• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    Hoppfullheten skrev 2012-01-05 23:37:10 följande:
    Är jag vagnsmissbrukare? Har en fin city cross -07, ljus beige o jättefint skick. Men till SÅ gärna ha en ny, med den nyare suffletten. Mannen blir nog galen, men jag känner ett starkt behov av detta....:-P Lill-tjejen är 4 mån o ska snart flytta över till sittdelen. Alternativt kanske jag kan hålla mig lite o avvakta o köpa en ny/nyare scooter till våren...
    Finns det terapi för en sådan mani?
    nej (säger tjejen med *räknar* 5 kompletta emmaljunga vagnar i sin ägo...)
  • manecke

ahh. okej. jag var annars bara intresserad av däcken. ^^.

jag är likadan. har en emmaljunga city cross 06. vill ha en nyare med den nya sufletten och dom nya hjulen. men sambon vägrar köpa en ny vagn, men han övertalat honom att köpa nya däck, om dom inte är allt för dyra.

• manecke

och just det wingtear, kommer du sälja hela vagnen eller i delar? antar att det är i gruppen 'barnvagnar' :) du får meeer än gärna tagga mig när du ska sälja den då :) 'Frida Manecke' :)

• stor grön drake

jag kommer sälja bara chassit, och i en lokal köp och sälj grupp eftersom jag bor i finland, det blir en så hiskelig frakt om det ska skickas. Sittdelen är i full användning på nitro chassit

• stor grön drake

Supreme chassi (dvs stort danskt) på blocket: www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_chassi_vinterhjul_38007680.htm&w=1
    city cross/nitro sittdel från -10: www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_Sittdel_2010_38007789.htm&w=1
    slutligen en black leatherette liggdel: www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_37974559.htm&w=1 bara en undran, hur kan de tro att de ska få så mycket för en liggdel utan suflett?

• fridajonsson
    Nya Limited Edition på gång!!

Den här gången är det en i navy som kommer komma.
    Nu mins jag inte om den hette Navy dream eller Navy Beauty. I alla fall så är det de marina tyget samt de blommiga som fanns på Balck/Beige beauty samt Brown/grey flowers. Fast då i marint såklart.

Butikerna har fått info om detta samt bilder, så hör med din butik om du är intresserad!
  • Hemlighet

Någon som vet hur man får reda på om det finns någon limided edition färg grå kvar i någon butik, eller måste man ringa runt till alla?
    Blev lite sugen igår när jag kilade på den på EL hemsida.

• Hoppfullheten

??

manecke skrev 2012-01-06 00:12:44 följande:
    ahh. okej. jag var annars bara intresserad av däcken. ^^.

jag är likadan. har en emmaljunga city cross 06. vill ha en nyare med den nya sufletten och dom nya hjulen. men sambon vägrar köpa en ny vagn, men han övertalat honom att köpa nya däck, om dom inte är allt för dyra.

Nya hjul är tyvärr dyra, som alla reservdelar till emmaljunga.... 1000 kr.

Inkörsporten till mitt missbruk började med en begagnad edge, typ -05, som jag köpte billigt för att ha i stallet. Blev dock så förtjust i den att jag bara använde den. Ville fräscha upp den med bla nya hjul o det skulle kosta 1000kr. Tyckte inte det var värt det, utan sålde den o min andra "hemma-vagn", en maxi cosi mura o köpte en bättre begagnad city cross. Köpte en -07 för ett år sedan, med "alu-fälg", men med äldre sufletten, visste inte det fanns en nyare modell då, tyvärr.

Köpa så dyra hjul till en gammal vagn känns som en dålig affär. Om du säljer den o lägger till 1000 kr istället kan du ju få en nyare begagnad vagn, från -08 el senare med nya suffletten.
  • manecke1
    Hoppfullheten skrev 2012-01-06 08:59:20 följande:
    ??

Nya hjul är tyvärr dyra, som alla reservdelar till emmaljunga.... 1000 kr.
    Inkörsporten till mitt missbruk började med en begagnad edge, typ -05, som jag köpte billigt för att ha i stallet. Blev dock så förtjust i den att jag bara använde den. Ville fräscha upp den med bla nya hjul o det skulle kosta 1000kr. Tyckte inte det var värt det, utan sålde den o min andra "hemma-vagn", en maxi cosi mura o köpte en bättre begagnad city cross. Köpte en -07 för ett år sedan, med "alu-fälg", men med äldre sufletten, visste inte det fanns en nyare modell då, tyvärr.
    Köpa så dyra hjul till en gammal vagn känns som en dålig affär. Om du säljer den o lägger till 1000 kr istället kan du ju få en nyare begagnad vagn, från -08 el senare med nya suffletten.
    Jo, iofs. ska försöka övertala sambon till att köpa en ny istället :).. Får se hur det går.
  • flingan

Hej alla Emmaljunga experter!
    Får man hoppa in och ställa en fråga?

Jag kollar på vagnar och just nu står valet mellan Nitro City och Ozone. Det är till första barnet som vagnen ska användas. Skulle gärna vilja ta del av era synpunkter/erfarenheter om dessa två vagnar.

Kan tilläggas att vi bor i hus, alltså inga trappor att släpa vagnen i. Dock har vi en mindre bil, en halvcombi, så utrymmet är något begränsat. Har läst att framhjulen nu går att byta ut på vintern, då jag bor i norr är det en bra funktion för oss.

Så, vad tycker ni om dessa två vagnar som första vagn?
    Ska man köpa ny eller begagnad?
    Vad ska man tänka på i övrigt?
    För-/nackdelar?

Är mer förtjust i färgerna på Nitro, men funktion går före färg för mig :)

Tacksam för svar!
    Trevlig helg!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5