• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • mammaveronica77
    eec82 skrev 2010-07-17 21:21:16 följande:
    personligen (men handlar ju inte begagnat) så skulle jag inte ge 1000:- då de som inte redan sänkt 2010 årws modell i butiker kommer göra de längre fram å då sälja dem för aningen mer men då få en vagn med garanti å nyare årsmodell helt enkelt.

Men jag hade nog försökt pruta om jag mot förmodan skulle hnadla en vagn begagnat. Men hade inte gett mer än 800:- för den iaf.

Men de är bara lilla jag de. ;)

MEn den såg iaf fin ut på bilderna för att ha några år på nacken.
    Håller med, utan footsack är den värd mindre, inte så snyggt med "fel" färg, plus att du får betala när du ska ha den oxå...
  • Sissi82
    eec82 skrev 2010-07-17 21:21:16 följande:
    personligen (men handlar ju inte begagnat) så skulle jag inte ge 1000:- då de som inte redan sänkt 2010 årws modell i butiker kommer göra de längre fram å då sälja dem för aningen mer men då få en vagn med garanti å nyare årsmodell helt enkelt.

Men jag hade nog försökt pruta om jag mot förmodan skulle hnadla en vagn begagnat. Men hade inte gett mer än 800:- för den iaf.

Men de är bara lilla jag de. ;)

MEn den såg iaf fin ut på bilderna för att ha några år på nacken.
    kom på det med.. så jag mailade henne och bad om att få den prutad till 800:- får se om hon nappar.. annars så köper jag en helt ny istället... lika bra.. då betalar jag ju bara 1300 till så har jag en helt NY.. värt det!
    Mamma till två prinsessor♥
  • annakohler

ja men det är bra att du mejlade henne

• Alis volat propriis

hej igen emmaljunga-människor!

undrar om någon kan hjälpa mig i beslutet quadrolift eller duolift. de senaste har ju utgått men det fanns nån kvar så det e lite bråttom...

har en twin nitro, äldsta kommer vara 1,5 när tvåan kommer i sep. vilka e för och nackdelarna med dessa liftar? duon verkar mkt mindre, mer plats åt äldsta i vagnen. men känns den trång för e 4 ån bebis tex? quadro, större men finns det fler fördelar?

• stor grön drake
    Alis volat propriis skrev 2010-07-18 11:01:54 följande:
    hej igen emmaljunga-människor!

undrar om någon kan hjälpa mig i beslutet quadrolift eller duolift. de senaste har ju utgått men det fanns nån kvar så det e lite bråttom...

har en twin nitro, äldsta kommer vara 1,5 när tvåan kommer i sep. vilka e för och nackdelarna med dessa liftar? duon verkar mkt mindre, mer plats åt äldsta i vagnen. men känns den trång för e 4 ån bebis tex? quadro, större men finns det fler fördelar?
    Min son har en (ca hundra år gammal) duolift, han är nu 8 månader och den är egentligen urväxt, men eftersom vi använder den öppen när vi använder den så är det ok, för bak-kanten sjunker ihop. på bredden får han bra rum ännu, och han är en knubbis
    Det finns även twin duolift, som inte är samma som gamla duoliften, och den är lite smalare än de övriga. Jag tycker personligen att quadron är övereklamerad och dyr, speciellt som vi använt äkta fårskinn i vår lift och inte behövt de dynor som den kan bli.
  • Alis volat propriis
    stor grön drake skrev 2010-07-18 11:25:36 följande:
    Min son har en (ca hundra år gammal) duolift, han är nu 8 månader och den är egentligen urväxt, men eftersom vi använder den öppen när vi använder den så är det ok, för bak-kanten sjunker ihop. på bredden får han bra rum ännu, och han är en knubbis
    Det finns även twin duolift, som inte är samma som gamla duoliften, och den är lite smalare än de övriga. Jag tycker personligen att quadron är övereklamerad och dyr, speciellt som vi använt äkta fårskinn i vår lift och inte behövt de dynor som den kan bli.
    använder ni den som en åkpåse nu menar du?

ja de här duoliftarna skall ju vara ganska smala, 30 cm tror jag mot quadro 38. undrar om man kan använda duon som en "säng" den första tiden, eller om den är för mjuk och liten?

jag hade inte tänkt att ha liften mer än några månader, sen byta till en riktig åkpåse
  • Zelmilainen

frågan är om nån annan lift än den som verkligen är avsedd för att ha i tvilling/syskonvagnen passar... att den får plats ...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Alis volat propriis
    Zelmilainen skrev 2010-07-18 11:36:12 följande:
    frågan är om nån annan lift än den som verkligen är avsedd för att ha i tvilling/syskonvagnen passar... att den får plats ...
    tänker du nån annan än emmaljungas? för både duolift och quadrolift skall det få plats två av i syskonvagnen. hur det nu går ihop för två quadro är ju 76 cm breda o vagnen är 64 (sittutrymmet iaf)
  • Zelmilainen
    Alis volat propriis skrev 2010-07-18 11:42:03 följande:
    tänker du nån annan än emmaljungas? för både duolift och quadrolift skall det få plats två av i syskonvagnen. hur det nu går ihop för två quadro är ju 76 cm breda o vagnen är 64 (sittutrymmet iaf)
    nej, men innan har ju bara en av el liftar passat i tvilling/syskonvagnarna. det är ju en lift som gjorts just för det. men vet inte hur det är nu. tror ej att nån annan än den som är smalast får plats. men det är bara min egen teori. d finns ju flera återförsäljare här i tråden som kanske vet mer säkert.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • eec82
    Zelmilainen skrev 2010-07-18 11:58:22 följande:
    nej, men innan har ju bara en av el liftar passat i tvilling/syskonvagnarna. det är ju en lift som gjorts just för det. men vet inte hur det är nu. tror ej att nån annan än den som är smalast får plats. men det är bara min egen teori. d finns ju flera återförsäljare här i tråden som kanske vet mer säkert.
    men hon pratar ju om duoliften som var avsedd till emmaljungas tvilling cotu cross. Men nu då de inte har kvar den vagnen så började de sälja notron dubbelvagnen med quadroliften. Så båda passar ju. Nitron är större i sittdelen å därav har de tagit bort liften för citycross dubbelvagnen. Men som hon sa finns den kvar. Så det passar sålart i nitron dubbelvagnen.

Själv hade jag valt quadroliften, men enbart för att den är mer ombonad. :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5