• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • LängtanEfterLitenTill
    ebmå skrev 2012-11-25 07:48:57 följande:
    Ang vinterhjulen till Nitron. I vissa affärer säger de att hjulen måste monteras i butik medan andra uppger att man kan göra det själv. Någon här som provat hjulen?
    Jag vill ju kunna byta själv om man kikar ut en morgon och ser att det kommit mycket snö över natten. Känns ju vansinnigt att man måste ta sig till en butik innan man kan gå på sin promenad :(
    när vi frågade om dom däcken häromdagen när vi tittade på vagn.. så sa dom att dom enbart byter dom i butik.. för säkerhetens skull.. så kanske kan va nåt med garantin isåfall? Men det är klart, man vill ju kunna byta dom hur som helst själv när som!
  • UllTussen
    stor grön drake skrev 2012-11-24 19:40:45 följande:
    Ta först och tvätta bort rosten med svinto/autosol, torka noga och sedan rostskydd
    Japp, min gubbe var duktig så allt blev gjort ordentligt
  • Ace1982

Är det någon som vet om alla årsmodeller på citykorgen passar på de flesta chassin, vi har en Nitro från 09 och ska nu köpa en korg till kommande bebis, men vet inte om vi kan köpa en ny 2013 el om den måste vara äldre för att passa vårt chassi, någon som vet?

• victoriadahl

Vi har köpt en nitro iår med vinterdäck till och fick höra att de byts i butik pga garantin.. Så vitt jag förstår är de ingen svårighet att byta själv

• stor grön drake

Allt med easyfix passar med varandra, så en ny korg passar på chassin från2005 och framåt

Ace1982 skrev 2012-11-25 21:30:54 följande:
    Är det någon som vet om alla årsmodeller på citykorgen passar på de flesta chassin, vi har en Nitro från 09 och ska nu köpa en korg till kommande bebis, men vet inte om vi kan köpa en ny 2013 el om den måste vara äldre för att passa vårt chassi, någon som vet?

• UllTussen
    Ace1982 skrev 2012-11-25 21:30:54 följande:
    Jag har en citykorg som är äldre än min vagn!
    Kommer fungera med en ny citykorg till din vagn :) 
  • Stora B

Vad kan man sälja endast en sittdel för (från en Nitro)? Det är en pp Black/ Red från 2012 och är använd endast en vecka.
    Vad skulle det kosta att beställa en ny från EL (har hört att det går att beställa som reservdel)

• Skrot o Korn

Hej!
    Jag och min sambo väntar vårt första barn, är i v 19 nu och har börjat snegla på barnvagnar.
    Fastnade först för Emmaljunga Duo Edge, men sambon tycker att den är för tung.
    Har istället börjat titta på City Crossen som är mycket smidigare och lättare,  MEN har insett att den inte går att få med lufthjul och hjulbroms.
    Sen tycker jag att edgens liggdel är bättre för att den är större, vill ju kunna ha alternativet att ha i liggdelen så länge som möjligt, och inte behöva byta till liggdelen för att bebisen växer ur City Crossens liggdel.

Fungerar kugghjulsbromsen bra? Tycker den ser lite "klen" ut, sen så bor vi i norrland med mycket snö på vintrarna, hur fungerar de punkteringsfria hjulen respektive TPU-hjulen i snö, på is och i slask?

Eller ni kanske vet någon annan vagn, gärna Emmaljunga som vi borde titta på istället?

Är tacksam för alla tips och råd!

• mammassnosa

Skrot o Korn: Vi har en Edge och vi älskar den! Mina svärföräldrar bor i Norrland och därför blev ingen annan vagn ett alternativ. Vad jag hört är Edgen smidigare än CC att köra. CC är väl bredare. Visst är Edgen lite tung att lyfta i och ur bil men inte överdrivet. Den är tokigt lättkörd och en underbar promenadvagn! Och dottern ligger som en prinsessa i den! Hon är 6 månader och 2 dagar, väger 8010g och är 66 cm och har fortfarande gott om plats! Hon kommer antagligen få ligga (sitta ibland eftersom den går att resa) hela vintern :)

• stor grön drake

Välj en Edge med classic chassi så får ni lufthjul, traditionell bromsoch en vagn som är smalare än city crossen.

Skrot o Korn skrev 2012-11-26 15:24:14 följande:
    Hej! Jag och min sambo väntar vårt första barn, är i v 19 nu och har börjat snegla på barnvagnar. Fastnade först för Emmaljunga Duo Edge, men sambon tycker att den är för tung. Har istället börjat titta på City Crossen som är mycket smidigare och lättare,  MEN har insett att den inte går att få med lufthjul och hjulbroms. Sen tycker jag att edgens liggdel är bättre för att den är större, vill ju kunna ha alternativet att ha i liggdelen så länge som möjligt, och inte behöva byta till liggdelen för att bebisen växer ur City Crossens liggdel. Fungerar kugghjulsbromsen bra? Tycker den ser lite "klen" ut, sen så bor vi i norrland med mycket snö på vintrarna, hur fungerar de punkteringsfria hjulen respektive TPU-hjulen i snö, på is och i slask? Eller ni kanske vet någon annan vagn, gärna Emmaljunga som vi borde titta på istället? Är tacksam för alla tips och råd!

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5