• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake

Vet inte om någon av försäljarna i tråden jobbar på babyland/proffsen, men kanske någon annan vet annars. Finns det där teutonia allväderskyddet hos de butikerna? Hittar det inte i deras kataloger och skulle gärna undvika att beställa på nätet, dels för att jag vill ha ett rött (och de jag hittat har varit blått eller svart) samt att jag inte bor i sverige så det blir en jäkla frakt på det hela (däremot görs andra ärenden regelbundet i sverige och därmed kan fysisk butik uppsökas utan extra kostnad)

• Hockeymom

Hejsan alla emmaljungaexperter Skrattande

Jag köpte igår en begagnad Edge från 2005, för att komplettera min Urban Jungle (som vi är jättenöjda med, dock mindre nöjda med att behöva vända lillen framåt för tidigt). Den är i jättefint skick och med följde regnskydd, åkpåse och skötväska. Dessutom var däcken helt nya liksom fjädringen. Färgen var snygg också, marinblå och beige.  Och jag gav 500:- för den, visst är väl det ett kap??

Nu till frågorna; kan man tvätta tyget i maskin, och i så fall vilka grader?? Vet ni vad färgen kan tänkas heta, den är som sagt marinblå och och beige?? Och hur vänder man på styret (det är ett sportchassi, men glömde att be säljaren att visa mig)??

Ha en fortsatt trevlig dag!!

• Fru T
    stor grön drake skrev 2010-08-05 08:35:21 följande:
    Vet inte om någon av försäljarna i tråden jobbar på babyland/proffsen, men kanske någon annan vet annars. Finns det där teutonia allväderskyddet hos de butikerna? Hittar det inte i deras kataloger och skulle gärna undvika att beställa på nätet, dels för att jag vill ha ett rött (och de jag hittat har varit blått eller svart) samt att jag inte bor i sverige så det blir en jäkla frakt på det hela (däremot görs andra ärenden regelbundet i sverige och därmed kan fysisk butik uppsökas utan extra kostnad)
    Jag köpte mitt på Lekia här i Linköping, vet inte hur det är i andra städer men eftersom BP säljer teutonia så ska dom ju kunna ta hem ett åt dig.
  • lilla snöflingan
    My78 skrev 2010-08-05 11:19:13 följande:
    Nu till frågorna; kan man tvätta tyget i maskin, och i så fall vilka grader?? Vet ni vad färgen kan tänkas heta, den är som sagt marinblå och och beige?? Och hur vänder man på styret (det är ett sportchassi, men glömde att be säljaren att visa mig)??

Ha en fortsatt trevlig dag!!
    Ja, du kan tvätta det, det står i denna manual på s.23 hur du gör: www.emmaljunga.com/files/se/manual_duocombi.pdf
    Hur du vänder över styret står på sidan 16.
    Om det är en -05 är det nog en sport khaki, fanns en 2006 också som hette sport beige.
  • Sofi 83
    My78 skrev 2010-08-05 11:19:13 följande:
    Jag köpte igår en begagnad Edge från 2005, för att komplettera min Urban Jungle (som vi är jättenöjda med, dock mindre nöjda med att behöva vända lillen framåt för tidigt). Den är i jättefint skick och med följde regnskydd, åkpåse och skötväska. Dessutom var däcken helt nya liksom fjädringen. Färgen var snygg också, marinblå och beige.  Och jag gav 500:- för den, visst är väl det ett kap??
    Det var verkligen ett kap! Nu känns det helt plötsligt som att jag betalt överpris för vår 2001:a. Nåja, jag är nöjd ändå!
  • Linn 80
    Lotus09 skrev 2010-08-04 21:50:23 följande:

Behöver ett litet råd och ni verkar vara de rätta att fråga (mycket erfarenhet). Vi har beställt en Emmaljunga Nitro City Celebration, den svarta med samtliga tillbehör. Valde mellan den och ozone men eftersom ozone inte gick att få i celebrationtyget föll valet på Nitron. Dessutom hade dem ingen ozone att provköra i butiken.

Nu känner jag dock att jag börjar ångra mig. Tyckte nitron såg mer ombonad ut men vill samtidigt ha en vagn som jag kan ha så länge som möjligt. Har någon ett råd att ge mig, vilken ska jag välja?????

Tack för hjälpen!

nitron kan man ha längre än ozone. En normal 3åring får plats i den
  • ängeln83

Ser att ni pratar Nitro vs Ozone, har en Ozone till dottern men även sonen på 3½ år, dryga metern lång får plats i den, han huvud hamnar preciiiiiis under suffletten.
    Så jag tycker absolut att Ozonen funkar hela vagn tiden, så länge inte barnet tänker åka vagn väldigt länge.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • SaraKlippan

Vad kul att titta i gamla kataloger från emmaljunga :) Kul att se vad som var populärt då osv... var kan man hitta fler såna? 

• mammaveronica77

Hej! Skulle en Scooter footsack passa till min cerox tro? Har ju precis sålt scootern så jag kan inte testa...  Såg en på blocket i lämplig förg nämligen... men passar den..?

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5