• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen

hoppas du kan få tag på ett. men det låter nästan som det skulle va billigare med en ny vagn...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • stor grön drake
    Sofi 83 skrev 2010-08-12 19:58:10 följande:
    En fråga bara. Hade din klädsel från 2002 inget integrerat myggnät?
    Vi har ju köpt en sovvagn att ha vid dagmamman och den borde vara 2002 års modell eftersom den är tillverkad i december 2001 (åtminstone är det datumet som står på chassit). Den klädseln har nog inbyggt myggnät...
    Är inte hundra på om den är -01 eller -02, för jag har inte fått tummen ur och mailat emmaljunga ännu. Däremot behöver inte liggdelen, eller klädseln vara från samma år som vagnen (chassit jag fick med klädseln är antagligen ett eller två år äldre än själva sitt och liggdelen)
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-08-12 16:49:49 följande:
    spelar ingen roll om man tvättar, du får ofta inte bort sånt iaf. så nej.
    Laire skrev 2010-08-12 06:20:37 följande:
    Jag förstår dig helt (även om jag inte tycker så själv). Det jag tycker är konstigt är bara att du hellre tar förskolans begagnade vagn som du troligen har ännu mindre koll på vart den varit och hur den sköts För mig hade det varit otänkbart att ha någon av dem om jag tyckte så...
     då är det inte min egen, det är enstor skillnad...
    men det är ju fortfarande ditt born som sover i den Förvånad ja trodde det va för den sakens skull som det va äckligt med begagnat.. Nu förstår ja inte alls
  • Sandriks
    Mymemlan skrev 2010-08-12 19:17:43 följande:
    Jag har en CC, och jag hade citykorg då min son föddes. Han är född i slutet av oktober, så vi har kört hela vintern, och hela sommaren nu faktiskt. Den är underbart, köpte en till vagn och funderade att byta, men ändrade mig och sålde den. Skulle inte vilja byta bort min vagn!! :) Den funkar kanon i snömodd, slask och sand. Den är lätt att lyfta in i bilen, och den är lätt att få fram överallt. Varukorgen har aldrig varit nått probem för oss, jag gillar när den är i tyg för då skyfflas det inte in så mkt snö och sand. Och jag bor i Luleå i norrbotten. Vart bor du?
    Okej ja det är ju det jag har funderat på mest hur det går i vårt klimat, för jag bor också i Luleå Skrattande

Herrejisses vad det skulle vara svårt att bestämma sig då, tur det är länge kvar tills det är dags att börja handla, men då får ja ju bara mer tid på mig att ändra mig fram och tillbaka..

Men nu när du skrev så så känns en CC mer intressant igen..
  • Sandriks
    stor grön drake skrev 2010-08-12 16:35:50 följande:
    den "plastbiten" som ligger framför det gråa i huvudändan, går att fälla upp, så finns det fixeringsringar för sele framför den.

Edge och CC har olika chassin. Edgens är högre, bredare och längre (och tyngre), därmed kommer både sitt och liggdelen att vara högre upp än på en CC. Hur i hela friden de lyckats få varukorgen lägre (de är inte likadana) är för mig ett mysterium, min hänger 2-3 cm från mark med myggnät, footsack och en keps i...
    Antagligen kan CC's varukorg på något vis luta på chassit, medans edgens hänger löst. Lastar man något med lite vikt sjunker den till 0.5-1 cm...

Jag älskar vår (begagnade) edge, men hade jag vetat när vi köpte att sittdelarna var lika stora hade jag kanske tänkt annorlunda. Eller inte, vi valde efter vad mannen tyckte var bekvämt och längden på liggdelen då vi (med rätta) misstänkte snabbväxande bebis.
    Men till nästa bebis blir det ett nytt chassi, och då antagligen ett CC-chassi
    Oh okej!

Är CC varukorg sämre än edgens då alltså (har nog inte vaknat än, sorry) ?
  • Sandriks

Oh oh en fråga till!

På färgen Pro Bordeaux är det ju vita detaljer, är de i tyg eller konstläder?

• AnLj
    Sandriks skrev 2010-08-13 09:09:40 följande:
    Oh okej!

Är CC varukorg sämre än edgens då alltså (har nog inte vaknat än, sorry) ?
    Varukorgen har aldrig varit något problem för mig, och då brukar jag handla med vagnen och slänga i 2 fulla påsar i korgen.

När vi skulle köpa vagn så frågade vi på Babyland om vad de tyckte och samt som var vanligt att kunderna gjorde. De sa, att de som köpte edgen var ofta de kunder som återkom efter 8 månader och köpte en mindre vagn. Medan de som köpte en CC var oftast med nöjda med sitt val under en längre period. Efter det rådet så letade vi på blocket och det bidde en CC och vi är supernöjda med den. Med den kommer man fram överallt, dock med en massa snö och sand, behöver man lite med tyngd/benstryka. Vi köpte en beg First Wheels, en liten vagn med två små fram till, eftersom vi var utomlands i våras då sonen fortfarande behövde liggvagn. Den står mest. För den slår inte kvalitetet,gunget eller körkänslan på CC:n. I Löööv it! :)
  • tickelina

Det har ju kommit en nu modell som liknar citygrossen, där sittdelen är lite mindre. Så slipper man bädda runt om när dom börjar sitta!

• Mymemlan

sandriks,
    jamen vagnen fungerar bra i luleå ;D men vet jag vem du är då kanske? Du är ju lika gammal som mig ;p

• annakohler

min sambo är så kräsen angående vagn, handbromsen på edge duon vi köpte på blocket kraschade för ett tag sedan men nu har en vän erbjudit oss en city cross 2008 oanvänd men han vill ha tre hjul

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5