• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mamma Katja
    Uliise skrev 2012-01-18 16:38:44 följande:
    Ozone tillverkas inte längre i enfärgat svart så därför finns inte fotsacken i svart heller. Närmsta färgen är PP black.

Vi har ju just beställt en helsvart ozone.
    Mamma till världens underbaraste två prinsar!
  • Uliise
    micksaan skrev 2012-01-18 18:45:24 följande:
    Jo till edgen fick i med en tunn men den kändes ändå bättre än denna vi fick nu. Har för mig att det inte följer någonfotsack till classic sport i nuvarande årsmodeller? Ja hur som helst, det blir en exklusiv fotsack till hösten. :)
    Det har du rätt i, följer inte med fotsack till den såg jag nu ;)
    Majken 100421
  • Golden Robot

Hej! Jag följer tråden och brukar slänga in en fråga lite då och då; jag har alltid fått bra och snabba svar Jag har en Ozone, med footsack. Jag är supernöjd med det mesta med vagnen, men irriterar mig så på footsacken som hänger ner och släpar i hjulet om man t ex går in någonstans och vill knäppa upp den (ena sidan) så inte stackars barnet får värmeslag! Vet ju efter att ha följt tråden att det finns en del "pysslare" Jag funderar på om man kan sätta tryckknappar eller nåt på footsacken där den går runt fotstödet, och kompisarna på undersidan av fotstödet. Är det nåt som skulle kunna funka? Eller är det nån som kommit på nån annan smart/enkel lösning? Eller är jag den enda som retar mig på detta..?

• Uliise
    Mamma Katja skrev 2012-01-18 20:24:58 följande:
    Vi har ju just beställt en helsvart ozone.
    Du menar från den här kampanjen? www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_OZONE_CITYKORG_RYGGSACK___3st_KVAR_38075380.htm&w=3

(Såg det du skrev tidigare)

Ja men då är det butiken som har plockat ihop vagnen själv. De har tagit "gamla" Ozone-sittdelar från 10 eller 11 och satt dem på svarta chassin för det är inte en kombination som officiellt säljs av Emmaljunga. Svarta Ozone tillverkas inte längre och därför finns inga matchande tillbehör till salu längre.
    Majken 100421
  • momster

Vi har Inge problem alls med fotsacken till vår ozone men de lät som de skulle funka med tryck knappar under som du skrev.

• fridajonsson
    Golden Robot skrev 2012-01-18 20:45:19 följande:
    Hej! Jag följer tråden och brukar slänga in en fråga lite då och då; jag har alltid fått bra och snabba svar Jag har en Ozone, med footsack. Jag är supernöjd med det mesta med vagnen, men irriterar mig så på footsacken som hänger ner och släpar i hjulet om man t ex går in någonstans och vill knäppa upp den (ena sidan) så inte stackars barnet får värmeslag! Vet ju efter att ha följt tråden att det finns en del "pysslare" Jag funderar på om man kan sätta tryckknappar eller nåt på footsacken där den går runt fotstödet, och kompisarna på undersidan av fotstödet. Är det nåt som skulle kunna funka? Eller är det nån som kommit på nån annan smart/enkel lösning? Eller är jag den enda som retar mig på detta..?
    Förstår hur du menar, vi har samma vagn och fotsack. Men då jag vill öppna den brukar jag peta in fotsacktyget som hänger ner på sidan in under sittdelen. Förstår du?
    Så det liksom kläms fast mellan varukorgen.

Vi har barnet vänt mot oss, kasnke inte funkar om man har den framåtvänd.. Men den lösningen har funkat varje gång för oss :)
  • stor grön drake
    lovisen08 skrev 2012-01-18 10:38:32 följande:
    Hej!

Akut behov av hjälp att välja vagn! Har fastnat för ozone, vad har ni för erfarenheter av den?
    Till våran dotter hade vi en nitro, som jag var jättenöjd med förutom en sak. När hon började sitta, ca 5 mån kanske och de närmaste månaderna efter tyckte jag att hon satt så himla dåligt i nitron. Sittdelen kändes alldeles för stor, hon föll åt sidan liksom. Tror ni det funkar bättre med ozones ergonomiska sittdel? Men kommer den istället kännas väldigt liten när bebisen närmar sig året?

Har fortfarande kvar nitron, så nu är frågan: Behålla den (o köpa till en liggdel) eller sälja den och köpa en ny ozone??       
    jag skulle (och har iof gjort) köpt en ozone eller city jet sittdel och använt den till nitro chassit du redan har
    Jeny skrev 2012-01-17 14:42:58 följande:
    Vad för typ av olivtvål?
    Hur gör jag med tvålen?
    jag har enjo, men det funkar nog men vilken olivtvål som helst. jag fuktar tyg+tvål och gnuggar med tvålen direkt på fläcken och sedan tyg mot tyg efteråt innan jag sköljer
    Silverhaj76 skrev 2012-01-17 14:50:05 följande:
    Frågar lite här- har en Edge med teleskopchassi, och ena sidan går inte att regleras. Vågar inte vrida så hårt heller, tips hur jag får den att funka?
    Är den lilla kulan i lås-hålet synlig? annars är det att vrida tills man blir blå, de är benägna att glappa/glida så man måste vrida åt dem svinhårt.
  • JwJw

Har en till fråga om scootern här, det är ju trångare i bygeln på vagnen än nitron men funkar det fortfarande med åkpåse?

• hd

Ska köpa en ej edge (begagnad från 04) som är svart...men funderar nu om det inte finns footsack eller ngt annat tillbehör i cerice rosa eller lime grönt så man kan piffa till vagnen lite att köpa till?
    från nån annan modell eller tillverkare kanske?
    kan ju bli lite trist med bara svart.
    synd att edgen inte gorts i samma färger som tex cerox har. (älskar den cerise och svarta färgen) men jag vill ju ha en hård separat liggdel så därför blev det inte cerox..
    oj nu blev det rörigt här..men nån som vet?
    tacksam för svar. 

• mammatill2härligavildar
    JwJw skrev 2012-01-19 08:24:03 följande:
    Har en till fråga om scootern här, det är ju trångare i bygeln på vagnen än nitron men funkar det fortfarande med åkpåse?

Vi har en tjock åkpåse i scootern och vår dotter på 1,5 får plats jätte bra. Sonen på 3,5 har jag inte provat med i åkpåse för han är för lång för den. Men han får plats bra när vi har fårskinn och filt (å han har overall) så det blir inte trångt tycker jag:)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5