• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • LängtanEfterLitenTill

Lycka 1: råkade skicka lite för fort.. Forts.

Jasså kan man ha andra korgar och liggdelar till? Det låter ju jättebra! Lär ju va snyggt med en vanlig citykorg till! Vi gillade den här stora rymliga då vår bebis ligger lite över kurvan så vi vet ju inte hur stor han kommer va riktigt :)

• Lycka 1

LängtanEfterLitenTill skrev 2013-03-30 15:50:25 följande:
    Lycka 1: råkade skicka lite för fort.. Forts.

Jasså kan man ha andra korgar och liggdelar till? Det låter ju jättebra! Lär ju va snyggt med en vanlig citykorg till! Vi gillade den här stora rymliga då vår bebis ligger lite över kurvan så vi vet ju inte hur stor han kommer va riktigt :)

Så här ser det det ut med citykorg och duo s chassit.

Ja alla emmaljungas delar med easy fix fästen kan man ha på alla chassin.
    Blanda som man vill

Jag ska inte ha bebis förren i september så för mig är det låååångt kvar. Hinner nog köpa många vagnar tills dess, vagntokig som man är .

Skulle som sagt gärna ha edge liggdelen för att kunna använda liggdelen hela vintern. Dottern kunde bara ha sin citykorg i fyra månader men jag skulle gärna vilja ha liggdel längre.

• LängtanEfterLitenTill

Lycka 1: som vanligt skickar jag för snabbt.. Suck! Haha

Men iaf.. Byter du ofta vagn? ;) den liggdelar lär ju definitivt finnas begagnad i september :) tror du inte?

• Lycka 1
    LängtanEfterLitenTill skrev 2013-03-30 23:00:07 följande:
    Lycka 1: som vanligt skickar jag för snabbt.. Suck! Haha

Men iaf.. Byter du ofta vagn? ;) den liggdelar lär ju definitivt finnas begagnad i september :) tror du inte?
    Jo jag har haft en hel del vagnar om man säger så
    Men nu är yngsta snart 6 år så jag har inte köpt vagnar på några år.

Edge liggdelen kan man inte köpa separat utan bara i paket med chassi och sittdel. Därför är det lite bökigt att få tag på den begagnad.
    Citykorgarna finns det därimot av uppsjö av begagnade.

Jag är så kär i denna färgen "candy pink" så jag kunde inte låte bli att köpa den. Fick den så billigt!
    Dock vet vi inte än om det blir flicka el pojke så vi får väl se om jag får använda den eller sälja vidare  .
    Ska på rul i slutet av april och hoppas på att få veta kön då.        
  • Bobelin

Nån som har någon erfarenhet av spider? Väljer mellan scooter och spider men tycker spidern blir väl dyr om man även vill ha suflett.

• stor grön drake
    Bobelin skrev 2013-03-31 13:41:00 följande:
    Nån som har någon erfarenhet av spider? Väljer mellan scooter och spider men tycker spidern blir väl dyr om man även vill ha suflett.

Jag föredrar Softyn (spiders föregångare) pga den låga tyngdpunkten i vagnen känns spider onödigt tungkörd med de breda däcken. Använder man ofta sovläge är scootern bättre, det går att sova i spider med jag skulle inte rekommendera det regelbundet.
  • jashrinah

nu är jag riktigt arg på lekia ! jag skulle få hem min vagn minst 1 månad innan bf den 24 april  men fortfarande ingen vagn Gråter beställde den för 6 månader sedan men det var tydligen inte tillräckligt långt innan -_- 

• choklaa

Är det någon som har en emmaljunga vagn till salu här till ett bra pris? Vi har en från 2013 men när vi ska utomlands vill vi gärna inte ha med den så den inte blir skadad i hanteringen. Så därav köper vi en annan. Och varför då inte kolla här först...

Allt är av intresse gärna ej för gammal bara.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5