• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • AnLj
    tickelina skrev 2010-08-10 06:45:54 följande:
    Jag tänkte.... känns som cityvagnen är svårare att köra i snö? Om dom inte plogat ordentligt? Kanske jag har fel...
    Alla vagnar blir svårare att köra i sån snövinter som vi hade i vintras. Jag har en CC och kom fram överallt, vännen med en nitro kom inte ut alls. Jag har kört vagnen på de flesta underlag och kommer fram, bara lite mer benstryka som krävs. Var och badade för några veckor sen, såg folk med Buggan som var tvungen att bära vagnen dit de skulle. CC går under namnet bulldozer är hemma. Vi har en Frist Wheels City Elite också, som mest står faktiskt...
  • Laire
    Zelmilainen skrev 2010-08-10 07:47:28 följande:
    som jag skrev vill jag inte ha nån begagnad vagn... de vagnar fsk har brukar alltid ha ett litet liggläge och jag har sett flera fsk där det har fungerat hur bra som helst *L* så det lär nog inte blöi några som helst problem med det, hehe
    Det är givetvis ditt beslut om du inte vill ha någon begagnad vagn. Jag hade däremot hellre haft en (begagnad) vagn där bara mitt barn sover och som jag själv har koll på att tygerna tvättas. Detta hellre än förskolans vagn är det kan vara smutsigt samt att andra barn använder vagnen. Jag är inget bacillfreak men efter att ha sett hur mycket snor, dreggel och bajs (sommar då de sover i bara blöjan ibland) som de små utsöndrar så är det trevligt att ungen bara ligger i sin egen skit . För att inte tala om att ens åkpåse, fäll, filt, kudde etc. ska hoppa i och ur vagnen varje gång de ska använda vagnen till något annat barn...
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Fru T
    Laire skrev 2010-08-10 10:44:08 följande:
    Det är givetvis ditt beslut om du inte vill ha någon begagnad vagn. Jag hade däremot hellre haft en (begagnad) vagn där bara mitt barn sover och som jag själv har koll på att tygerna tvättas. Detta hellre än förskolans vagn är det kan vara smutsigt samt att andra barn använder vagnen. Jag är inget bacillfreak men efter att ha sett hur mycket snor, dreggel och bajs (sommar då de sover i bara blöjan ibland) som de små utsöndrar så är det trevligt att ungen bara ligger i sin egen skit . För att inte tala om att ens åkpåse, fäll, filt, kudde etc. ska hoppa i och ur vagnen varje gång de ska använda vagnen till något annat barn...

å svätt å löss är inte att förglömma!

Som sagt jag vill inte heller ha begagnat, inte mycket jag kan tänka mig att köpa begagnat faktiskt. Men en sovvagn som inte ska köras utan bara sovas i, det kan ja faktist kompremissa med.. Skulle aldrig vilja dela med andra, eller låta min dotter sova i en skruttvagns som jag inte vet när den blev tvättad senast.

På ALLA förskolor jag vart på (en hel del då jag jobbat med det) har bara sitty varianten...

• annakohler

jag har funnit en jättefin vagn tyvärr ingen emmaljunga men en Herqules med tre hjul på blocket, dem som äger den nu  köpte den för 1år sedan på blocket själva...ni som verkar experter påå vagnar tror ni den kan vara något

• Fru T
    annakohler skrev 2010-08-10 11:37:41 följande:
    jag har funnit en jättefin vagn tyvärr ingen emmaljunga men en Herqules med tre hjul på blocket, dem som äger den nu  köpte den för 1år sedan på blocket själva...ni som verkar experter påå vagnar tror ni den kan vara något
    hade inte du beställt en nitro?

byter du vagnar varje vecka, för det står om nån ny vagn helatidet. sist va det en bt...
  • Sofi 83
    Zelmilainen skrev 2010-08-10 07:47:28 följande:
    som jag skrev vill jag inte ha nån begagnad vagn... de vagnar fsk har brukar alltid ha ett litet liggläge och jag har sett flera fsk där det har fungerat hur bra som helst *L* så det lär nog inte blöi några som helst problem med det, hehe
    På ett sätt kan jag förstå dig! Jag kunde aldrig tänka mig en begagnad vagn då när jag väntade dottern. Så vi köpte en ny Edge som vi ju är supernöjda med. Dock är jag så rädd om min Edge att jag inte vill ta den ens till dagmamman där det bara kommer att vara en vuxen och ett annat barn än vår dotter.

Så igår var jag och hämtade en gammal Edge från 2001 (för 50 € = ungefär 500 kr). Nu håller jag som bäst på och tvättar alla tyger och sen skall jag tvätta chassit så tror jag nog den blir bra som sovvagn hos dagmamman!
    Alternativet för oss skulle ha varit att dottern blivit tvungen att sova inne och det vill jag inte eftersom hon är van att sova i vagn på dagarna och sover mycket bättre ute! Ett annat plus är att jag inte behöver dra hem den varje dag/till helgen utan den får stå hos dagmamman hela tiden!
  • Uliise

Egentligen förstår jag inte vad det finns för något att ha emot begagnat. Begagnat är inte likamed ruckel. I princip är ju en helt ny vagn begagnad så fort den börjar användas. Har den då gått igenom någon transformation som gjort den "oanvändbar"? Då borde ni ju inte kunna använda er egen vagn efter ett halvår eftersom den faktiskt är begagnad av er själva Flört Lite som det här med att mat slängs direkt på bäst-före-datumet, även om det inte alls är något fel på den.

Majken 100421
  • annakohler
    Fru T skrev 2010-08-10 12:09:46 följande:
    hade inte du beställt en nitro?

byter du vagnar varje vecka, för det står om nån ny vagn helatidet. sist va det en bt...
    jag har aldrig beställt en nitro dem är fula, vi har beställt en babytravel..men vi velar fram o tillbaka....
  • annakohler

Vet ej var ifrån du har fått det där ifrån att jag har beställt en Nitro??
    för det första är dem gräsligt fula för det andra är dem svindyra,

vi som sagt som jag redan har skrivit att vi har beställt BT men vi har fram till 27aug att ångra oss okej...är myket därför vi inte säger mycket än

• alezay
    Uliise skrev 2010-08-10 13:07:27 följande:
    Egentligen förstår jag inte vad det finns för något att ha emot begagnat. Begagnat är inte likamed ruckel. I princip är ju en helt ny vagn begagnad så fort den börjar användas. Har den då gått igenom någon transformation som gjort den "oanvändbar"? Då borde ni ju inte kunna använda er egen vagn efter ett halvår eftersom den faktiskt är begagnad av er själva Flört Lite som det här med att mat slängs direkt på bäst-före-datumet, även om det inte alls är något fel på den.
    Personligen skulle jag aldrig ha en begagnad vagn men jag klarar inte tanken på baciller och att jag inte vet vem som ägt den. Skulle aldrig handla second hand.
    Alla är olika..ni som kan var glada för det.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5