• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Sissi82
    Fru T skrev 2010-07-15 23:23:28 följande:
    Lätt scootern Spin är ful som stryk har sämre viloläge med.. Ja va bra inne på Race innan men det blev en Scooter å jag är GRYMT nöjd. Sprang slalom med dottern i butikerna idag inga problem att svänga å dottern skrek av skratt.

Det är bra viloläge med.
    Okej jag har haft en Urban jungle tidigare. därför är jag lite skeptisk till vagnar utan svängbara hjul! Men scootern ser mysigare och rymligare ut..  är den tung att köra?  svårt att hitta en begagnad vill ju helst ha ngt i rosa och i sthlms området...
    Mamma till två prinsessor♥
  • the M Bitch
    Tuss73 skrev 2010-07-15 16:59:12 följande:
    Nu kanske jag är jättekorkad men i instruktionsboken för min Ozone står att man kan reglera korglutningen. Är detta detsamma som att reglera fjädringen? Vad gör själva korglutningen? Det ska finnas tre inställningar men hur vet man vilken man ska välja? Nån som kan göra saker och ting lite klarare för mig?
    Jag har inte hunnit läsa på om Ozone, men min avancerade gissning är att det är City Korgens lutning som avses.

När man ändrar läge på reglagen för fjädringen påverkas även lutningen på liggkorgen (och även sittdelen).
    I början ska man ha fjädringen inställd på det nedersta läget, sedan reglerar man upp den till det mellersta och så småningom till det översta.
    Man ändrar lutningen genom  att dra ut den grå "knappen" på reglaget och sedan vrida. 
    OBS! Det går bra att reglera NER när vagnen är uppfälld, men när man ska reglera UPP måste vagnen vara hopfälld, så det inte är belastning på fjädringen.

Anledningen till att man ska ha fjädringen i den nedersta läget, är att liggkorgen då blir plan. Om man har den i ett annat läge blir det en liten lutning på korgen och bebisen kan glida neråt i korgen. 
  • annakohler

ärligt talat så är scootern 2010 lite trång vid benen
    2011 modellerna ska vara lite bättre så skaffa en 2011 modell om du ska ha en scooter

vi ska köpa en emmaljunga edge duo imorgon

• Sissi82
    annakohler skrev 2010-07-16 08:20:25 följande:
    ärligt talat så är scootern 2010 lite trång vid benen
    2011 modellerna ska vara lite bättre så skaffa en 2011 modell om du ska ha en scooter

vi ska köpa en emmaljunga edge duo imorgon
     men behöver en vagn ganska snabbt.. när kommer 2011 modellen ut?
  • annakohler
    Sissi82 skrev 2010-07-16 08:33:11 följande:
     men behöver en vagn ganska snabbt.. när kommer 2011 modellen ut?
    går att beställa redan nu,,
    i augusti kommer dem i borlänge i alla fall..

men kolla blocket
  • Sissi82
    annakohler skrev 2010-07-16 08:39:13 följande:
    går att beställa redan nu,,
    i augusti kommer dem i borlänge i alla fall..

men kolla blocket
    vart beställer man den då?
  • annakohler
    Sissi82 skrev 2010-07-16 08:42:39 följande:
    vart beställer man den då?
    man ringer till närmsta barnvagnsaffär där man bor...kan vara att dem har vagnar inne som scooter...vilken är eran närmsta affär som säljer vagnar
  • t0va
    the M Bitch skrev 2010-07-16 08:09:35 följande:
    Jag har inte hunnit läsa på om Ozone, men min avancerade gissning är att det är City Korgens lutning som avses.

När man ändrar läge på reglagen för fjädringen påverkas även lutningen på liggkorgen (och även sittdelen).
    I början ska man ha fjädringen inställd på det nedersta läget, sedan reglerar man upp den till det mellersta och så småningom till det översta.
    Man ändrar lutningen genom  att dra ut den grå "knappen" på reglaget och sedan vrida. 
    OBS! Det går bra att reglera NER när vagnen är uppfälld, men när man ska reglera UPP måste vagnen vara hopfälld, så det inte är belastning på fjädringen.

Anledningen till att man ska ha fjädringen i den nedersta läget, är att liggkorgen då blir plan. Om man har den i ett annat läge blir det en liten lutning på korgen och bebisen kan glida neråt i korgen. 
    Ok, tackar. Min verkar vara i det nedersta läget så det är rätt. Har inte vågat peta på den eftersom hon i affären sa att man inte skulle röra den alls. Tur att personen i andra affären som demade vagnen hade bättre koll. 
  • annakohler

dem som ska köpa våran emmaljunga scooter 2.0 lime är på väg nu...

• Fru T
    Sissi82 skrev 2010-07-16 07:58:18 följande:
    Okej jag har haft en Urban jungle tidigare. därför är jag lite skeptisk till vagnar utan svängbara hjul! Men scootern ser mysigare och rymligare ut..  är den tung att köra?  svårt att hitta en begagnad vill ju helst ha ngt i rosa och i sthlms området...
    Jag hade först en Teutonia S3 å sen en EL Nitro så ja va me lite rädd för att köpa en vagn utan svängbara men jag kan helt ärligt säga att scootern är så lätt att jag inte saknar den funktionen, som sagt sprang slalom med den i går med dotra i å det gick hur bra som hällst!

Endel upplever den nya scootern liten medans andra inte gör det, så det bästa du kan göra är ju att ta dig till närmsta butik som säljer å provköra å låta dottern provsitta. Det är säkert många butiker som har rea på -10 orna med nu så passa på
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5