• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Egget13
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-12-06 10:46:51 följande:
    Nu har jag ringt och kollat lite :) det känns som vi kommer välja en edge duo combi med duo S chassi med svängbara hjul. Men ska man välja en Black eller PP black? Hmm
    Har du kollat in Demin Black? Tycker den helt klart är snyggast :)
  • Egget13
    lelodi skrev 2012-12-06 15:23:10 följande:
    Ooooh, du kommer bli så nöjd med babyskyddet som kan fästas på chassit!
    Det bästa vi köpt, använde det hur mycket som helst när sonen var liten. Så skönt att slippa kånka runt på babyskyddet, bara att klicka på och köra
    Det blev ingen bilbarnstol för den färgen jag ville ha (turkos/ blå) sådes inte längre. Upptäckte att trots erbjudande så var Babyproffsen svindyra med sin stol för när jag kom hem så hittade jag flera st firmor som sålde billigare på nätet så jag blev bara glad.

Beställer inte nån adapter till chassit ännu (ska ju inte ha förräns den 7 mars) utan köper det sen om jag märker att jag kommer använda det :)

Någon som har erfarenhet av hur duo s chassit går i snön? Jag hoppas den är mkt bättre än nitron men förstår att den inte är lika bra som en vanlig med fyra fasta hjul..
  • RöttÄrSött

Bräckehäxan: jag med men jag vet också att jag ledsnade på min färgglada vagn sist Med en svart vagn kan man ju ha färgglada tillbehör istället.

En stor grön drake: edgen vet jag inte tyvärr, tänkte inte på att den hade annan design

• LängtanEfterLitenTill

Egget13: jag har katalogen hemma, du menar denim black? Vad är det för speciellt med den, svårt att se i katalogen, den ser mer grå ut. Är det nåt jeansliknande tyg som denim Blue? Du får gärna beskriva hur du menar :) eller du kanske bara tycker den är snyggare helt enkelt :) har själv inte sett den i butik..

• Bräckehäxan

Rött är sött: jag hade en röd nitro förra gången och tröttnade inte... Tycker snarare att jag tröttnar på allt svart hela tiden...

• gullvivorna

Köpte vinterhjul till slut! Så nu kan vi lita på att det blir en ljum vinter;)

Om nu ngn annan mer än jag därute undrade så kan jag säga att det som vädret är just nu inne i Stockholm så fyller hjulen en funktion (jämfört med låsta framhjul). Man vänjer sig snabbt vid att inte ha så god svängkapacitet och anpassar sig och får in snitsen. Kostade 600 kr med montering (vissa ställen ville ha 150 kr för montering). Vi fick med instruktioner (noga märkta: Hjulen ska endast bytas av verkstad;)  ) för hur man byter emellan hjulen. Man behöver skruvmejsel och insektsnyckel. Det är inget man gör när man har 15 min tills man ska möta upp barnvagnssällskapet men går fullt att göra. Man råds dock inte göra det för om det blir ngt fel på vagnen kopplat till hjulen så gäller inte ens försäkring ( sen vet jag inte praktiskt hur de skulle kunna veta att man själv är den som satt tillbaka de små hjulen då vi köpt vagn och hjul på olika ställen men bra att veta om iaf).

Vi får se om jag ångrar bytet el ej ;) Har ångrat köpet av vagn många ggr och är en velerska av rang så blir säkert så

• Egget13
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-12-07 09:42:27 följande:
    Egget13: jag har katalogen hemma, du menar denim black? Vad är det för speciellt med den, svårt att se i katalogen, den ser mer grå ut. Är det nåt jeansliknande tyg som denim Blue? Du får gärna beskriva hur du menar :) eller du kanske bara tycker den är snyggare helt enkelt :) har själv inte sett den i butik..
    Ja det menar jag ju så klart :) Jag gillar den för den kan både se ut som svart, mörkt marin, mörkt grå och sen har den bruna detaljer vilket passar mig som har både en svart jacka med svarta stövlar, en brun skinnjacka men bruna stövlar och en mörkt marin/grå/blå lite finare skinnjacka med matchande skor :) o väskor i samma färger. Sen tycker jag även att barnet går att klä i alla färger till. 

Jag hade nog en köpt en svart PP om jag inte sett Denim Black irl, de hade inte den hemma så jag bad de ta hem en så jag fick se och jag blev helt såld. Men smaken är olika. Jag tycker den är i särklass snyggaste färgen o passar både i skogen och när man vill vara "fin" 

Black PP är ju sportig och fin som Denim Black men jag tycker Denim är något extra :Skrattande Tacksam över att de beställde hem dem för jag är sååå nöjd med mitt köp. Diskret men sticker ändå ut och inte så många som har den. 
  • PeppoZ

Funderade på en sak när jag idag försökte fälla ihop min Ozone som har stänkskärmar på bakhjulen.
    Ramen på vagnen trycker ned och böjer stänkskärmarna, är det inte meningen att man ska kunna fälla ihop vagnen helt när man har stänkskärmar på?
    Den gör samma sak med endast hjul på om man tar bort stänkskärmarna, men hjulen kan man ju plocka av när man fäller ihop vagnen.

• Bräckehäxan
    Egget13 skrev 2012-12-08 11:52:59 följande:
    Ja det menar jag ju så klart :) Jag gillar den för den kan både se ut som svart, mörkt marin, mörkt grå och sen har den bruna detaljer vilket passar mig som har både en svart jacka med svarta stövlar, en brun skinnjacka men bruna stövlar och en mörkt marin/grå/blå lite finare skinnjacka med matchande skor :) o väskor i samma färger. Sen tycker jag även att barnet går att klä i alla färger till. 

Jag hade nog en köpt en svart PP om jag inte sett Denim Black irl, de hade inte den hemma så jag bad de ta hem en så jag fick se och jag blev helt såld. Men smaken är olika. Jag tycker den är i särklass snyggaste färgen o passar både i skogen och när man vill vara "fin" 

Black PP är ju sportig och fin som Denim Black men jag tycker Denim är något extra :Skrattande Tacksam över att de beställde hem dem för jag är sååå nöjd med mitt köp. Diskret men sticker ändå ut och inte så många som har den. 
    du tänker vekligen på att vagnen ska matcha dej och sådär,. så tänker inte jag alls... tänker bara på själva vagnen i sig själv. att vagnen ska va snygg... sen bryr jag mej inte om vad barnet ska ha för färger på sej för det är för mej väldigt oväsentligt att det ska matcha, även om jag tillhör matchningsgenerationen och i andra fall har svårt att låta bli att matcha, så tänker jag faktiskt inte att vagnen ska matcha mej elle rbarnets kläder... väldigt intressant att läsa din beskrivning, hade inte en tanke på att vissa tänker så... Inget fel såklart, spännande hur olika vi tänker... 

jag tänker att jag gärna vill hitta åkpåse och skötväska som matchar vagnen, men som sagt allt övrigt bryr jag mej inte om....

jag personligen tycker inte om denim black, provkörde en vagn i butik som var i den färgen och jag tyckte inte om den alls, nästan den jag gillar minst av alla färger... smaken är som baken - vilken tur!! trist om alla skulle välja samma... 

en färg som jag verkligen gillar också är faktiskt den nyaste limited edition, sherwood. Skulle vilja se den i verkligheten... fast jag gillar egentligen inte bruna vagnar, men denna känns så annorlunda... men jag tror vi har bestämt oss för pp  navy, men vi får väl se om det finns nån vagn inne i sherwood, då vet man inte om man förälskar sej...  
  • Egget13

PP navy var också ett alternativ, den är jättefin.

Är dock inte så glad för deras bruna vagnar heller, gillar inte själva nyansen annars är jag glad för brunt. Jag tänkte nog inte direkt att den skulle matcha mig men tänkte mer på vilka färger jag dras till och kom på att denim black var en blanding :) 

Va lite inne på pp apple med, tycker det är en färgklick :) 

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5