• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • jashrinah

nu står denna hemma hos mig , och hujedamig den är så himla fin! skall ta ordentliga bilder imorgon ! även på åkpåsen ,extramadrassen ,påslakan,täcke ,kudde footsack och sittdelen :) 

• Singoallaa
    jashrinah skrev 2013-04-05 21:56:56 följande:
    nu står denna hemma hos mig , och hujedamig den är så himla fin! skall ta ordentliga bilder imorgon ! även på åkpåsen ,extramadrassen ,påslakan,täcke ,kudde footsack och sittdelen :) 

Oh vad fin, vad heter den barnvagnen?
  • jashrinah
    Singoallaa skrev 2013-04-06 07:27:11 följande:

Oh vad fin, vad heter den barnvagnen?
    modellen är Mondial Duo Combi
    färgen White Leatherette
    och chassit är ett  sportchassi  :D 
  • Maybe

Fördelar och nackdelar med leatherette mot vanligt tyg?

Jag kan bara komma på att det går att torka av leatherette om den blir smutsig. Och att den inte blir solblekt.

Är själva sitsen också skinn? Då kanske det bränner om den står i starkt solsken.

Tänker mig skinnsoffa på sommaren. Varmt och klibbigt.

Mer?

• Singoallaa
    jashrinah skrev 2013-04-06 08:51:01 följande:
    modellen är Mondial Duo Combi
    färgen White Leatherette och chassit är ett  sportchassi  :D 

Tack för svar! Velar mellan city crossen, classic sport och din mondial duo. Vill helst ha lufthjul och galler nere som fack. Svårt det där!
  • jashrinah

vagnen med liggdel 

bäddat med bäddsättet victory från emmaljunga ,  täcket är jättestort och tjockt ! så det kommer förmodligen användas i spjälsängen istället :) 

åkpåse till sittdelen (gigantisk ;) ) 

footsacken 

sittdelen

emmaljungas exklusiva madrass 

orginalmadrassen

• Singoallaa
    jashrinah skrev 2013-04-06 14:59:53 följande:
    vagnen med liggdel  bäddat med bäddsättet victory från emmaljunga ,  täcket är jättestort och tjockt ! så det kommer förmodligen användas i spjälsängen istället :)  åkpåse till sittdelen (gigantisk ;) )  footsacken  sittdelen emmaljungas exklusiva madrass  orginalmadrassen

Ja den är jätte fin! Vet du vilket chassi det är? Gillar att varukorgen är som galler, och inte i tyg! Fint!
  • Bobelin
    Singoallaa skrev 2013-04-06 14:38:55 följande:
    Tack för svar! Velar mellan city crossen, classic sport och din mondial duo. Vill helst ha lufthjul och galler nere som fack. Svårt det där!

Hade exakt samma fundering. Valde till sist av ekonomiska skäl citycrossen med citykorg o fotsack o åkpåse. Är jättenöjd med den men skulle nog ha valt mondialen eller edgen (fast begagnad) om jag skulle välja om. Lyssnade på de som sa att sittdelen på mondialen är stor och otymplig och att man skulle vilja byta till en mindre vagn ganska snart. Men jag hade velat ha den större liggdelen och nu vill jag byta till en mindre scooter snart IALLAFALL.
  • stor grön drake

sittdelen på city cross och mondial är exakt samma, bara tygdesignen skiljer
    Lufthjul äger, och även om city crossen var mycket behagligare att köra än jag trodde, så klår den inte ett classic chassi (det med lufthjul, metallkorg och knäleds/vikbart handtag)

• gullvivorna

Hej!

Har en Ozone och jag har fått möjlighet att köpa en EL åkpåse allaround mkt billigt men funderat på hur bra den kommer sitta i en ergonomisk sits, ngn som provat? Min väninna har en Bugaboo åkpåse i sin Ozone som hon tycker sitter bra, vi har kört på en ärvd, mjuk o billig variant där modell på vagn inte spelat roll hittills... Tycker EL egna åkpåse sitter kanon i vanliga sitsen men som sagt rädd den ska vara för stel o bli fel i en ergonomisk..,, Oroar jag mig i onödan?;)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5