• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • t0va
    060810 skrev 2012-06-25 19:59:56 följande:
    Är det bara jag som varit jättenöjd med quadroliften?
    Den hade Jonalie till hon var 6 månader. ;)
    Jag skulle lätt köpa en sån igen om jag får fler barn. 
    Jag tror den funkar bättre om man har ett litet barn eller kanske ett som inte viftar med armarna som en galning som theo gjorde. 3månader sen blev den trång :(
  • Eillen09

Hjälp !
    Visst är ozone chassit och nitro city chassit samma ? Alltså borde en emmaljunga ståbräda som passar nitron också passa ozonen ? Jag blir inte klok på det där fast jag läst att det är samma chassi ! Någon som vet ?

• Madebyday

Varvet, detta inläggr till dig!!!
    Angående ditt fråga, några sidor tillbaka, om ett Britax babysafe plus passar på ett Emmaljunga chassi, så är mitt svar JA!

Läs och se mitt inlägg nr 141 (långt tillbaka i tråden).
    Du behöver ett par extra adaptrar att "stoppa in i" babyskyddet för att kunna fästa det på EL adaptern som man klickar fast på chassit :)
    Lycka till :)

• Viktorsmamma2010

köpte en beg. emmaljunga syskonvagn billigt. nu när jag kollat närmare på den e den lös i suflettfästet :S den hoppar ur sin plats, där e typ plastringar som ska va nån sorts knapp o klicka i på sufletten men dom e slappa så den hoppar ur hela tiden :S Kan man laga detta ? någon som vet varit med om detta ? Sen ser jag att hjulen e helt sneda :S vad kan man göra åt det ? är d bara nya hjul som gäller ? känns som hjulen ska gå av när man kör om man tittar på dom, men dom gör säkert inte det, dom e bara väldigt sneda :S Någon som har erfarenhet ?

• stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-06-27 18:00:20 följande:
    köpte en beg. emmaljunga syskonvagn billigt. nu när jag kollat närmare på den e den lös i suflettfästet :S den hoppar ur sin plats, där e typ plastringar som ska va nån sorts knapp o klicka i på sufletten men dom e slappa så den hoppar ur hela tiden :S Kan man laga detta ? någon som vet varit med om detta ? Sen ser jag att hjulen e helt sneda :S vad kan man göra åt det ? är d bara nya hjul som gäller ? känns som hjulen ska gå av när man kör om man tittar på dom, men dom gör säkert inte det, dom e bara väldigt sneda :S Någon som har erfarenhet ?
    suflettfästen kostar 150kr i reservdelar att byta, vi bytte för att ett tryckknappsfäste var slut. Är du säker på att det är hjulen och inte hjulaxeln? Är det hjulaxeln är det nog knepigt, isåfall är mitt bästa råd att lämna in den på service och se vad de säger
  • Viktorsmamma2010
    stor grön drake skrev 2012-06-27 20:15:12 följande:
    suflettfästen kostar 150kr i reservdelar att byta, vi bytte för att ett tryckknappsfäste var slut. Är du säker på att det är hjulen och inte hjulaxeln? Är det hjulaxeln är det nog knepigt, isåfall är mitt bästa råd att lämna in den på service och se vad de säger
    jag vet faktiskt inte riktigt vad d e för fel på hjulen :S Men man ska kanske ta den in på service. hoppas d mesta går o fixa o d inte blir så dyrt. känns ju tråkigt annars :S
    tycker annars om vagnen men vill ju ha den lite hel :P
    dock känns den lite liten till min son som blir 2 år nästa månad! :O hoppas inte han växer ur den för snabbt ! tänkte ju ha vagnen ett tag nu då lillebror bara e 1,5 månader! Någon mer som tycker den känns liten för 2 åringar ?
  • stor grön drake
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-06-27 20:20:18 följande:
    jag vet faktiskt inte riktigt vad d e för fel på hjulen :S Men man ska kanske ta den in på service. hoppas d mesta går o fixa o d inte blir så dyrt. känns ju tråkigt annars :S
    tycker annars om vagnen men vill ju ha den lite hel :P
    dock känns den lite liten till min son som blir 2 år nästa månad! :O hoppas inte han växer ur den för snabbt ! tänkte ju ha vagnen ett tag nu då lillebror bara e 1,5 månader! Någon mer som tycker den känns liten för 2 åringar ?
    Den är ju någorlunda smal, men annars lika lång som andra emmaljungor, min kille på ca 1 meter får gott rum ännu. Oftast brukar de sluta växa på bredden vid 2 års ålder, så det som är tajt behöver inte bli tajtare utan kan faktiskt bli rymmligare
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5