• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • fridajonsson
    Är du hundra? För kikar man på delivery-sidan finns de för omg lev. i vanlig svart i de flesta modeller. Vilken vagn har du?

De skulle väl aldrig sluta med den vanliga svarta, den samt marin har ju funnits i hundra år. ;)
  • Mamma Katja
    fridajonsson skrev 2012-01-17 21:25:26 följande:
    Är du hundra? För kikar man på delivery-sidan finns de för omg lev. i vanlig svart i de flesta modeller. Vilken vagn har du? De skulle väl aldrig sluta med den vanliga svarta, den samt marin har ju funnits i hundra år. ;)

Butik sa så till mig iallafall. En ozone city har vi beställt. Men iom att vi ändå kommer använda citykorgen till att börja med så väntar jag med footsack o tar kontakt med en annan butik helt enkelt. Tycker oxå de låter konstigt dom slutat tillverka i vanligt svart.
    Mamma till världens underbaraste två prinsar! <3
  • JwJw
    mammatill2härligavildar skrev 2012-01-17 07:37:28 följande:
    Halloj!

Jag vet inte om jag är så vis:) Nybörjare på Emmaljunga. Jag har en scooter till min dotter på 18 månader. Sen hon var 1 har hon åkt framåtvänt, förut i en teutonia timmy.

Ja eller hon har åkt så längre eftersom vi har syskonvagn och hon har suttit framåt i den sen hon var 8 mån. Ville inte ha en pansarvagn till syskonvagn utan ha svängbara hjul då vi bodde i stan då. Så d blev en med bara framåt i sittdelarna. Hon har ju haft brorsan bredvid så det har gått superbra.

Endel barn kan ju bli lite typ överstimulerade sägs det, av alla intryck av att sitta framåt. Sen är det kanske mysigare att ha barnet emot sig på nåt sätt. Men samtidigt älskar dottern att sitta framåt så hon kan se alla bilar, bussar, hundar osv bättre. Hon sitter o pekar o babblar om allt vi ser och jag hakar på:)
    Hon verkar inte alls bli överstimulerad eller så heller. Hon somnar superlätt i vagnen så hon verkar inte ha svårt att komma till ro bara för att man kan se saker. Liggläget är ju inte helt plant, vilket det var på timmyn vi hade innan. Jag tycker detta är bättre än helt plant. Blir lite som när man har kudde liksom. Dottern trivs suuuuper i sin scooter, å jag är lika nöjd jag=)
    ok=) sugen att byta eftersom sonen inte åker lika mycket nu när han är på dagis, samt lite pengar över efter ha sålt nitron känns lockande
  • Mamma Katja
    Alorna skrev 2012-01-18 07:28:38 följande:
    Vi beställer hem vanliga svarta fotsacks till och från

O vart är detta? :) Konstigt dom sa i butiken att de inte tillverkas vanliga svarta längre :S
    Mamma till världens underbaraste två prinsar! <3
  • momster

Hur vet jag vilken årsmodell min vagn är ? Den är pp blue och uttagen våren / sommaren 2011.

• lovisen08

Hej!

Akut behov av hjälp att välja vagn! Har fastnat för ozone, vad har ni för erfarenheter av den?
    Till våran dotter hade vi en nitro, som jag var jättenöjd med förutom en sak. När hon började sitta, ca 5 mån kanske och de närmaste månaderna efter tyckte jag att hon satt så himla dåligt i nitron. Sittdelen kändes alldeles för stor, hon föll åt sidan liksom. Tror ni det funkar bättre med ozones ergonomiska sittdel? Men kommer den istället kännas väldigt liten när bebisen närmar sig året?

Har fortfarande kvar nitron, så nu är frågan: Behålla den (o köpa till en liggdel) eller sälja den och köpa en ny ozone??       

• momster

jag har en ozone till min dotter som blir 2  första februari och hon har fortfarande gått om plats i den och de ser inte nå trångt ut utan hon får lätt platts i den tills hon blir en 3 år skulle jag kunna tro.

• Alorna
    Mamma Katja skrev 2012-01-18 08:46:30 följande:

O vart är detta? :) Konstigt dom sa i butiken att de inte tillverkas vanliga svarta längre :S

I stockholm Glad
  • SysterJ

Är det någon som vet ett regnskydd som passar bättre på city korgen än det som ingår till city cross? Ska köpa ett nytt då resåren i det gamla gått sönder och jag har inte lust att ha ett lika stort igen. Ska tillägga att mitt gamla var från 08 så de kanske har gjort dem mindre sedan dess?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5