• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Hemlighet

Pladdermaja: chassit är detsamma på båda vagnarna, bara sittdelarna som är olika. Jag kommer att köpa en nitro för jag gillar sittdelen bättre( har en city cross som har samma sittdel som nitron och är supernöjd med den)

• stor grön drake
    flingan skrev 2012-01-06 09:38:41 följande:
    Hej alla Emmaljunga experter!
    Får man hoppa in och ställa en fråga?

Jag kollar på vagnar och just nu står valet mellan Nitro City och Ozone. Det är till första barnet som vagnen ska användas. Skulle gärna vilja ta del av era synpunkter/erfarenheter om dessa två vagnar.

Kan tilläggas att vi bor i hus, alltså inga trappor att släpa vagnen i. Dock har vi en mindre bil, en halvcombi, så utrymmet är något begränsat. Har läst att framhjulen nu går att byta ut på vintern, då jag bor i norr är det en bra funktion för oss.

Så, vad tycker ni om dessa två vagnar som första vagn?
    Ska man köpa ny eller begagnad?
    Vad ska man tänka på i övrigt?
    För-/nackdelar?

Är mer förtjust i färgerna på Nitro, men funktion går före färg för mig :)

Tacksam för svar!
    Trevlig helg!
    eftersom ni bor norrut skulle jag säga köp en ny ozone och en begagnad city cross, då har du båda sittdelarna och kan välja den som passar ditt barn bäst (det vet man ju aldrig på förhand) samt att du har ett vinter/terräng chassi att kör där/när nitrochassit inte kommer fram
  • Uliise
    fridajonsson skrev 2012-01-06 08:57:17 följande:
    Nya Limited Edition på gång!!

Den här gången är det en i navy som kommer komma.
    Nu mins jag inte om den hette Navy dream eller Navy Beauty. I alla fall så är det de marina tyget samt de blommiga som fanns på Balck/Beige beauty samt Brown/grey flowers. Fast då i marint såklart.

Butikerna har fått info om detta samt bilder, så hör med din butik om du är intresserad!
    Kul med nya limited!

MEN, måste de göra samma limitesd over and over? Och i tråkiga färger som beige, svart, grå och nu marin? Visst, de är fina men när de ändå ska göra en limited edition så passa på och gör något häftigt!

Varför inte anlita en cool designer, illustratör som kan komma upp med något riktigt annorlunda och fint?!
    Majken 100421
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2012-01-06 22:47:29 följande:
    Kul med nya limited!

MEN, måste de göra samma limitesd over and over? Och i tråkiga färger som beige, svart, grå och nu marin? Visst, de är fina men när de ändå ska göra en limited edition så passa på och gör något häftigt!

Varför inte anlita en cool designer, illustratör som kan komma upp med något riktigt annorlunda och fint?!
    ja kollade limited på hemsidan och FY va tråkig den ser ut! :-P är överlag besviken på färgerna å årets kollektion... :-S
    nehepp...
  • fridajonsson
    Uliise skrev 2012-01-06 22:47:29 följande:
    Kul med nya limited!

Håller med.
    Tråkiga är vad det är, är det Limited SKA de synas!
  • fridajonsson
    Zelmilainen skrev 2012-01-06 23:07:54 följande:
    ja kollade limited på hemsidan och FY va tråkig den ser ut! :-P är överlag besviken på färgerna å årets kollektion... :-S
    Va?
    Vart på hemsidan ser du den nyaste? Jag har kikat men hittar inte, bara den näst senaste i Nautic Grey..
  • flingan

Tack för svaren på min Nitro/Ozone fråga! Glad
    Någon mer som har tips att komma med vad gäller dessa två vagnar? 

• Zelmilainen
    fridajonsson skrev 2012-01-07 08:04:10 följande:
    Va?
    Vart på hemsidan ser du den nyaste? Jag har kikat men hittar inte, bara den näst senaste i Nautic Grey..
    direkt på startsidan tyckte ja att ja såg det?
    nehepp...
  • JoWiAn

Vi har lagt undan en city korg i black beauty.. Tycker den är jätte fin. Bra alternativ till helt svart som jag ränk från början.

• stor grön drake
    fridajonsson skrev 2012-01-07 08:04:10 följande:
    Va?
    Zelmilainen skrev 2012-01-07 11:20:45 följande:
    direkt på startsidan tyckte ja att ja såg det?
    yepp, där var den

bilden lånad av emmaljunga
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5