• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    Gurkan skrev 2010-08-06 22:19:42 följande:
    Märker dessutom hur okunnig jag är med vagnar. Thermobase vad är det?.
    hm, har inga egna bilder i denna datorn, men hittade dessa på nätet, och de visar helt bra

• hic sunt leones

Tänkte höra med er Emmaljungaexperter här Skulle vilja ha tag i en footsack som jag tror är universal, men det enda jag hittar på Emmaljungas sida är en "exklusiv footsack" som är fodrad och den är inte rätt. Den jag vill ha är mer bara ett vindskydd, helt slät i svart. Den fanns åtminstone 2008 då en vän köpte vagn, är det någon som vet om de slutat med den? Jag tror att den finns med i bildtråden, bild 59, men är inte helt säker.

• stor grön drake
    hic sunt leones skrev 2010-08-06 22:56:26 följande:
    Tänkte höra med er Emmaljungaexperter här Skulle vilja ha tag i en footsack som jag tror är universal, men det enda jag hittar på Emmaljungas sida är en "exklusiv footsack" som är fodrad och den är inte rätt. Den jag vill ha är mer bara ett vindskydd, helt slät i svart. Den fanns åtminstone 2008 då en vän köpte vagn, är det någon som vet om de slutat med den? Jag tror att den finns med i bildtråden, bild 59, men är inte helt säker.
    Det är en edge footsack på den bilden och följer med vagnen. Testa att beställa den som reservdel
  • sataya

ni som använt mjuklift har ni tagit bort den där övergående grejen (kommer inte på vad det heter)
    eller låter ni den sitta kvar??
    tänkte vad som är lättast....

• Nomen
    stor grön drake skrev 2010-08-06 21:07:31 följande:
    ingen edge (förstorade bilden) ser jag nu, den har inte thermobase, och eftersom min äldre edge har det, så är detta ingen edge
    men fortfarande nyfiken på hur ryggarna ser olika ut
    Ja alltså de har sytt klädseln lite olika... På en Edge är det som en båge där de olika tygerna möter varandra (eller rättare sagt där reflexpipingen går), på ryggstödet. På Smarten är det rakt... Förklarar lite dåligt jag vet. Själv har jag kataloger hemma som jag bläddrar i och jämför för jämnan... Har kataloger från 2006, 2007, 2010 och 2011. Ingen som vill dela med sig av kataloger ? Skulle gärna bli ägare av flera "porrtidningar"
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Dais

Jag har en fråga till er emmaljunga experter..   jag har en citycross med city korg just nu, grabben är 6v. Iförrådet ligger sittdelen och quadroliften och väntar, till vintern kommer grabben vilja sitta upp och då tänkte vi använda quadroliften som vinteråkpåse.. är det tillräckligt varm eller behöver man en "riktig" vinteråkpåse?.. han kommer ha vinteroverall inte fleeceoverall. Är det någon som haft en quadrolift som vinteråkpåse och hur bra var den på vintern?

• t0va
    sataya skrev 2010-08-06 23:06:52 följande:
    ni som använt mjuklift har ni tagit bort den där övergående grejen (kommer inte på vad det heter)
    menar du bågen som sitter på vagnen och förhindrar att barnet glider ur vagnen? 
    I så fall så tar man bort den när man har liften som lift. Den tog de bort i affären för oss eftersom vi ska ha quadroliften just som lift tills bebisen är lite större.

• stor grön drake
    sataya skrev 2010-08-06 23:06:52 följande:
    t0va skrev 2010-08-07 00:56:59 följande:
    menar du bågen som sitter på vagnen och förhindrar att barnet glider ur vagnen? 
    I så fall så tar man bort den när man har liften som lift. Den tog de bort i affären för oss eftersom vi ska ha quadroliften just som lift tills bebisen är lite större.

ah, var det det hon menade
    Vi lät den vara kvar (för jag har inte fattat att man kan ta bort den Drömmer)
    Dais skrev 2010-08-06 23:41:27 följande:
    Jag har en fråga till er emmaljunga experter..   jag har en citycross med city korg just nu, grabben är 6v. Iförrådet ligger sittdelen och quadroliften och väntar, till vintern kommer grabben vilja sitta upp och då tänkte vi använda quadroliften som vinteråkpåse.. är det tillräckligt varm eller behöver man en "riktig" vinteråkpåse?.. han kommer ha vinteroverall inte fleeceoverall. Är det någon som haft en quadrolift som vinteråkpåse och hur bra var den på vintern?
    Det beror på hur varmt erat barn är, så det går inte riktigt att säga
    Vi hade mjuklift med fårskinn i, i vintras och det var perfekt för vår son, allt som behövdes extra var en mössa (eller två när minusgraderna blev tvåsiffriga)
    Nomen skrev 2010-08-06 23:31:59 följande:
    Ja alltså de har sytt klädseln lite olika... På en Edge är det som en båge där de olika tygerna möter varandra (eller rättare sagt där reflexpipingen går), på ryggstödet. På Smarten är det rakt... Förklarar lite dåligt jag vet. Själv har jag kataloger hemma som jag bläddrar i och jämför för jämnan... Har kataloger från 2006, 2007, 2010 och 2011. Ingen som vill dela med sig av kataloger ? Skulle gärna bli ägare av flera "porrtidningar"
    Tack för infon! Var får ni tag på kataloger? Kan man beställa dem från emmaljunga måntro (menar de äldre), som man kan från tidningsförlag...
  • Gurkan
    stor grön drake skrev 2010-08-06 22:30:03 följande:
    tryckte fel, posta istället för ladda upp en bild till

Ah nej någon sån har jag inte min vagn :D
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5