• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • TinkyWinky

Har ju som sagt en ozone men har problem att sonen blir väldigt varm när han sitter eller ja speciellt när han ligger o sover i den,  dte kvittar om han är inne med bara body, han blir genomsur, eller ute med tunna kläder, han blir blöt.
    Vet ju att han alltid varit varm men aldrig att han svettats på detta viset när han legat i vagnen, o ja menar nu e dte egentligen inte ens varmt om man jämnför va dte troligtvis kommer att bli, han kommer ju va helt blöt.

Idag när ja tog upp honom så låg han på en filt i vagnen med en lågarmad body o strumpor, o hela ryggen o hela håret va alldeles blött :/

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • t0va
    TinkyWinky skrev 2010-06-13 18:57:28 följande:
    Har ju som sagt en ozone men har problem att sonen blir väldigt varm när han sitter eller ja speciellt när han ligger o sover i den,  dte kvittar om han är inne med bara body, han blir genomsur, eller ute med tunna kläder, han blir blöt.
    Vet ju att han alltid varit varm men aldrig att han svettats på detta viset när han legat i vagnen, o ja menar nu e dte egentligen inte ens varmt om man jämnför va dte troligtvis kommer att bli, han kommer ju va helt blöt.

Idag när ja tog upp honom så låg han på en filt i vagnen med en lågarmad body o strumpor, o hela ryggen o hela håret va alldeles blött :/
    du kan inte ha en fårfäll i, det ska ju ge lite svalka. Har inte testat själv  men många skriver att de har en fäll i på sommaren.
  • Salamina
    t0va skrev 2010-06-13 20:11:49 följande:
    du kan inte ha en fårfäll i, det ska ju ge lite svalka. Har inte testat själv  men många skriver att de har en fäll i på sommaren.
    Jag hade en lammfäll i citykorgen förra sommaren. Den höll henne sval. Och i vintras hade jag den i sittdelen, då blev det varmt o skönt istället. En väl värd investering 
    Mamma till Sibelle 090316
  • Surkatt

Jag fattar inte det där med lammfäll, att det ska svalka på sommaren och värma på vintern. Min tjej höll på att svettas ihjäl i den för typ två månader sedan, skulle jag ha den nu, eller under den riktiga sommarhettan skulle det bara vara en blöt pöl kvar av henne. Är det bara en myt, eller är min dotra extremt varmblodig?

• eec82
    Surkatt skrev 2010-06-13 21:20:58 följande:
    Jag fattar inte det där med lammfäll, att det ska svalka på sommaren och värma på vintern. Min tjej höll på att svettas ihjäl i den för typ två månader sedan, skulle jag ha den nu, eller under den riktiga sommarhettan skulle det bara vara en blöt pöl kvar av henne. Är det bara en myt, eller är min dotra extremt varmblodig?
    de ska ha den effekten om de är äkta lammfäll amn har. Finns ju många fejk som inte har samma kvalite å då försvinner ofta den svalkande effekten. Hár de på min son han e då aldrig varm, nu när de är sommar iaf. :)
  • t0va
    Surkatt skrev 2010-06-13 21:20:58 följande:
    kolla så det är en äkta, jag hade en och satt på i sommras, använder rullstol och i den blir det så varmt och tätt att det ser ut som jag kissat på mig om jag suttit en längre tid. Men med fällen så blev det inte så.

Annars är ju tipset att ha kläder av naturmaterial, lin ska vara bra. Kanske svårt att hitta sådana kläder till små barn, men syntet är inte bra alls. Jobbigt när det blir så varmt för de små. Vi önskar oss en lammfäll åt våran liten, tänkte låta någon släkting ge det i present ;)
  • t0va
    eternalstar skrev 2010-06-13 23:39:54 följande:
    Kommer färgen Black croc finnas kvar 2011?? nån som vet??
    ser så ut om jag inte misstar mig, kolla här så får du upp alla modeller och färger som är för 2011 http://www.emmaljunga.se/2011/
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5