• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise
    mammatill2härligavildar skrev 2012-01-20 19:48:11 följande:
    Tror nån ställde den här frågan inte allt för långt bak i tråden, men jag såg aldrig nåt svar:)

Är d nån som vet om/hur man kan kolla vilken årsmodell (alltså när vagnen är tillverkad, inte såld) det är på en scooter???
    Det ska finnas en lapp/ett märke där datumet står :) Typ 110913
    Majken 100421
  • Ziroz

Är det några här inne som har en duo edge med sportchassi? Vi har kollat på den då min sambo är rätt lång och inte får plats med benen när det är teleskophandtag. Men när vi vart och kollat på vagnen och bytte till sittdelen så märkte vi att det skramlade en hel del om vagnen. Det som skramlade var spärren för det fällbara handtaget och knappen till fotstödet. Vi har sen försökt åkt och kollat på vagnen vid någon annan butik men tyvärr finns det ingen i närheten som har vagnen inne. Däremot pratade vi med personal i en av butikerna som uppgav att de haft problem med just de två sakerna på några av de vagnarna som de sålt.

Är detta något som ni känner igen ni som har vagnen?

• stor grön drake
    Ziroz skrev 2012-01-21 13:11:42 följande:

Är det några här inne som har en duo edge med sportchassi? Vi har kollat på den då min sambo är rätt lång och inte får plats med benen när det är teleskophandtag. Men när vi vart och kollat på vagnen och bytte till sittdelen så märkte vi att det skramlade en hel del om vagnen. Det som skramlade var spärren för det fällbara handtaget och knappen till fotstödet. Vi har sen försökt åkt och kollat på vagnen vid någon annan butik men tyvärr finns det ingen i närheten som har vagnen inne. Däremot pratade vi med personal i en av butikerna som uppgav att de haft problem med just de två sakerna på några av de vagnarna som de sålt.

Är detta något som ni känner igen ni som har vagnen?

Nej, verkligen inte. Vårat sportchassi (-06, mycket körd med 2 barn) har inget av dem felen, överfällningen sitter snortajt och vad jag vet har vi ingen knapp på vårat fotstöd? bara en kugge+fjäder så man får dra/lyfta den för att byta läge
  • Ziroz
    stor grön drake skrev 2012-01-21 13:20:25 följande:
    Nej, verkligen inte. Vårat sportchassi (-06, mycket körd med 2 barn) har inget av dem felen, överfällningen sitter snortajt och vad jag vet har vi ingen knapp på vårat fotstöd? bara en kugge+fjäder så man får dra/lyfta den för att byta läge
    Det är nog den kuggen och fjädern som glappade på vagnen vi kollade på och som hon i affären sa va vanligt skramlade. Den metallspärren för överfällningen glappade i sidled. Personalen i affären sa att de fått mecka med kardborre på de vagnar som de fått klagomål på för att få det att inte låta.

I övrigt gillar vi vagnen massor och den har allt vi vill men är orolig över att den ska skramla :(
  • stor grön drake
    Ziroz skrev 2012-01-21 13:36:14 följande:
    Det är nog den kuggen och fjädern som glappade på vagnen vi kollade på och som hon i affären sa va vanligt skramlade. Den metallspärren för överfällningen glappade i sidled. Personalen i affären sa att de fått mecka med kardborre på de vagnar som de fått klagomål på för att få det att inte låta.

I övrigt gillar vi vagnen massor och den har allt vi vill men är orolig över att den ska skramla :(
    måste säga att det låter helt främmande för mig, så tror inte det är jättevanligt? att spärren är lite rörlig i sidled på vår med, men har aldrig upplevt att den skramlat
  • Ziroz
    stor grön drake skrev 2012-01-21 13:58:06 följande:
    måste säga att det låter helt främmande för mig, så tror inte det är jättevanligt? att spärren är lite rörlig i sidled på vår med, men har aldrig upplevt att den skramlat
    Vad bra :) Då kanske vi kan kolla vidare på den vagnen. Vi har bestäms oss för den modellen men har vart osäker på om vi ska ha sportchassit just av den anledningen.
  • Mamma till två mirakel

Nu när snön kom är man glad att man har sin Pansarvagn Emmaljunga twin scooter Hjärta

När barnen somnar vaknar moderkänslorna,Adam 090108 & Ennio 101226
  • stor grön drake
    Ziroz skrev 2012-01-21 14:23:28 följande:
    Vad bra :) Då kanske vi kan kolla vidare på den vagnen. Vi har bestäms oss för den modellen men har vart osäker på om vi ska ha sportchassit just av den anledningen.
    fast personligen föredrar jag classic chassit (haft båda sorter) det är mindre, lättare och skönare att köra, men är man lång är ju teleskophandtag bättre
  • momster

Men min man är inte särskilt lång men slog i fötterna på bromsen när han körde vagnen med teleskop handtag. Så mitt råd är att provköra vagnen innan ni köper nån.

• Ziroz
    stor grön drake skrev 2012-01-22 06:54:53 följande:
    fast personligen föredrar jag classic chassit (haft båda sorter) det är mindre, lättare och skönare att köra, men är man lång är ju teleskophandtag bättre
    Ja så är det nog att det vore att föredra för mig i och med att det är lättare och smidigare. Men ja känner att ja gärna vill ha en vagn där sambon kan gå hyffsat normalt om han ska ut och gå. På classic får han ha handtaget på högsta läget och då kör han in fötterna rätt in under vagnen. Han är både lång(193cm) och har stora fötter(strl 49), ingen bra kombo nu.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5