• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • victoriadahl

Jaha hela mitt inlägg kom inte med (skriver i telefonen)
    Men där kan du iaf scrolla ner och läsa om TPU-däcken :)

• t0va
    yodi skrev 2012-09-24 10:54:51 följande:
    någon som fått tillfälle att känna och kläma på någon av dom nya vagnarna än?

dom hade fått in den nya duoedgen i våran lokala barnvagns affär så jag var inne och tittade på den  ( nyfiken som man är)

den kändes helt underbar att köra, som nitron fast med lite större framhjul, så blir det någon gång en till liten här hemma så kommer den nog stå på önskelistan men däremot så var jag inte så förtjust i handtaget på den, kändes så plastigt på något viss.     
    Japp de nya däcken verkar riktigt lovande, jag har ogillat de mjuka däcken som de haft innan. Provkörde edgen också och den rullade lätt och var skön att köra. Tyvärr så vägrade sonen provsitta så jag fick inte köra med vikt i, men den var skönare än nitron vi haft förut.
  • mlane

Åhh jag är så sugen på en Nitro i white leatherette eller scandinavian, båda är ju i konstläder. Detta är mitt första barn och vagninköp

Är det någon som har en ljus "lädervagn" och kan berätta om de är svåra att hålla rent? Väldigt tacksam för svar, har bf om 4 veckor

• cocos87
    mlane skrev 2012-09-24 22:32:27 följande:
    Åhh jag är så sugen på en Nitro i white leatherette eller scandinavian, båda är ju i konstläder. Detta är mitt första barn och vagninköp

Är det någon som har en ljus "lädervagn" och kan berätta om de är svåra att hålla rent? Väldigt tacksam för svar, har bf om 4 veckor
    Jag fick min i vitt läder för en månad sedan och älskar den sååå mkt!
    Jätte enkelt att hålla ren eftersom det bara är att ta en trasa och ta bort smuts medans tyg sätter sig smuts hårdare på!
    Nathalie 090607, Leo 101105, Nellie 120515
  • mlane

tack för ditt svar! har också hört att det smidigt går torka av med trasa :)

men är lite orolig för sitt-delen sen när barnet själv vill klättra i med grusiga skor, tyget repas inte eller nån som vet? 

• Viktorsmamma2010

Hjälp ! Jag har sålt alla mina emmaljunga vagner!!!!
    Nu saknar jag dom. har teutonia fun, men tycker inte minsta sonen sitter bra i den. han e snart 5 månader o vill gärna sitta upp.
    Nu åker jag snart i en affär o köper en ny vagn eftersom d verkar va bra skillnad på dom nya däcken som kommit ? :D el. ska man nöja sig m en beg. ?
    MEN! Vilken vagn ska man välja då ???
    Svängbara hjul e ju bra i affärer o dyl. men kanske fasta när man går ute ?
    ozonen ?
    city crossen ?
    HUR väljer jag rätt så mannen inte blir tokig på mig när jag valt en o sen vill ändra mig hihihihi.
    Kan tillägga att jag provat alla vagnar redan innan när stora sonen , 2 år, va liten hihihihii
    Hjälp !

• t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2012-09-27 16:29:43 följande:
    Hjälp ! Jag har sålt alla mina emmaljunga vagner!!!!
    Nu saknar jag dom. har teutonia fun, men tycker inte minsta sonen sitter bra i den. han e snart 5 månader o vill gärna sitta upp.
    Nu åker jag snart i en affär o köper en ny vagn eftersom d verkar va bra skillnad på dom nya däcken som kommit ? :D el. ska man nöja sig m en beg. ?
    MEN! Vilken vagn ska man välja då ???
    Svängbara hjul e ju bra i affärer o dyl. men kanske fasta när man går ute ?
    ozonen ?
    city crossen ?
    HUR väljer jag rätt så mannen inte blir tokig på mig när jag valt en o sen vill ändra mig hihihihi.
    Kan tillägga att jag provat alla vagnar redan innan när stora sonen , 2 år, va liten hihihihii
    Hjälp !
    nya edgen med svängbara hjul verkar trevlig, jag har bara provkört innomhus men den tar sig nog fram lite bättre i terräng än nitro/ozone. Jag sålde min nitro för en Brio Go, typ samma vagn i grunden men mycket bättre terrängegenskaper och hjul, fast de nya PP hjulen verkar superbra. Sånt jag efterfrågade när jag körde nitro.

Går du mycket i skog och mark eller är "ute" mer cykelbanor och liknande?
  • Viktorsmamma2010
    t0va skrev 2012-09-27 17:29:52 följande:
    nya edgen med svängbara hjul verkar trevlig, jag har bara provkört innomhus men den tar sig nog fram lite bättre i terräng än nitro/ozone. Jag sålde min nitro för en Brio Go, typ samma vagn i grunden men mycket bättre terrängegenskaper och hjul, fast de nya PP hjulen verkar superbra. Sånt jag efterfrågade när jag körde nitro.

Går du mycket i skog och mark eller är "ute" mer cykelbanor och liknande?

När jag tänker efter så e jag nog inte så mycket ute i naturen o terräng hehe
    Jaaa, den nya edgen verkar toppen , men dyrt när jag bara behöver "halva" vagnen hihi
    mannen kommer dö när jag säger att jag vill byta vagn hihi.
    ska man köpa ny ? beg. ? jag vill inte ångra min om dom nya hjulen e mycket bättre än dom gamle hihi
  • yodi

jag är sugen på att höra om man kan köpa enbart dom nya hjulen och byta på nitron

• t0va
    yodi skrev 2012-09-27 18:47:12 följande:
    jag är sugen på att höra om man kan köpa enbart dom nya hjulen och byta på nitron
    det är jag övertygad om att man ska kunna, är samma axlar på PP och vanliga modellen och den vanliga har de gamla hjulen. Fast de kostar 300kr/hjul...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5