• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Nitrogen
    stor grön drake skrev 2013-03-17 13:06:24 följande:
    Varför ska du ha en citykorg till den? Det följer ju med en liggdel

Jo jag vet, men som sagt jag är nördig och vill ha supreme liggdelen
  • stor grön drake
    Nitrogen skrev 2013-03-17 17:59:22 följande:

Nitrogen skrev 2013-03-17 17:59:22 följande:

Citykorg supreme, eller big star liggdel? För citykorgen supreme är endast en blekare kopia på de funktioner mondialkorgen har. Big star liggdelen funkar på alla easyfix chassin.
  • Nitrogen
    stor grön drake skrev 2013-03-17 19:56:57 följande:
    Citykorg supreme, eller big star liggdel? För citykorgen supreme är endast en blekare kopia på de funktioner mondialkorgen har. Big star liggdelen funkar på alla easyfix chassin.

Vad är det för skillnad då? Citykorg supreme ska ju vara lyxigare och framförallt större i måtten.
  • Lycka 1
    Nitrogen skrev 2013-03-18 06:40:33 följande:

Vad är det för skillnad då? Citykorg supreme ska ju vara lyxigare och framförallt större i måtten.

Nej supreme har exakt samma mått som citykorgen.
    Men som du skriver lite lyxigare. Bla vädringslucka i sufletten och gungfunktion om man ställer ner den på golvet.

Jag har en citykorg till ett duo s chassi. Ser bättre ut ihop än vad jag trodde det skulle göra.   
    Men jag skulle nog vilja ha en edge liggdel bara för att få större mått. 
  • Nitrogen
    Lycka 1 skrev 2013-03-18 07:36:29 följande:
    Nej supreme har exakt samma mått som citykorgen.

Men som du skriver lite lyxigare. Bla vädringslucka i sufletten och gungfunktion om man ställer ner den på golvet.

Jag har en citykorg till ett duo s chassi. Ser bättre ut ihop än vad jag trodde det skulle göra.   

Men jag skulle nog vilja ha en edge liggdel bara för att få större mått. 

Ok men supreme ser inte ut som en kista iaf, tycker citykorgen gör det eftersom att den är smalare nere vid fötterna. Hur är mondail liggdelen då?
  • Lycka 1
    Nitrogen skrev 2013-03-18 08:10:40 följande:

Ok men supreme ser inte ut som en kista iaf, tycker citykorgen gör det eftersom att den är smalare nere vid fötterna. Hur är mondail liggdelen då?

Men det är precis samma mått på supreme och citykorg. Skiljer inget nertill.
    Mondial och edge har samma mått. 4 cm längre än citykorg/supreme.
  • lelodi
    Nitrogen skrev 2013-03-18 08:10:40 följande:

Mondial och Edge liggdel har samma mått och funktioner. Den största och bästa liggdelen enligt mig.
    Det är helt onödigt att köpa Citykorg alls, oavsett Supreme eller "vanlig". Citykorg köper man till de vagnar som normalt säljs som sittvagnar, dvs Nitro, City Cross, Ozone.
    Mondial och Edge är ju Duovagnar där du får med både sitt och liggdel. Åk till en affär och titta är mitt råd
  • Nitrogen

Jag måste varit fruktansvärt otydlig i mitt inlägg, jag är barnvagnsnörd! Jag vet hur vagnarna är uppbyggda, jag vet att måtten är dom samma på supreme och vanlig men den vanliga smalnar av lite nere vid fötterna så den liknar en likkista vilket jag inte gillar. Hur är mondail liggdelen då? Är den smalare nertill som citykorg? Jag är i barnvagnsbutiken ofta så jag får väl fråga där istället.

Hur som helst är det någon som har swivelhjul-chassit? Skulle vilja veta hur det fungerar ute? Framförallt i snön då vi säkert får en vinterbebis.

• lelodi
    Nitrogen skrev 2013-03-18 12:54:05 följande:
    Jag måste varit fruktansvärt otydlig i mitt inlägg, jag är barnvagnsnörd! Jag vet hur vagnarna är uppbyggda, jag vet att måtten är dom samma på supreme och vanlig men den vanliga smalnar av lite nere vid fötterna så den liknar en likkista vilket jag inte gillar. Hur är mondail liggdelen då? Är den smalare nertill som citykorg? Jag är i barnvagnsbutiken ofta så jag får väl fråga där istället.

Hur som helst är det någon som har swivelhjul-chassit? Skulle vilja veta hur det fungerar ute? Framförallt i snön då vi säkert får en vinterbebis.
    Mondial/Edge liggdelarna smalnar inte av på samma sätt som Citykorgarna. 
    Jag har inte själv Duo S chassi, så hur de hjulen funkar i snö vet jag inte. De är ju lite större än de på Nitro/Ozone så de kanske funkar bättre. Nitro/Ozone är kassa på snö, men det finns vinterhjul att montera på. 
  • lelodi

Här ser du skillnaden mellan dem!

CITYKORG

MONDIAL/EDGE

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5