• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Sarah84
    stor grön drake skrev 2010-07-23 19:48:03 följande:
    Ska man vara petnoga har jag innehaft 7 vagnar, eller 6 egentligen, för den ena lämnade min mamma bara för att bli renoverad, men min son använder den nu när han är där... En ärvde jag från syster min för att ha i jobbet som stödperson (liknande familjehem, men inte riktigt), en såldes mindre än ett dygn efter köp. En är ärvd från mannens kusin. en står på balkongen (en 80-tals brio liggvagn som är bra mycket längre än edgen ), en är i bilen eftersom edgen är så enorm, en i båten av samma orsak 8samt att bilvagnen är för stor för båtenDrömmer) och så edgen då...

Nej. droppen för mannen var när jag skulle hämta skelettet till sufletten jag köpte i lördags (eller, var ju en hel klädsel+liggkorg) och de skickade hem mig med sittdelskelettet och chassit med... Dock är chassit slut, och sittdelen kan jag inte använda på min edge (och behöver inte heller) men har frågat en i mammagruppen om de vill ha det (de hade en ännu äldre emmaljunga, utan huvudskydd och sele innan) om de ska ha kvar gamla vagnen som stugvagn. Men hon är bortrest just nu...
    Vad var de för vagn du sålde sp fort du köpt den (nyfiken)
    Ja men de är himla kul med vagnar. Skulle man ha råd skulle jag vilja haft fler, eller åtminstone haft mörjlighet att testa fler =)
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • stor grön drake
    Sarah84 skrev 2010-07-23 19:53:08 följande:
    Vad var de för vagn du sålde sp fort du köpt den (nyfiken)
    Ja men de är himla kul med vagnar. Skulle man ha råd skulle jag vilja haft fler, eller åtminstone haft mörjlighet att testa fler =)
    en begagnad parplyvagn. Köpte den för ca 200kr på fredag eftermiddag. Verkade funka OK. Sen senare testade jag liggläget, och sonen upptäckte att knäbygeln flexade när man sparkade på den... Han sparkade så hårt (för att det var superkul) att vagnen utan att överdriva minskade 10cm i bredd i framändan... Den blev som en ruschkana, och även om det fanns sele så vågade jag inte ha honom  i den ifall att han skulle lyckas sparka ur spärrarna på något vis...
    Dagen efter skulle jag sälja på loppis, hade vagnen till salu för samma pris, och en mormor som skulle få sin lite över ettåring på sommarlov köpte den så skulle de slippa släpa sin stora vagn (jag berättade givetvis varför jag sålde den, men hennes barnbarn var inte sparkigt av sig, vilket min unge är)
  • Sarah84
    stor grön drake skrev 2010-07-23 20:11:50 följande:
    och föresten tog min mamma hem liggkorgen som följde med klädseln, för vagnen hon ahr börjar bli för liten för sonen. så egentligen har han inget att vara upprörd över...
    Karlar du vet =) *haha*
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Sissi82

Jag är inne på min 10.e vagn ... OT... undrar om jag var ensam med det? 10vagnar på två barn under loppet av 4,5år......

Lovat min stackars man att den här scootern ska bli den sista... såvida det inte blir fler bebbar i framtiden förtsåss

Mamma till två prinsessor♥
  • Uliise

Jag funderar över sak, såg nämligen här på strollers and prams att City Jet funnits sedan 2006, har också sett den i flera 06-färger på blocket. MEN, jag har en EL-katalog från 2006 och där finns den inte, hur kommer det sig? Någon här som vet mer?

Majken 100421
  • Armani

Var ut till vagnen nu och studerade den lite närmare. Det är helt och hållet i sittdelens fäste som tippfunktionen sitter. Men vart bra snopen då jag skulle ta bort citykorgen från chassit som har det trasiga fästet, gick inte att bara dra upp det på den sidan som det brukar utan jag var tvungen att lossa på "spärren"... Fästet var ju inte alls trasigt, bara att man skulle ta i lite då man tryckte ner sitt-/liggdelsfästet i det Haha! Men det var ju bra det ändå

Här är sambon oxå lite purken över mitt vagnintresse, vi har tre vagnar just nu (varav en syskonvagn) men enligt mig behövs varenda en När sonen växt ur citykorgen som han har nu så blir det till att leta en schysst sittvagn till han samt sälja en av dom vi har nu, det får sambon säga vad han vill om

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • annakohler

tror jag är inne på våran 5:e eller 6:e kombivagn sen har vi en paraplysulky köpt hos ellos

• Laire

Jag är också i de nedre regionerna Fyra vagnar har vi haft: Brio Duo, Carena Easy, Carena buggy och EL Scooter. Det är dock plånbokens fel  Annars hade jag velat haft en Nitro samt en Brio Sitty också  

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Uliise
    Armani skrev 2010-07-23 21:08:09 följande:
    Var ut till vagnen nu och studerade den lite närmare. Det är helt och hållet i sittdelens fäste som tippfunktionen sitter. Men vart bra snopen då jag skulle ta bort citykorgen från chassit som har det trasiga fästet, gick inte att bara dra upp det på den sidan som det brukar utan jag var tvungen att lossa på "spärren"... Fästet var ju inte alls trasigt, bara att man skulle ta i lite då man tryckte ner sitt-/liggdelsfästet i det Haha! Men det var ju bra det ändå

Här är sambon oxå lite purken över mitt vagnintresse, vi har tre vagnar just nu (varav en syskonvagn) men enligt mig behövs varenda en När sonen växt ur citykorgen som han har nu så blir det till att leta en schysst sittvagn till han samt sälja en av dom vi har nu, det får sambon säga vad han vill om
    Ni ska inte fortsätta med city jeten sedan?

Själv är jag inne på min första vagn till mitt första barn Flört Det är en Emmaljungacity cross med city korg i pro forest, sittdelen är i zinnober red. Fast jag har två vagnar... Den andra är en emmaljunga från åttiotalet, en (enorm) Princess. Helt underbar är den.

Såg att ni pratade höjd på vagnar, vill ni ha en hög vagn så satsa på en retro. Min Princess från åttiotalet har liggdelen i midjehöjd på mig, behöver knappt luta mig - underbart.
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5