• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • myran82
    emsoca skrev 2010-07-23 15:04:17 följande:
    Hej vi funderar på att köpa en citycross med quadrolift, men vi bor på landet och ska ha barn i början av december. Hur är citycrossen att köra på grusvägar och i snö? Har hört att det kan fastna mycket grus i hjulen. Och hur tycker ni det är med quadroliften känns det konstigt att ha bebisen så långt ner ?
    Citycross funkar jättebra på grus & skogsstigar. I helgen hamnade vi på en traktosstig när vi var ute i skogen och gick och det gick jättebra det också. Dock fick vi lyfta den öven en stubbe hehe.

Vi har en citykorg till CC så det med liften kan jag inte svara på.
  • Armani
    Uliise skrev 2010-07-23 21:25:15 följande:
    Ni ska inte fortsätta med city jeten sedan?

Själv är jag inne på min första vagn till mitt första barn Flört Det är en Emmaljungacity cross med city korg i pro forest, sittdelen är i zinnober red. Fast jag har två vagnar... Den andra är en emmaljunga från åttiotalet, en (enorm) Princess. Helt underbar är den.

Såg att ni pratade höjd på vagnar, vill ni ha en hög vagn så satsa på en retro. Min Princess från åttiotalet har liggdelen i midjehöjd på mig, behöver knappt luta mig - underbart.
    Dottern har en City Jet och eftersom jag gillar att byta vagn så känns det inte lika kul att ha två likadana till barnen Men jag gillar vagnen i övrigt så en behåller vi allt
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • stor grön drake
    Armani skrev 2010-07-23 21:08:09 följande:
    Var ut till vagnen nu och studerade den lite närmare. Det är helt och hållet i sittdelens fäste som tippfunktionen sitter. Men vart bra snopen då jag skulle ta bort citykorgen från chassit som har det trasiga fästet, gick inte att bara dra upp det på den sidan som det brukar utan jag var tvungen att lossa på "spärren"... Fästet var ju inte alls trasigt, bara att man skulle ta i lite då man tryckte ner sitt-/liggdelsfästet i det Haha! Men det var ju bra det ändå

Här är sambon oxå lite purken över mitt vagnintresse, vi har tre vagnar just nu (varav en syskonvagn) men enligt mig behövs varenda en När sonen växt ur citykorgen som han har nu så blir det till att leta en schysst sittvagn till han samt sälja en av dom vi har nu, det får sambon säga vad han vill om
    Så det chassit var inte trasigt? Det var ju tur det
    Men attans att det funkar med city jet sittdel på andra vagnar... (för min del alltså) Hur är den, är den väldigt tät för barnet? Tänker på att flera sagt att deras abrn blivit så hiskeligt varma/svettiga i ozone
  • Armani
    stor grön drake skrev 2010-07-23 22:24:34 följande:
    Så det chassit var inte trasigt? Det var ju tur det
    Men attans att det funkar med city jet sittdel på andra vagnar... (för min del alltså) Hur är den, är den väldigt tät för barnet? Tänker på att flera sagt att deras abrn blivit så hiskeligt varma/svettiga i ozone
    Haha
    Nä det har jag aldrig reflekterat över, lilltjejen våran har varit precis lika varm/sval som i syskonvagnen (oxå en EL) iaf, och då sitter hon bredvid lillebror som åker i en duolift.
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • sataya

alltså jag har bara 3 vagnar:S jag måste vara lite udda...
    cerox första vagnen till dotter 2005 årsmodell men dottern är född 2008
    sedan köpte vi en carena easy för att jag ville ha en smidigare (den används dock mest av mina mamma för att den är den enda som får plats i hennes bil)
    och nu köpte jag en city cross till den andra dottern som kommer i september:)

• agustina

Hej Allihopa!
    Undrar om ni tycker att det är för mkt att ta 3500:- för en Nitro -09, med sprillans nytt sittyg+suflett.
    Ev medföljer parasoll+skötväska(OBS. ej en annons, bara en undran).

• stor grön drake
    agustina skrev 2010-07-24 00:00:19 följande:
    Hej Allihopa!
    Undrar om ni tycker att det är för mkt att ta 3500:- för en Nitro -09, med sprillans nytt sittyg+suflett.
    Ev medföljer parasoll+skötväska(OBS. ej en annons, bara en undran).
    Svårt att säga, ett bra tips är att kolla blocket och se vad som följer med andra vagnar med samma pris, kolla deras skick osv. Du behöver ju inte fundera över skicket på din, men kolla helt enkelt vad "alla andra" erbjuder för samma pris som du funderar på.
  • TinkyWinky
    Sissi82 skrev 2010-07-23 20:40:02 följande:

Jag är inne på min 10.e vagn ... OT... undrar om jag var ensam med det? 10vagnar på två barn under loppet av 4,5år......

Lovat min stackars man att den här scootern ska bli den sista... såvida det inte blir fler bebbar i framtiden förtsåss

ja e snart inne på min åttonde på ett barn på 1 år ;)
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • lilyanna

Jösses vad mkt vagnar ni har haft!

Jag är inne på min tredje vagn på två barn varav det äldsta barnet är 3,5 år och det yngsta snart 1 år. Eventuellt är jag snart inne på min 4:e, det återstår att se...

Oliver 070327, Alvin 090804
  • agustina
    stor grön drake skrev 2010-07-24 07:21:00 följande:
    Svårt att säga, ett bra tips är att kolla blocket och se vad som följer med andra vagnar med samma pris, kolla deras skick osv. Du behöver ju inte fundera över skicket på din, men kolla helt enkelt vad "alla andra" erbjuder för samma pris som du funderar på.
    lite svårt att kolla och jämföra, finns knappt några nitro ute till salu.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5