• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • LitenpåG
    Uliise skrev 2010-06-12 17:59:39 följande:
    De heter polar performance och som jag förstått det ska de vara lite bättre, exakt hur vet jag inte :/
    De är inte lite bättre, den enda skillnaden är designen. Tygerna och de andra matreialen är densamma som vagnarna i de andra färgerna.

Verkar vara många som tror att det är ett nytt sorts tyg men så är det inte.

Det som PP vagnarna har som dom andra inte har är färglackat chassie och logga på sufletten.
    Så alltså ingen "bättre" vagn.
  • LitenpåG
    SaraKlippan skrev 2010-06-12 15:43:13 följande:
    Jag gillar också cresent färgerna! Min sambo vill ha en neutral vagn o ja vill ha en färgglad... Men kan tänka mig en av dem för där är ju lite färgglatt i ändå! :) jag gillar dock inte heller de runda fula märket! Det förstör lite. Men jag kan nog leva med det! Undrar bara vad är det för speciellt med de tygerna? Det är väl de som ni kallar pp? Varför är de dyrare? Är de mer hållbara eller kraftigare eller nåt sånt? Ni kanske har sagt det innan men då har ja missat det och hittar inte det!
    De är inte lite bättre, den enda skillnaden är designen. Tygerna och de andra matreialen är densamma som vagnarna i de andra färgerna.

Verkar vara många som tror att det är ett nytt sorts tyg men så är det inte.

Det som PP vagnarna har som dom andra inte har är färglackat chassie och logga på sufletten.
    Så alltså ingen "bättre" vagn.

Varför dom är dyrare vet jag inte, kanske dyrare att lacka chssiet med färg, men det har då inget med tyget att göra.
  • annakohler

jag älskar verkligen den röda färgen dem har på city cross o edge duo, men tycker den gröna o den blåa ser ut som dem gamla

• Goffer

Hej alla Emmaljunga fantaster.

Jag har en Emmaljunga Twin Cerox -07.
    Jag har nog fått samma problem som alla andra tror jag...det känns som att chassit börjar ge vika. Hjulen viker sig verkligen utåt.
    Min fråga är om man kan byta ut hjulaxlarna och vad det kostar. Undrar även om chassit kan braka eller om man kan ha det så..vill gärna ha vagnen över nästa vinter.

• rply

Åhhh herregud vilka underbart fina färger och vagnar det kommer att komma!

Är det bara jag som vill ha en bebis och lägga i en av vagnarna ;)

• eec82
    Goffer skrev 2010-06-12 19:54:32 följande:
    Hej alla Emmaljunga fantaster.

Jag har en Emmaljunga Twin Cerox -07.
    Jag har nog fått samma problem som alla andra tror jag...det känns som att chassit börjar ge vika. Hjulen viker sig verkligen utåt.
    Min fråga är om man kan byta ut hjulaxlarna och vad det kostar. Undrar även om chassit kan braka eller om man kan ha det så..vill gärna ha vagnen över nästa vinter.
    du kankse behöver nya "ploppar" (kommer inte på va de heter) till hjulen så de sitter på bättre. Samt nya fjädringar till chassit. Ingetr som är superdyrt men kan göra stor skillnad.
  • MammaTillFelicia

nu är jag lycklig emmaljungaägare x2, hämtade min scooter sunset igår, och den är underbar! ska lägga in bilder i bildtråder, men får det inte att fungera för stunden..

• Goffer
    eec82 skrev 2010-06-12 20:11:37 följande:
    du kankse behöver nya "ploppar" (kommer inte på va de heter) till hjulen så de sitter på bättre. Samt nya fjädringar till chassit. Ingetr som är superdyrt men kan göra stor skillnad.
    "ploppar" behöver jag inte för hjulen sitter bra men frågan är om det "bara" är fjädringen som behöver bytas eller hela pinnen som går från hjul till hjul.
  • eec82
    Goffer skrev 2010-06-12 20:52:02 följande:
    "ploppar" behöver jag inte för hjulen sitter bra men frågan är om det "bara" är fjädringen som behöver bytas eller hela pinnen som går från hjul till hjul.
    svårt att ställa diagnos då man inte sett den, men oftast räcker de med att byta fjädringen på äldre vagnar.
  • stor grön drake
    Goffer skrev 2010-06-12 20:52:02 följande:
    tror du har som min edge, banan-böj på bakaxeln... parkerade brevid en -09/10 edge i torsdags och då blev det smärtsamt tydligt hur kobent/hjult min vagn är. Den har varit in på service, där vi påpekade felet, men de sa att de hittade inget fel alls...
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5