• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • the M Bitch
    Aslög88 skrev 2010-06-11 11:50:23 följande:
    Undrar lite, jag har en emmaljunga classic med sport chassi, e riktigt nöjd med den förutom att jag inte har myggnätet integrerat och så har jag ingen liggdel heller.
    Jag skulle vilja ha en ny suflett men vad kostar såna?  och så en liggdel t.ex edge (den har väl myggnät?) Men går det att köpa liggdelen skilt?
    Classic 2011 säljs inkl. myggnät. Jag förmodar att det är integrerat i suffletten.

Det är roligt att så många tycks gilla starka färger, men också lite märkligt. Detta eftersom min erfarenhet som säljare är att typ 90 % av alla vagnar som går iväg är i tyger som har svart som bas.
    Varför kan inte ni färgglada komma till mig, så det blir lite roligare?  
  • ängeln83
    the M Bitch skrev 2010-06-12 07:52:56 följande:
    Classic 2011 säljs inkl. myggnät. Jag förmodar att det är integrerat i suffletten.

Det är roligt att så många tycks gilla starka färger, men också lite märkligt. Detta eftersom min erfarenhet som säljare är att typ 90 % av alla vagnar som går iväg är i tyger som har svart som bas.
    Lovar att komma till dej nästa gång vi ska byta vagn Dock blir det nog inte än på ett tag då dotterns Candy Pink slår alla nya färger med hästlängder
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • stor grön drake

jag skulle vilja ha en ozone sittdel, till min edge...
    sonen sitter nu med ryggstödet på nästhögst och fötterna knäbygeln... ligger han ner lägger han ut fötterna footsacken...
    Blev att fundera, det är ju lite dumt att ozone enbart finns med city-chassi, borde finnas en ozone cross med, för de som bor utanför stan men vill ha ergo-sits...
    Eller, egentilgen önskar jag att man fick köpa delar (inte som reservdelar) och få exakt den vagn man ville, tex rosa edge liggdel, jeans ozone sittdel, svart CC chassi och sen då även kunna välja vilka hjul man ville ha på det hela Drömmer inte drömvagnen detta, utan bara ett exempel. Jag behöver 4 fasta stora hjul, så nitro/ozones chassi funkar inte för oss, men jag vill ha sittdelen, sonen hasar ner sig och halvligger i gropen som blir och sitter ganska like ozone-sittare jag sett...

Eller kan man köpa bara sittdelen?

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • eec82
    the M Bitch skrev 2010-06-12 07:52:56 följande:

du får byta butik, monterade flera färglada vagnar igår från EL. :)
  • SJ80

Är det någon mer som har problem med suffleten på scooter 2,0? Den åker "tillbaka" lixsom Så grymt irriterande

♥Tindra 020101♥ ♥Oliver 090203♥
  • Zelmilainen
    TinkyWinky skrev 2010-06-11 20:13:23 följande:
    en grå/svart med blåa/turkosa detaljer, va ju riktigt snygg :)
    inte för att det är nåt fel med crescent vagnar, men det är just den och de andra som är likadana men i annan avvikande färg som ser ut som riktiga crescent tyger... *L* men ja, det är snyggt med en liten avvikande detalj så  
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • ÄlskarMina

vad fina vissa färger var på vagnarna! och skötväskorna var ju riktigt snygga! 
    Ser fram emot den nya katalogen att kika i!
    Har bestämt oss för en ny city cross!  
    gillade verkligen "crescent-tygerna"-särskilt nr. 21132. Så det blir nog en sån färg på sittdelen och en fotsack till-men med original-chassit. (Sambon gillade inte det svarta-men det gjorde jag )
    Men sen försöker vi nog hitta en beg. citykorg. De används ju så kort tid att de som finns på blocket är relativt fräscha tänker vi. Hittade en idag för 600kr. En svart-lime. Fiin! 
    Räcker det med att bädda i korgen sen bara eller ska man köpa ngt annat till? (bebis kommer i början av dec)

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • SJ80

Kollade in de nya färgerna på Scooter.. Åh vad jag vill ha en nr 37132!!!!
    Puffar på inlägg 1465

♥Tindra 020101♥ ♥Oliver 090203♥
  • eec82
    ÄlskarMina skrev 2010-06-12 12:19:24 följande:
    vad fina vissa färger var på vagnarna! och skötväskorna var ju riktigt snygga! 
    Ser fram emot den nya katalogen att kika i!
    Har bestämt oss för en ny city cross!  
    gillade verkligen "crescent-tygerna"-särskilt nr. 21132. Så det blir nog en sån färg på sittdelen och en fotsack till-men med original-chassit. (Sambon gillade inte det svarta-men det gjorde jag )
    Men sen försöker vi nog hitta en beg. citykorg. De används ju så kort tid att de som finns på blocket är relativt fräscha tänker vi. Hittade en idag för 600kr. En svart-lime. Fiin! 
    Räcker det med att bädda i korgen sen bara eller ska man köpa ngt annat till? (bebis kommer i början av dec)

du får inte välja färg på chassi, så svart får du allt vänja mannen vid isf om du vill ha den färgen.
  • eec82
    SJ80 skrev 2010-06-12 12:08:16 följande:
    Är det någon mer som har problem med suffleten på scooter 2,0? Den åker "tillbaka" lixsom Så grymt irriterande
    är de inte bara att skruva åt den? Hade de problemet med min nitro men skruvade lite å den blev perfa!

Men kommer inte ihåg hur scootersuffletten ser ut.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5