• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • annakohler
    lilla snöflingan skrev 2010-07-31 10:38:23 följande:
    Det ska fungera att byta sittdel mellan edge och city cross. Det är samma sittdel, bara annorlunda tyg och sufflett.
    vi gjorde så nu sitter edge på city cross chassit
  • Arabis
    lilla snöflingan skrev 2010-07-31 10:38:23 följande:
    Det ska fungera att byta sittdel mellan edge och city cross. Det är samma sittdel, bara annorlunda tyg och sufflett.
    Låter ju bra. Får ngn en sittdel över fr ngn vagn med Easy fix fästen så hojta.
  • Älska Livet

Rekommenderar ni en City Cross eller Classic till oss som mestadels går på landsväg, grus/stenväg, skog? Vill helst ha lufthjul, men man kanske kan köpa det till CCn?
    Tycker dessutom att sittdelen (sufletten) är snyggare på Classic.

Hur löser jag detta? Billigt och begagnat!!

• lilla snöflingan
    Älska Livet skrev 2010-07-31 21:24:02 följande:
    Rekommenderar ni en City Cross eller Classic till oss som mestadels går på landsväg, grus/stenväg, skog? Vill helst ha lufthjul, men man kanske kan köpa det till CCn?
    Tycker dessutom att sittdelen (sufletten) är snyggare på Classic.

Hur löser jag detta? Billigt och begagnat!!
    På de underlagen tror jag att classic är bäst, på grund av lufthjulen. Den är ju inte lika smidig i stan men är man inte där så ofta så gör det ju inget. Det går inte att byta till emmaljungas lufthjul på city crossen i alla fall. Det kan fungera med några andra tex. brios. Classic är ju billigare också.
  • Tozza

Hej!

Jag har alltid haft Emmaljunga till mina barn - och varit mycket nöjd! Nu har jag köpt en begagnad Emmaljunga Scooter -09, och den gnisslar (vilket jag vet är ett problem då 4 av mina vänner oxå har scooter allt från -08 till -10) men har ni tips hur man får bort det?

Sen vobblar ena hjulet märkte jag idag, nån som varit med om samma och vet hur man kan fixa det?

Och så ett sista problem, chassit känns snett, själva handtagsdelen, man ser att själva handtaget är snett på ena sidan, och det känns löst.

Låter inte som ett jättebra köp kanske, men den är grymt snygg Tungan uteDrömmer 

Ska jag vara ärlig så såg jag inte själv vagnen, förrens min man kom hem med den, betalat och allt - annars hade det nog inte blivit den, hur läcker den än är. Men får väl försöka göra det bästa av den iaf Glad

Alizia - AIK - Ab imo pectore
  • myran82

Någon mer än jag som tycker att regnskydden inte är bra?

Mot lite regn (duggregn) funkar det bra, men har man oturen och befinna sig utomhus när det kommer en rejäl skur så blir det vått på insidan. När vi var ute i lördags överaskades vi av ett rejält regnväder och det dröjde inte länge innan det började bli vått på insidan och droppa ner på sonen trots att vi "skakade" bort vattnet som la sig på.

Kan det vara så att skyddet är slitet eller är emmaljungas regnskydd dåliga?

• t0va
    myran82 skrev 2010-08-01 00:18:46 följande:
    Någon mer än jag som tycker att regnskydden inte är bra?

Mot lite regn (duggregn) funkar det bra, men har man oturen och befinna sig utomhus när det kommer en rejäl skur så blir det vått på insidan. När vi var ute i lördags överaskades vi av ett rejält regnväder och det dröjde inte länge innan det började bli vått på insidan och droppa ner på sonen trots att vi "skakade" bort vattnet som la sig på.

Kan det vara så att skyddet är slitet eller är emmaljungas regnskydd dåliga?
    Vi har inte testat regnskyddet men jag kände på det nu och det är ju ett tunt tyg modell "funkar i duggregn" är inte något kraftigare tyg. Har haft massa regnställ i liknande tyg och det funkar när det är lite väta ute, men inte om det kommer mer då behöver man något kraftigare. Det värsta man kan göra med dessa tunna regnskydd är att röra tyget då kommer vätan igenom fortare. 

Får se om vi kommer röra oss ute i regn för då tror jag nog vi letar upp något kraftigare och har istället. Så jag gissar på att det är regnskydden som är i dålig kvallitet och bara fixar duggregn.  
  • myran82
    t0va skrev 2010-08-01 01:12:10 följande:
    Vi har inte testat regnskyddet men jag kände på det nu och det är ju ett tunt tyg modell "funkar i duggregn" är inte något kraftigare tyg. Har haft massa regnställ i liknande tyg och det funkar när det är lite väta ute, men inte om det kommer mer då behöver man något kraftigare. Det värsta man kan göra med dessa tunna regnskydd är att röra tyget då kommer vätan igenom fortare. 

Får se om vi kommer röra oss ute i regn för då tror jag nog vi letar upp något kraftigare och har istället. Så jag gissar på att det är regnskydden som är i dålig kvallitet och bara fixar duggregn.  
    Det är jättesvårt att låta bli att röra vid det eftersom sonen ofta sparkar upp på det.

Får åka till babybutiken nästa vecka och kolla lite.
  • t0va
    myran82 skrev 2010-08-01 01:15:50 följande:
    Det är jättesvårt att låta bli att röra vid det eftersom sonen ofta sparkar upp på det.

Får åka till babybutiken nästa vecka och kolla lite.
    Precis, och det är ju kul att röra vid dropparna sen när de blir större. Tycker det är lite dåligt att skicka med ett sådant skydd som faktiskt inte skyddar. Men jag kanske bara är överreagerar, är så trött på den modellen för det är samma som är till ryggsäckar. Innan vi hittade vettiga överdrag så blev ryggsäcken alltid pisseblöt när det regnade på vandringarna. Men det är väl billigt. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5