• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • alezay

Oj det var en parad av vagnar :) För mig är det första barnet så jag hade ingen aning först vad jag skulle välja.
    Men nu är jag nöjd men om man hade kunnat sätta ihop en med alla de små finesser man vill ha så hade det varit bäst.

• K I A

Vet att detta är tidigt att fråga och man vill inte att sommaren ska ta slut.. men men jag måste..
    Hur är city cross i snö?... ha en teutonia S3, och det va väldigt jobbigt i vintras.. nu är ju dotten tyngre och vill ha en vagn med fyra hjul...

• AnLj
    K I A skrev 2010-07-30 13:03:26 följande:
    Vet att detta är tidigt att fråga och man vill inte att sommaren ska ta slut.. men men jag måste..
    Hur är city cross i snö?... ha en teutonia S3, och det va väldigt jobbigt i vintras.. nu är ju dotten tyngre och vill ha en vagn med fyra hjul...
    Den är kung i alla underlag. Vi har provat snö,is, sandstrand, skog, grus, asfalt och kohage än så länge! Om man kan vara kär i en sak, så är jag det! Me love min City Cross. I vintras när det var rejält med snö var det inga problem alls. Bara att köra! Men visst kräver vissa underlag lite mer benstryka, som sandstrand! Fram kommer man och slipper bara sin vagn för att man blir tokig! Hade tänkt att köpa en Nitro City i början men är glad att jag ångrade mig! :)
  • t0va

Min hane är rätt intresserad av vagnar, eller han blev nu. Fast vi kom på rätt fort att det var nitro som gäller för oss. Men han har gått runt och klämt och känt en massa i affärerna. Är våran första så vi får väl se hur det blir nu när bebis kommit. Skulle väl inte förvåna om han snöar in totalt på vagn sen ;) 

• Arabis
    Madebyday skrev 2010-07-29 08:42:47 följande:
    Ja, det har du rätt i. Tack för alla svar!
    Nu har jag inte kollat på vad det var för vagn du ev bara skulle ha chassit av, men jag kan ev vara intresserad av enbart en sittdel, om den är OK. Ska passa en duo combi fr 2005, med easy fix fästen.
    Har försökt luska på om det är samma bredd mellan alla easy fix fästen, på alla emmaljungavagnar, oberoende av modell. Vad säger ni som vet??
  • Madebyday
    Arabis skrev 2010-07-30 14:29:27 följande:
    Nu har jag inte kollat på vad det var för vagn du ev bara skulle ha chassit av, men jag kan ev vara intresserad av enbart en sittdel, om den är OK. Ska passa en duo combi fr 2005, med easy fix fästen.
    Har försökt luska på om det är samma bredd mellan alla easy fix fästen, på alla emmaljungavagnar, oberoende av modell. Vad säger ni som vet??
    Blir det så, är det från en City Cross -06:a i färg Platina.
    Men om det passar på en sådan vagn du har vet jag tyvärr inte.
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Arabis
    Madebyday skrev 2010-07-30 17:00:52 följande:
    Blir det så, är det från en City Cross -06:a i färg Platina.
    Men om det passar på en sådan vagn du har vet jag tyvärr inte.
    Vi kan väl se om ngn annan vet. Du har inte mått på bredden mellan fästena?? Så kan jag ju mäta med. ( Om du är intresserad av att sälja dvs?)
  • Uliise
    mammaveronica77 skrev 2010-07-30 11:15:16 följande:
    Min man tycker att jag är barnvagnstokig! Men låter mig hållas än så länge...*skratt*
    Har haft classic, edge, cerox, babytravel dublin, nu har vi en ny cerox och Phil&ted syskonvagn. Tycker att emmaljunga är oslagbara i terrängen, komfort både för barnet och den som kör... Bt var okej, men jag köper den aldrig mer... Phil&Ted duger, är nödvändig på långpromenader med barnen funderar på att byta ut den mot en dubbel EL, men tvekar pågrund av att den är så smidig... Vill ha en dubbell EL oxå, men det får jag aldrig igenom, då måste nog en vagn bort...
    Önskar man kunde knäppa ihop två vagnar, då skulle Phil&Teden ryka och en skoter i samma färg som ceroxen införskaffas!  Jag menar att man skulle kunna sätta ihop dem när man är ensam så man kan köra bägge men enkelt ta varsin om man bara har ett barn med eller stora kan gå....
    Vilken idé! Att sätta ihop två enkelvagnar, kanske att det finns på marknaden i framtiden Glad
    Majken 100421
  • Madebyday
    Arabis skrev 2010-07-30 19:23:57 följande:
    Vi kan väl se om ngn annan vet. Du har inte mått på bredden mellan fästena?? Så kan jag ju mäta med. ( Om du är intresserad av att sälja dvs?)
    Tyvärr har jag inte möjlighet att mäta bredd mellan fästena. Har min CityKorg ner packad i kartong i förrådet. Ser om någon annan skulle kunna mäta bredd mellan fästena på sitt- eller liggdel (eller på chassit) på en CityCross.
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • lilla snöflingan
    Arabis skrev 2010-07-30 14:29:27 följande:
    Det ska fungera att byta sittdel mellan edge och city cross. Det är samma sittdel, bara annorlunda tyg och sufflett.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5