• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Stenis

Hej alla emmaljunga proffs! Två frågor har jag till er som jag hoppas få hjälp med:
    Har köpt ett city cross chassi som är från 08 , passar alla årmodeller på citykorgarna ??
    Och sittdelen går de endast att köpa begagnat ? Tack på förhand

• t0va
    Stenis skrev 2012-10-07 14:29:49 följande:
    Hej alla emmaljunga proffs! Två frågor har jag till er som jag hoppas få hjälp med:
    Har köpt ett city cross chassi som är från 08 , passar alla årmodeller på citykorgarna ??
    Och sittdelen går de endast att köpa begagnat ? Tack på förhand
    Man kan köpa sittdelar som reservdelar men det är dyrt, billigare att köpa begagnat. Ja citykorgarna passar på ditt chassi, alla delar som har easy fix, dvs. klicksystemet för att ta av och på sittdel/liggdel/bilstol passar. Så du kan ha ergonomisk sittdel också även på citycross-chassit. 
  • MammaTillFelicia

Hej! Jag undrar vad ni skulle betala för en city cross -10 i fint skick och med citykorg? Bor i norra delen av landet och det mesta tenderar ju o va dyrare beg. här... tror inte det är några tillbehör i övrigt. Tack!

• Teecee

Hej!
    Vad glad jag blev när jag hittade denna tråden. Vi har nämligen en Charleston (vit Leatherette med bruna tyginslag) Emmajunga Cerox 2.0. Är nöjda med vagnen förutom det att tygkanterna på bland annat suffletten blir så solkiga. Vet inte hur jag ska rengöra dem. Resten av vagnen rengör jag med fuktig trasa och en droppe diskmedel, vilket funkar kanon. Men hur ska jag göra med tygkanterna? Någon som har ett bra tips? 

När livet ger dig citroner, gör lemonad!
  • Jaja88

Jag hämtade ut min nitro i fredags! Den är i färgen pp dark grey och så skötväska och fotsack i samma färg. Sen har vi ståbräda på till storebror. Blev toppen, även om det var lite jobbigt att gå bakom ståbrädan!
    Däremot låter ju ståbrädan som en skateboard typ, usch! Varför har de inte bättre/tystare hjul på den?!

Tycker att vagnen är toppen än så länge och älskar verkligen det nya handtaget! Men varukorgen är ju typ omöjlig att komma åt och tyvärr måste ju skötväskan ligga där när storebror åker med och då är det fullt :P

Hade helst av allt velat ha den nya edgen men nya chassit med stora svängbara hjul, men dels behövde vi ingen liggdel så det kändes lite onödigt dyrt och dels behövde vi den fort och det var helt enkelt för lång leveranstid på den!

Jag har en fråga också, jag har sittdyna och vinteråkpåse i färgen pp happy pink som jag skulle vilja använda i den nya vagnen! Men jag hittar inga spännen att sätta fast dem i! Är det någon som vet om de har gjort om det på de nya vagnarna eller är det bara jag som är blind?

• UllTussen
    Jaja88 skrev 2012-10-09 10:57:38 följande:
    Jag hämtade ut min nitro i fredags! Den är i färgen pp dark grey och så skötväska och fotsack i samma färg. Sen har vi ståbräda på till storebror. Blev toppen, även om det var lite jobbigt att gå bakom ståbrädan!
    Däremot låter ju ståbrädan som en skateboard typ, usch! Varför har de inte bättre/tystare hjul på den?!

Tycker att vagnen är toppen än så länge och älskar verkligen det nya handtaget! Men varukorgen är ju typ omöjlig att komma åt och tyvärr måste ju skötväskan ligga där när storebror åker med och då är det fullt :P

Hade helst av allt velat ha den nya edgen men nya chassit med stora svängbara hjul, men dels behövde vi ingen liggdel så det kändes lite onödigt dyrt och dels behövde vi den fort och det var helt enkelt för lång leveranstid på den!

Jag har en fråga också, jag har sittdyna och vinteråkpåse i färgen pp happy pink som jag skulle vilja använda i den nya vagnen! Men jag hittar inga spännen att sätta fast dem i! Är det någon som vet om de har gjort om det på de nya vagnarna eller är det bara jag som är blind?
    Jag har tyvärr inget svar på din fråga..

Men jag känner lite som du, vill GÄRNA ha det nya chassit med större svängbara hjul men behöver heller ingen liggdel då jag köpt en begagnad av en nära vän.

Dessutom tycker min man att handtaget på DUO chassit med svängbara hjul är obekvämt... :( 
  • Stenis

Nån som vet på ungefär vad enbart sittdelen till city cross kostar , känns svårt å få tag på begagnat

• Kaffegalningen

Kanske ingen hjälp men:
    På dom flesta av våra modeller klickar du fast clipsen i tvärstaget på ryggstödet. I Scooter finns extra ögglor på baksidan ryggstödet där du kan fästa clipsen.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5