• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • elilin

Har äntligen hämtat hem våran vagn :) Blev en Emmaljunga citycross pplime med en citykorg pp black/orange! Å ja älskar den redan, bara å invänta bebis (45dagar kvar) så man får ut å köra med den :) lägger in bild i bildtråden :)

• R3becca

Hur i helvete får jag fast hjulen på min nitro city?
    Jag hade tänkt ta lös dom för att rengöra dom och peta bort diverse attiraljer som fastnat i dom under året.
    Till och börja med så får jag inte ens lös dom!!!
    Efter att ha tryckt på "knappen" mitt på hjulet så klickar de liksom lös till ett läge där de liksom "hänger" på "pinnen" som kommer ut ur chassit.
    Efter att ha svurit i en dryg halvtimme över att jag inte fått lös dom så har jag nu fått svära mig hes i en halvtimme till över att jag fan inte får fast dom!
    Här på slutet har jag försökt slå fast dom, banka fast dom, hängt på dom och till och med försökt sparka fast dom...
    Sen gav jag upp då jag kände mig lite väl... Upprörd (för att inte tala om utstirrad - av grannen) Solig 

~ Meija 11-04-12 ~
  • 060810

Det finns en svart pinne på hjulet du måste trycka in med och hålla inne tills hjulet är på plats. Den sitter på sidan av den runda svarta som man med ska trycka in.

Hoppas du hänger med, annars fråga igen. ;)

• KossanMuu

någon som vet om akta graco logico s hp passar att sätta i sittdelen på emmaljunga city cross? sugen på att beställa den, gillar inte nån av de babyskydden som passar i emmaljungas adapter...

♥ 14 februari 2010 ♥ BF 22 oktober 2012 ♥
  • R3becca
    060810 skrev 2012-07-04 16:21:24 följande:
    Det finns en svart pinne på hjulet du måste trycka in med och hålla inne tills hjulet är på plats. Den sitter på sidan av den runda svarta som man med ska trycka in.

Hoppas du hänger med, annars fråga igen. ;)
    Nepp, det finns ingen svart pinne att trycka in - bara knappen mitt på navet
    Jag ringde efter min ex-sambo, och han komme med lite 5-56 och fixade biffen
    (de behövde alltså bara smörjas för att kunna "klicka fast" igen) 
    ~ Meija 11-04-12 ~
  • mmn1

Är det någon här som vet om det är svårt att byta bakaxel på en city cross? Vi har fått en ny på garanti då vår broms slutade att fungera. Jag ville inte att de skulle skicka iväg vagnen då jag inte kan vara utan den så de beställde hem den och skulle byta i butik. Idag kom den och de var bara komma in med vagnen. Ringde försäkerhetsskull för att kolla att de fanns någon som kunde byta den. Fick då till svar att sånt görs aldrig på helhen och den som kunde buta gick precis på sem. Varför inte upplysa mig om detta för en vecka sen då vi var där? :/ han jag prata med sa att han aldrig hade gjort det men säkert kunna fixa det, länns inte så säkert. Sen sa han även att vi vat någorlunda händiga kunde vi säkert fixa det själva. Detta är ett garanti ärende så min första tanke är, får vi ens det?! Någon som kan hjälpa mig i denna fråga?

• TvåTrollungar

Om det blir fel får ni inget på garantin om ni gjort det själva! Sen sitter väl grejerna på emmaljunga med poppnitar.

• t0va
    mmn1 skrev 2012-07-07 15:54:53 följande:
    Är det någon här som vet om det är svårt att byta bakaxel på en city cross? Vi har fått en ny på garanti då vår broms slutade att fungera. Jag ville inte att de skulle skicka iväg vagnen då jag inte kan vara utan den så de beställde hem den och skulle byta i butik. Idag kom den och de var bara komma in med vagnen. Ringde försäkerhetsskull för att kolla att de fanns någon som kunde byta den. Fick då till svar att sånt görs aldrig på helhen och den som kunde buta gick precis på sem. Varför inte upplysa mig om detta för en vecka sen då vi var där? :/ han jag prata med sa att han aldrig hade gjort det men säkert kunna fixa det, länns inte så säkert. Sen sa han även att vi vat någorlunda händiga kunde vi säkert fixa det själva. Detta är ett garanti ärende så min första tanke är, får vi ens det?! Någon som kan hjälpa mig i denna fråga?
    det finns inte någon annan butik i närheten som kan byta åt er?
  • fridajonsson
    mmn1 skrev 2012-07-07 15:54:53 följande:

Den ska bytas av personal i butik för att de ska finnas garanti OM något skulle ähnda med axeln senare. Tråkigt att de inte informerade men åk in en annan dag så det blir riktigt gjort :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5