• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Fru T

Precis vart å inhandlat en svart fotsack till min Candy Pink Scooter fiint blev det å kände att det va lika bra att passapå innan höjningen... Valde en svart för att ja kände att det skulle bli lite väl mycket med den i rosa med

• Sissi82
    Laire skrev 2010-07-20 08:51:35 följande:
    Ja det där låter som deras vanliga åkpåse det Men det är ju en bra inestering inför vintern Fotsacken brukar gå för 400 -500 kronor.

Åh är så ledsen för att Pink Check går i graven, det är den enda rosa vagn jag skulle kunna tänka mig! Dock så ligger barn nummer två en så där fyra-sex år fram i tiden (utan könsgarantier) så det är ingen idé att köpa på sig... Superfin! Jag gillar att det är färg men diskret, jag avskyr att vagnen sticker ut för mycket
    har ringt babyland idag ang deras "misstag" och den som har pinkcheck i fotsack ligger typ 3mil ifrån oss! och de är liksom inte bara kasta sig in i bilen och åka när man har heltids jobb och två barn.. de vägrar skicka den till "vårat" babyland.. suck alltså... såå arg! nu finns det bara två kvar av den och jag hinner inte åka dit.. *böööölar*
    Mamma till två prinsessor♥
  • Lattjo
    Sissi82 skrev 2010-07-20 18:45:08 följande:
    har ringt babyland idag ang deras "misstag" och den som har pinkcheck i fotsack ligger typ 3mil ifrån oss! och de är liksom inte bara kasta sig in i bilen och åka när man har heltids jobb och två barn.. de vägrar skicka den till "vårat" babyland.. suck alltså... såå arg! nu finns det bara två kvar av den och jag hinner inte åka dit.. *böööölar*
    Vägrar dom att skicka? Jag har fått saker skickade till "mitt" Babyland utan problem. När kan du tänkas hinna dit då för man kan ju lägga undan i ett par dagar iaf. Annars kan du ju efterlysa här om någon i närheten kan köpa den så du kan hämta den när du har tid :)
  • annakohler

har inte heller haft det problemet faktiskt...men ring dit ni köpte vagnen o se ifall dem kan beställa hem den eller få den ifrån babyland

• Madebyday

Idag tog jag mig en sväng till Babyproffsen.
    Det börjar dra ihop sig nu till att beställa hem en vagn.
    BF är 20 November och till Oktober vill man gärna ha vagnen hemma.

Så nu tog jag hem nya katalogen och har suttit och jämfört Crossen (som jag hela tiden varit sugen på) och Nitron.

Detta är förhoppningsvis mina sista funderingar innan jag gör ett slutgiltigt beslut.
    Min funderingar är:
    1. Hur stor är skillnaden i fjädring mellan dessa med ett barn i?

Jag bor i stan, men kommer emellanåt röra mig på mindre skogs-/grusvägar.
    2. För-/nackdelar mellan dessa vagnar?

Kommer jag på något mer frågar jag det senare.
    Tacksam för hjälp!

MadeByDay - väntar November bebis
  • stor grön drake
    Fru T skrev 2010-07-20 17:52:39 följande:
    Ja har 2.0an scooterns suflätt är ju inte riktigt likadan som dom andra och det du snackar om är bytt mot nitar på alla sufletter nu...
    jo, nä, då funkar det ju inte, tänkte om det var gamla scootern så kanske det hade varit liknande.
    Nu ska jag gå och starta en frågetråd för rakelredet till vagn, och se om jag blir något klokare på färgnamn, modell och sånt
  • Zelmilainen
    Madebyday skrev 2010-07-20 20:06:34 följande:

Idag tog jag mig en sväng till Babyproffsen.
    Det börjar dra ihop sig nu till att beställa hem en vagn.
    BF är 20 November och till Oktober vill man gärna ha vagnen hemma.

Så nu tog jag hem nya katalogen och har suttit och jämfört Crossen (som jag hela tiden varit sugen på) och Nitron.

Detta är förhoppningsvis mina sista funderingar innan jag gör ett slutgiltigt beslut.
    Min funderingar är:
    1. Hur stor är skillnaden i fjädring mellan dessa med ett barn i?

Jag bor i stan, men kommer emellanåt röra mig på mindre skogs-/grusvägar.
    2. För-/nackdelar mellan dessa vagnar?

Kommer jag på något mer frågar jag det senare.
    Tacksam för hjälp!

jag skulle helt klart valt nitron i det läget
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Sissi82
    Lattjo skrev 2010-07-20 19:12:56 följande:
    Vägrar dom att skicka? Jag har fått saker skickade till "mitt" Babyland utan problem. När kan du tänkas hinna dit då för man kan ju lägga undan i ett par dagar iaf. Annars kan du ju efterlysa här om någon i närheten kan köpa den så du kan hämta den när du har tid :)
    Nej jag frågade dom flera gånger men dom hade visst en policy att INTE göra det.. dom skulle däremot ge oss rese ersättning för besväret men vi orkar inte flänga 3mil hit och dit varje dag för att dom inte skött sin del rätt. jag e asförbannad! de var inte schysst service! skitställe...
    Mamma till två prinsessor♥
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-07-20 20:50:05 följande:
    Jag med! Den är underbar!
    nu ska jag bara se till att gå ner i vikt och bli gravid så jag är i behov av en sen med, haha
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5