• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Hockeymom

Stort tack för alla svaren, det är en sport khaki och nu kan jag även svänga över styret. Har nu sparat manualen i mina favoriter

• crimson

Hej hallå. Tänkte höra med er experter. Jag har en emmaljunga city cross -08 i svart och beige, någon som vet vad färgen heter? Den är i mycket bra skick då den inte är använd så mycket. Vi tänkte sätta ut den för 2500kr utan tillbehör. Med en prutmån på några 100. Är det ett rimligt pris, ska man ta mindre? mer? jag tycker att vagnarna som ligger ute svänger otroligt mycket i pris. Allt från 2000-5000kr.

Dessutom, jag hittar inte regnskyddet. Ska jag sälja utan regnskydd eller köpa ett nytt? Någon som vet vad ett sådant kostar?

Vore väldigt tacksam för svar

• lilla snöflingan
    crimson skrev 2010-08-05 17:13:18 följande:

Hej hallå. Tänkte höra med er experter. Jag har en emmaljunga city cross -08 i svart och beige, någon som vet vad färgen heter? Den är i mycket bra skick då den inte är använd så mycket. Vi tänkte sätta ut den för 2500kr utan tillbehör. Med en prutmån på några 100. Är det ett rimligt pris, ska man ta mindre? mer? jag tycker att vagnarna som ligger ute svänger otroligt mycket i pris. Allt från 2000-5000kr.

Dessutom, jag hittar inte regnskyddet. Ska jag sälja utan regnskydd eller köpa ett nytt? Någon som vet vad ett sådant kostar?

Färgen heter java. Jag tycker det låter som ett helt okej pris, kanske ner mot 2000, eftersom det inte ingår några tillbehör. Men du kan ju testa lägga ut den för 2500. Det där med regnskyddet vet jag inte riktigt. Det finns ju regnskydd att köpa för någon hundralapp så det är ingen stor grej, vad ett emmaljunga orginal kostar vet jag dock inte.
  • eec82

regnskydd kan de väl köpa själva ananrs ligger de på 199:- el om de var 249:-
  • stor grön drake
    My78 skrev 2010-08-05 11:19:13 följande:
    Nu till frågorna; kan man tvätta tyget i maskin, och i så fall vilka grader?? Vet ni vad färgen kan tänkas heta, den är som sagt marinblå och och beige?? Och hur vänder man på styret (det är ett sportchassi, men glömde att be säljaren att visa mig)??
    Jag har tvättat min edge -06 (och även extra klädseln från -02) i 40º i tvättmaskinen, har inte skontvätt, utan det blev vanligt långt sysntetprogram. För att tvätts sufletten gör du det antingen i badkarey/duschen eller så "ploppar" du bort skyddskåpan som finns antingen på in eller utsidan, den andra sidan har en skruv med insex-hål. Använd insexnyckel för att hålla skruven stilla, nu vet jag inte med -05, men på -06 behöver man en lika stor nyckel till, på -02 räcker det med skifnyckel för att få grepp om muttern. Skruva isär och håll koll på alla delarna. Dra av sufletten från stommen, tvätta, torka, sätt på den igen
    Eftersom originalregnskydden inte är så mycket att hurra för så tycker inte jag att det är någon förlust att det inte är med. Låter som ett okej pris tycker jag, speciellt som ni har prutmån på det.

BP kan absolut beställa in allväderskyddet, men iom att jag inte kommer veta mer än någon dag på förhand när vi far till stockholm skulle jag ju vilja att det fanns inne (svärmor var i norrtälje idag, försökte beställa med henne, men efter förra helgens regnande hade de helt slut på alla sorters regnskydd...)
  • Sofie Axelsson

Jag startade en ny tråd med min fråga men fick tipset att lägga in den här istället

Vi har köpt en troligen äldre Emmaljunga som kanske möjligen är en City Cross?

Tänkte det vore bra att veta vilken modell det är och kanske om någon vet vilken årsmodell det är ifall vi tex behöver reservdelar eller så

Det är en tillhörande sittdel också.

Någon som kan hjälpa mig?
  • stor grön drake
    Sofie Axelsson skrev 2010-08-05 18:43:58 följande:

Jag startade en ny tråd med min fråga men fick tipset att lägga in den här istället

Vi har köpt en troligen äldre Emmaljunga som kanske möjligen är en City Cross?

Tänkte det vore bra att veta vilken modell det är och kanske om någon vet vilken årsmodell det är ifall vi tex behöver reservdelar eller så

Det är en tillhörande sittdel också.

Någon som kan hjälpa mig?
    Det där är en edge, antagligen från ca 2002 (för den har samma "mönster" som min extraklädsel som jag fick daterad till -02)
    Häftig färg!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5