern och har jag den så borde det gå att klicka på delarna till Britaxen.
    Nu vet jag inte riktigt varför jag skulle få för mig att göra det men... 
  • Zelmilainen

hejhej
    ett tag sen ja va aktiv här. har hänt för mkt privat, dels på bebisplanet. men nu är jag igång igen. tänkte att ja kanske borde ändra trådstarten (om det går), isf vad vill ni att jag ska ha med för info?? inboxa mig gärna så ska jag se vad jag kan göra

projekt bebis är igång igen men nu på egen hand.  

nehepp...
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2012-01-02 19:31:29 följande:
    hejhej
    ett tag sen ja va aktiv här. har hänt för mkt privat, dels på bebisplanet. men nu är jag igång igen. tänkte att ja kanske borde ändra trådstarten (om det går), isf vad vill ni att jag ska ha med för info?? inboxa mig gärna så ska jag se vad jag kan göra

projekt bebis är igång igen men nu på egen hand.  
    tror inte det går, tyvärr, men kanske dags för en ny tråd endå? Denna börjar bli lite mastodont-artad....
    tex om jag söker mig själv på "visa endast" har jag 88 sidor med poster
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2012-01-02 20:06:04 följande:
    tror inte det går, tyvärr, men kanske dags för en ny tråd endå? Denna börjar bli lite mastodont-artad....
    tex om jag söker mig själv på "visa endast" har jag 88 sidor med poster
    ja det kanske ej är helt fel. jag kan starta en ny och fixa, bara jag vet vad som ska stå i trådstarten, vilka länkar som ska vara med osv...
    nehepp...
  • Zelmilainen

vart finns ägarlistan? prislista?

nehepp...
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2012-01-02 20:51:31 följande:
    vart finns ägarlistan? prislista?
    tja, årets prislista har jag ingen aning om, men 2011's ligger ju i trådstartn, och länken till ägarlistan med
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5