• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • mmn1

Vi bestämde oss för att vänta på att personen som gör det kommer tillbaka från semestern, det är bara tre veckor så det är inget mot de månader vi varit utan broms. Jag vill att någon som är kunnig ska göra det, sen misstänkte jag att det var så ang garantin. Skönt att ha en fungerande broms snart igen iaf.

• gravid36år

Hej alla, tänkte fråga vilken vagn ni rekommenderar? Emmaljunga City Cross eller Emmaljunga Nitro city?
    Kommer mest promenera på asfalt (kommer bli många promenaderGlad), köra i stan men även på grus ibland.
    Om man låser hjulen på nitron, är den helt ok att köra på grus då?
    Tack på förhand!

• IdaOhlsson

Har länge funderat på en Scooter S! Vad har ni för erfarenheter av den? Det jag har reagerat på är att bygeln verkar vara så låg.

Har en Brio Spin och Nitro City nu. Men ska nog sälja Spinen då jag får ont i handlederna av den. Nitron älskar jag, så det känns ju lite som kaka på kaka med en Scooter S också, men ändå inte!

• R3becca
    gravid36år skrev 2012-07-08 10:37:59 följande:
    Hej alla, tänkte fråga vilken vagn ni rekommenderar? Emmaljunga City Cross eller Emmaljunga Nitro city?
    Kommer mest promenera på asfalt (kommer bli många promenaderGlad), köra i stan men även på grus ibland.
    Om man låser hjulen på nitron, är den helt ok att köra på grus då?
    Tack på förhand!
    Jag älskar min nitro! 
    Jag har bara haft den i en dryg vecka, men har redan hunnit med både "offroad-promenader" och vanliga promenader på asfalt.
    Den är underbar! Eftersom att det är ställbar stötdämpning på chassit samt individuell stötdämpning på samtliga 4 hjul gör komforten underbar.
    Ungen liksom bara gungar med i guppen, och verkar inte stöta det minsta!
    (vare sig vi gått efter elljusspåret, grusvägar, gräsmattor eller på våra underbart dåliga vägar i samhället!)

Dock är jag lite restriktiv till om den kommer att funka i vinter.
    (jag funderar därför på att köpa ett extrachassi - typ city cross, som har 4 jämnstora fasta hjul.)
    Här uppe i norrlandsskogarna kommer det en hel del snö vill jag lova!
    (bor i västerbottens inland, och i år snöade det ända in i slutet på MAJ!)

Så... Vill du ha en vagn som du kan lita på är lika stabil och lättmanövrerad i alla väder och underlag så skulle jag nog råda dig till att köpa en city cross istället.
    Eller för all del göra som jag; och ha två separata chassin!  
    ~ Meija 11-04-12 ~
  • 060810

Älskar min S!! ;)
    Bygeln är inte låg för min 4.5 åring kommer ner utan problem och han är 110 cm lång. ;)

• spiran86

Vet någon här som vet vad Capri crème är för material? Kommer den finnas kvar 2013? Kommer classic sport finnas kvar?

• bejbisen

Vad tror ni, ska man köpa en Emmaljunga sittdel på blocket om de kommer ut till lagom pris, som man kan sälja med ett nitrochassi, eller är de nog så lätt att sälja enbart ett chassi?!

• lelodi
    bejbisen skrev 2012-07-08 17:02:17 följande:
    Vad tror ni, ska man köpa en Emmaljunga sittdel på blocket om de kommer ut till lagom pris, som man kan sälja med ett nitrochassi, eller är de nog så lätt att sälja enbart ett chassi?!
    Tror det går utmärkt att säjla bara nitro chassit för sig. Tror det är många som vill ha dubbla för tex stan om man bor på landet och tvärt om. Jag är ev på jakt efter ett ....
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5