• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • mammaveronica77
    myran82 skrev 2010-08-01 00:18:46 följande:
    Någon mer än jag som tycker att regnskydden inte är bra?

Mot lite regn (duggregn) funkar det bra, men har man oturen och befinna sig utomhus när det kommer en rejäl skur så blir det vått på insidan. När vi var ute i lördags överaskades vi av ett rejält regnväder och det dröjde inte länge innan det började bli vått på insidan och droppa ner på sonen trots att vi "skakade" bort vattnet som la sig på.

Kan det vara så att skyddet är slitet eller är emmaljungas regnskydd dåliga?
    Jepp, emmaljungas regnskydd är skit, fick tillochmed höra det av en återförsäljare då jag ville köpa ett extra... Han gav mig tullsas istället, tunnt smidigt och med dragkedja det med. Det är liksom ett gummiskikt innanför, kan inte bli slitet verkar det som! Det har överlevt alla el regnskydd jag haft sen-04. Såg att det som följde med nya vagnen var annorlunda, med reflexer oxh sånt, men samma tunna nylon.... Tur att jag har kvar mitt Tullsa... Det finns ju även att köpa i olika färger nuförtiden har jag sett!
  • eec82

vet att regnskydden varit skit fram till för något är sedan då de gjorde om dem. Så de som är från de senaste 2 åren ska vara i bättre kvalite än de tidigare. Jag fick iaf ett superbra till min 2010 vagn jag köpte. Även om jag bytte till ett knallgult/neongult men de var för jag ville synas mer där jag går.

• mammaveronica77
    eec82 skrev 2010-08-01 10:01:59 följande:
    vet att regnskydden varit skit fram till för något är sedan då de gjorde om dem. Så de som är från de senaste 2 åren ska vara i bättre kvalite än de tidigare. Jag fick iaf ett superbra till min 2010 vagn jag köpte. Även om jag bytte till ett knallgult/neongult men de var för jag ville synas mer där jag går.
    amen va bra, då kanske mitt nya oxå är bra då? oxå 2010....
  • Älska Livet
    lilla snöflingan skrev 2010-07-31 22:57:29 följande:
    På de underlagen tror jag att classic är bäst, på grund av lufthjulen. Den är ju inte lika smidig i stan men är man inte där så ofta så gör det ju inget. Det går inte att byta till emmaljungas lufthjul på city crossen i alla fall. Det kan fungera med några andra tex. brios. Classic är ju billigare också.
    När man tittar på  måtten så skiljer det ju inte alls mycket mellan CC och Classic, men upplevs den som klumpigare i stan alltså?

En fråga till: Ingen  risk för gnissel pga stålkorgen? Funderar nämligen på en begagnad.  
  • lilla snöflingan
    Älska Livet skrev 2010-08-01 11:29:21 följande:
    När man tittar på  måtten så skiljer det ju inte alls mycket mellan CC och Classic, men upplevs den som klumpigare i stan alltså?
    Den är ungefär 2,5 kg tyngre, så det är väl pga. det i sådana fall. Men jag vet faktiskt inte, har aldrig haft någon av dem.
  • Silverhaj76
    Arabis skrev 2010-07-31 19:40:25 följande:
    Låter ju bra. Får ngn en sittdel över fr ngn vagn med Easy fix fästen så hojta.
    Jag har en sittdel, men utan suftlett. Den är från city cross , men passar till alla modeller.
  • myran82
    mammaveronica77 skrev 2010-08-01 08:34:00 följande:
    Jepp, emmaljungas regnskydd är skit, fick tillochmed höra det av en återförsäljare då jag ville köpa ett extra... Han gav mig tullsas istället, tunnt smidigt och med dragkedja det med. Det är liksom ett gummiskikt innanför, kan inte bli slitet verkar det som! Det har överlevt alla el regnskydd jag haft sen-04. Såg att det som följde med nya vagnen var annorlunda, med reflexer oxh sånt, men samma tunna nylon.... Tur att jag har kvar mitt Tullsa... Det finns ju även att köpa i olika färger nuförtiden har jag sett!
    Jag har hört att tullsas är bra tidigare. Ska kolla upp det
  • Mymemlan

Vi har ett regnsydd från 2010 och det är värdelöst. Funderar på att köpa ett annat fär det regnar igenom på en gång i princip.

• Tuss73

Åh igår lyckades jag göra sönder hopfällningen på min Ozone, eller den är inte trasig egentligen men det var jättetrögt att dra den gråa grejen uppåt på ena sidan igår så jag fick ta i lite extra och sen såg jag att det blivit ett mellanrum mellan den gråa och den svarta plastdelen. Det verkar inte gå att trycka tillbaka den gråa grejen heller. Blir lite trött på att plastgrejerna på vagnen börjar kännas lite "plastiga" och inte speciellt hållbara.

• fridajonsson
    Tuss73 skrev 2010-08-01 15:15:39 följande:
    Åh igår lyckades jag göra sönder hopfällningen på min Ozone, eller den är inte trasig egentligen men det var jättetrögt att dra den gråa grejen uppåt på ena sidan igår så jag fick ta i lite extra och sen såg jag att det blivit ett mellanrum mellan den gråa och den svarta plastdelen. Det verkar inte gå att trycka tillbaka den gråa grejen heller. Blir lite trött på att plastgrejerna på vagnen börjar kännas lite "plastiga" och inte speciellt hållbara.
    Om du pillar bort plastbiten för att sen sätta tillbaka den så funkar de bättre. Brukar vara omöjligt att trycka till den igen när den sitter halvvägs på.
    De kan lossna lite men är inte så svåra att få tillbaka.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5