• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Madebyday
    emsoca skrev 2010-07-23 15:04:17 följande:
    Hej vi funderar på att köpa en citycross med quadrolift, men vi bor på landet och ska ha barn i början av december. Hur är citycrossen att köra på grusvägar och i snö? Har hört att det kan fastna mycket grus i hjulen. Och hur tycker ni det är med quadroliften känns det konstigt att ha bebisen så långt ner ?
    Det borde inte några beskymmer att köra CCn på grus och i snö.
    Jag har länge stått och velat mellan CCn och Nitro, då Nitron har svängbara hjul och är lättare att manövrera, och vi bor i stan.
    Men eftersom vi kommer att färdas till vagns på grusvägar emellanåt, kommer valet att bli en CC.

Vi har redan köpt en City Korg och kommer att köpa chassi med sittdel och quadrolift.
    Dels för att jag (som är den långa av oss) inte vet hur ryggen kommer att må i höst/vinter och vill inte ha FÖR långt ner till bebis. Vi kommer ha quadroliften som coocoon i CityKorgen, då vi kommer bo på 3:e vån utan hiss.
    Kan tyckas onödigt att vi har City Korgen, men köpte den begagnad till ett bra pris, så det kändes givet.
    MadeByDay - väntar November bebis
  • MissR

Passar sittdelen till City Jet på ett Nitro-chassi?

• Armani
    mammaveronica77 skrev 2010-07-23 13:14:56 följande:
    Är nog väldigt svårt att sälja en trasig sittdel utan chassi...Obestämd
    Sittdelen är inte trasig (förutom en plastbit som fallit bort), det är chassit som är det. Och iom att man kan ha de sittdelen på även andra chassin så kan det ju alltid vara nån som vill ha en ergonomisk sits till sitt icke-city jet-chassi
    MammaTillFelicia skrev 2010-07-23 14:57:26 följande:
    haha tittade på din annons i morse och tänkte att det är väldigt svårt när det står bud, man ids ju knappt ringa när man inte har en aning vad personen vill ha =)
    Därför jag frågade er ju

Nä men jag provar och ser om jag blir av med den, annars kanske vi behåller klädseln bara som ombyt till den andra sittdelen och kasserar resten
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • 2010bebis
    sataya skrev 2010-07-23 14:44:00 följande:
    jag fick min första dotter i januari och hade en cerox (alltså en sittvagn) med mjuklift och tycker det funkade hur bra som helst..
    därför köpte jag en city cross nu och ska ha mjukliften till det och då ska jag ha i september... tycker som sagt inte att det är så dåligt plats i den.
    sedan klär man ju barnen efter kylan osv, och jag bor ändå i kalla norrland som sagt:) men det har funkat hur bra som helst...
    Okej. E bara inte så glad för lift. Det e jue en smaksak.

"Smarten" e inte så mycket tyngre än city crossen, den är tom. smalare än city crossen. Så funderar ändån på om d inte blir smarten... e ett svårt val...
  • sataya
    2010bebis skrev 2010-07-23 16:12:43 följande:
    Okej. E bara inte så glad för lift. Det e jue en smaksak.

"Smarten" e inte så mycket tyngre än city crossen, den är tom. smalare än city crossen. Så funderar ändån på om d inte blir smarten... e ett svårt val...
    ja men precis och jag är inte så lång och jag känner att jag inte har något behov av en city korg (även om jag vill ha en)
  • t0va

Vi valde att bara har quadrolift, men det är mest för min skull. Jag använder rullstol ibland och då kan jag nå bebisen lättare om det är lift och slipper lyfta så högt samt göra ordning barnet i liften på golvet och sen lyfta upp i vagnen. För sambons skull så hade det varit smidigare med korg tror jag. Så hade det inte varit för mig så skulle vi nog kollat på en begagnad korg för att ha i början och sen köra med åkpåse när barnet blir större. 

Nu får sambon böja sig ner, men det är sånt han får ta. ;)  

• Armani
    MissR skrev 2010-07-23 16:02:23 följande:
    Passar sittdelen till City Jet på ett Nitro-chassi?
    Det antar jag eftersom bägge chassin kan ha citykorgen, men 100% säker är jag dock inte.
  • Madebyday
    Armani skrev 2010-07-23 16:38:56 följande:
    Det antar jag eftersom bägge chassin kan ha citykorgen, men 100% säker är jag dock inte.
    vad jag har förstått av tidigare diskussioner ang  om de olika delarna (sitt / lliggdel) passar på olika chassin, så beror de på vilken årsmodell chaassit och/el sitt/liggdelen tillhör.
    jag vet inte exakt vilka årsmodeller, men något år verkar det som dem har bytt fästena.
    Inte meningen att röra till det för dig, men har en starkt minne av att jag läst något om det tidigare i tråden.

Ingen återörsäljare här i tråden som kan hjälpa till med den frågan?
    MadeByDay - väntar November bebis
  • Armani
    Madebyday skrev 2010-07-23 16:53:04 följande:
    vad jag har förstått av tidigare diskussioner ang  om de olika delarna (sitt / lliggdel) passar på olika chassin, så beror de på vilken årsmodell chaassit och/el sitt/liggdelen tillhör.
    jag vet inte exakt vilka årsmodeller, men något år verkar det som dem har bytt fästena.
    Inte meningen att röra till det för dig, men har en starkt minne av att jag läst något om det tidigare i tråden.

Ingen återörsäljare här i tråden som kan hjälpa till med den frågan?
    Jo jag har oxå för mig det... Den jag har har dock det där click-systemet, samma som vi hade på vår EL duo-vagn från -08 med dottern, men dom kanske har bytt efter det?
  • stor grön drake

fästena passar nog, frågan är snarare, går den att vinkla? efrersom det trasiga fästet på chssit gjorde att den inte kunde vinklas... dvs, kan man bara ha den l liggläge på en nitro, eller vinklar sittdelen i sig själv?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5