• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Lycka 1
    Maybe skrev 2013-04-01 09:18:48 följande:
    Jag har en fråga till.
    Jag är som sagt sugen på en emmaljunga nitro city.
    Man kan få med antingen city korg eller quadrolift, men vad är fördelar och nackdelar med de båda?
    Får quaddroliften plats i citykorgen?
    Man kan ha båda varianter tills man tycker att barnet kan använda sittdelen?
    När kan det va? runt 6 månader?     

Jag hade helt klart valt citykorgen!
    Tycker den är så snygg och gillar att barnet kommer högre upp än om den ska ligga i sittdelen. Blir så långt att böja sig ner annars.
    Sen är det roligt att ha två olika delar också så blir det som att man får en ny vagn när man byter till sittdelen.  
  • älskarlivet81

Ja, troligen hade vi behövt det.

Vitlingen är rymligare och mer ombonad. Dessutom kommer den högre upp så det är bekvämare att lyfta upp bebisen.

Maybe skrev 2013-04-01 10:05:19 följande:
    Så om det inte lbivit vår och fortfarande varit kallt hade ni behövt köpa ny åkpåse?

Vad är fördelar med citykorgen då?  

• stor grön drake
    Bobelin skrev 2013-04-01 09:08:15 följande:
    Grejen är att jag väljer mellan att köpa en scooter och då sälja citycrossen när sonen inte behöver åka vänd emot mig längre, eller behålla citycrossen och köpa en spider att ha som extravagn ( i bilen, på resor, på stan mm). Kan inte ha enbart spider. Går på hundpromenader i alla möjliga terränger och älskar verkligen ccn. Ett tredje alternativ är att köpa en Britax b-agile som extravagn. Men allt kompliceras av att vi försöker få syskon och vet ju inte om eller när vi lyckas.

Om du kan tänka dig begagnat så finns det brio sitty och emmaljunga softy som är likadana som spider, fast bättre men vill din kiddo sittta framåt så hade jag bytt till en scooter, det är ite ßå stor skillnad på scooter/spider ihopfällda nämligen.
  • Maybe
    Lycka 1 skrev 2013-04-01 10:23:49 följande:

Jag hade helt klart valt citykorgen!
    Tycker den är så snygg och gillar att barnet kommer högre upp än om den ska ligga i sittdelen. Blir så långt att böja sig ner annars.
    Sen är det roligt att ha två olika delar också så blir det som att man får en ny vagn när man byter till sittdelen.  

Jag tycker också att citykorgen är snyggare och både jag och min sambo är långa (han är 2 meter) och min rygg är lite kass. Då är det skönt att slippa böja sig så långt...
    På blocket har jag sett flera som säljer nitron med både citykorg och quadrolift så mest därför jag tänkte att quadroliften fick plats i citykorgen och kanske det va syftet med att ha båda 
  • t0va
    Maybe skrev 2013-04-01 11:31:18 följande:

Jag tycker också att citykorgen är snyggare och både jag och min sambo är långa (han är 2 meter) och min rygg är lite kass. Då är det skönt att slippa böja sig så långt...
    På blocket har jag sett flera som säljer nitron med både citykorg och quadrolift så mest därför jag tänkte att quadroliften fick plats i citykorgen och kanske det va syftet med att ha båda 
    skippa quadroliften, den är trång och hård och otymplig. Kör med enbart korg och bädda skönt istället så har barnet rum att röra på sig. Vi hade liften i sittdelen men vid 3månader blev det trångt, liften är så trång när den ligger i sittdelen. Finns bilder i mitt album på det.

Köpte en korg istället och där hade sonen gott om plats men sen började vi använda sittdel, cityjet som är som ozone när han var 3månader för han ville inte ligga ner. Men quadroliften var kass som åkpåse. Köpte en modell mindre och hade under vintern.
  • Maybe
    t0va skrev 2013-04-01 12:04:37 följande:
    skippa quadroliften, den är trång och hård och otymplig. Kör med enbart korg och bädda skönt istället så har barnet rum att röra på sig. Vi hade liften i sittdelen men vid 3månader blev det trångt, liften är så trång när den ligger i sittdelen. Finns bilder i mitt album på det.

Köpte en korg istället och där hade sonen gott om plats men sen började vi använda sittdel, cityjet som är som ozone när han var 3månader för han ville inte ligga ner. Men quadroliften var kass som åkpåse. Köpte en modell mindre och hade under vintern.

Tack för svaret! Vi skippar nog quadroliften Glad
  • Lycka 1
    Maybe skrev 2013-04-01 11:31:18 följande:

Jag är också lång med en del ryggproblem just därför har jag köpt ett duo s chassi som egentligen hör till edge och mondial vagnarna.
    Ser lika ut som nitro chassit men har större hjul och är högre. Till det har jag köpt en citykorg och en nitrosittdel.
    Kommer förmodligen köpa en ozone senare också.   
  • Maybe
    Lycka 1 skrev 2013-04-01 14:12:33 följande:

Jag är också lång med en del ryggproblem just därför har jag köpt ett duo s chassi som egentligen hör till edge och mondial vagnarna.
    Ser lika ut som nitro chassit men har större hjul och är högre. Till det har jag köpt en citykorg och en nitrosittdel.
    Kommer förmodligen köpa en ozone senare också.   

Jag skule vilja ha duo S chassit men den blir nog för stor för bilen, plus att de finns inte begagnade som passar vår budget Glad
  • Bobelin

Köpte citycrossen med citykorg och åkpåsen och fotsacken till killen som är född i maj. Perfekt att ligga i korgen på en lammfäll och lufta. Velade länge mellan citykorg, hårdlift och quadroliften men valde bort quadron för jag trodde det skulle bli för varmt på sommaren och för trångt på vintern. Gillade också att korgen kom högre upp. Köpte efter 3 mån en lift från 2me för några hundralappar pga en resa och upptäckte att vi hade klarat oss utmärkt med den istället, speciellt med tanke på att sonen inte ville ligga i korgen efter 4 mån. Så korgen blev en dyr lyx. Har dessutom inte lyckats sälja den trots två vändor på blocket och liften på köpet för endast 1000 kr.

Åkpåsen och fotsacken däremot har varit guld värda då jag går med hundar i slls väder.

• Bobelin
    stor grön drake skrev 2013-04-01 10:49:35 följande:
    Om du kan tänka dig begagnat så finns det brio sitty och emmaljunga softy som är likadana som spider, fast bättre men vill din kiddo sittta framåt så hade jag bytt till en scooter, det är ite ßå stor skillnad på scooter/spider ihopfällda nämligen.

Jo, det lutar åt en scooter. Kan absolut inte tänka mig sittyn. Tycker bara inte om den.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5