• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-08-13 08:51:05 följande:
    men det är ju fortfarande ditt born som sover i den Förvånad ja trodde det va för den sakens skull som det va äckligt med begagnat.. Nu förstår ja inte alls
    det är som sagt var inte jag som äger den...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-08-13 13:13:51 följande:
    det är som sagt var inte jag som äger den...
    Jag tror hon menar iaf att du inte vill utsätta dtt barn för bakterier, men i ditt fall är det ju vagnen du inte vill utsätta för bakterier.
    Majken 100421
  • Uliise
    lilla snöflingan skrev 2010-08-13 13:01:42 följande:
    Ja fast det enda som skiljer är hjulen, och att 05:an har tygsidor på varukorgen, annars är de exakt likadana. Att 04:an är solblekt bryr jag mig inte om eftersom jag inte ska använda den sittdelen. Men jag ska inte köpa någon av dem, vagnköp blir inte aktuellt förrän om 3 månader kanske.
    Uliise skrev 2010-08-13 12:52:29 följande:
    Förstod det

Åhh, just det - den kom ju med lufthjul. Att den dessutom hade stålkorg visste jag inte. Kanske man skulle köpa ett sådant chassi. För som jag sa, jag gillar inte de punkteringsfria, sedan är stålkorg alltid bättre också.

Vi köpte också beg. city korg, den används ju så lite så att få en i princip ny för halva priset är ju oslagbart! Har tänkt sälja våran när majken blir för stor i vinter, den är fortfarande superfin. Faktiskt köpte vi våran city korg i just Kil (första annonsen du länkade till var i Kil Flört)
    05:an hade också stålkorg, fast med tygsidor, men inte lufthjul då. Ja, hoppas vi hittar någon fin färg bara Jsut nu är jag sjukt sugen på denna www.blocket.se/kiruna/Emmaljunga_citykorg_281... Men vi ska som sagt inte köpa någon nu.
    Ja city korgen i bright blue är jätteläcker, såg en sådan IRL för inte så länge sedan. Alltid roligare att se färgerna på riktigt. Såg en city korg i pro lime på stan för inte heller så länge sedan, och WOW säger jag bara. Den var superläcker! Internetbilderna ger inte så mycket tyvärr...

Jag vet hur det är att sitta och kolla på blocket "tidigt", så lockande. Men tiden går fort!
    Majken 100421
  • Laire
    lilla snöflingan skrev 2010-08-13 13:01:42 följande:
    :an hade också stålkorg, fast med tygsidor, men inte lufthjul då. Ja, hoppas vi hittar någon fin färg bara Jsut nu är jag sjukt sugen på denna www.blocket.se/kiruna/Emmaljunga_citykorg_281... Men vi ska som sagt inte köpa någon nu.
    Åh det där är en av min favoritfärger hos EL! Syd att man inte bor i Kiruna (eller ska ha barn de närmaste åren ), utan frakt hade det nästan varit så att man kunde berättiga ett köp...

Jag var supersugen på en Edge i den färgen då sonen föddes men en ny Brio duo för 3 800,- på barnvagnsrean vann striden... Så när vi skulle köpa Scootern hade de förstört det hela med en massa vita prickar tror jag det var. Du märker vilken traumatisk upplevelse det är? Varje gång jag ser en vagn med den färgen tänker jag: åh, det där var ju en sådan vagn jag ville ha.

Dock lär det väl finnas många fina färger när nästa barn ska till om en två-fyra år...
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Uliise
    Laire: Visst var det du som hade haft problem med Pro-tyget? Vad var det som hände?
    Majken 100421
  • lilla snöflingan
    Uliise skrev 2010-08-13 13:38:08 följande:
    Ja city korgen i bright blue är jätteläcker, såg en sådan IRL för inte så länge sedan. Alltid roligare att se färgerna på riktigt. Såg en city korg i pro lime på stan för inte heller så länge sedan, och WOW säger jag bara. Den var superläcker! Internetbilderna ger inte så mycket tyvärr...

Jag vet hur det är att sitta och kolla på blocket "tidigt", så lockande. Men tiden går fort!
    Ja, den, cobalt blue och pro lime är typ mina två favoritfärger Har också sett en pro lime live en gång, den var snygg! Fast jag har haft koll på blocket i två-tre år nu Men det är klart att det suger lite extra i köptarmen när man vet att det ligger en plutt i magen.
    Laire skrev 2010-08-13 13:40:50 följande:
    Åh det där är en av min favoritfärger hos EL! Syd att man inte bor i Kiruna (eller ska ha barn de närmaste åren ), utan frakt hade det nästan varit så att man kunde berättiga ett köp...
    Jag bor ju faktiskt "bara" 35 mil från kiruna, men det är ju ändå rätt långt att åka för att köpa en citykorg
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-13 13:34:39 följande:
    Jag tror hon menar iaf att du inte vill utsätta dtt barn för bakterier, men i ditt fall är det ju vagnen du inte vill utsätta för bakterier.
    barnet kommer ju komma i kontakt med bakterier oavsett så om det sitter i en dagisvagn eller leker med kompisarna spelar mindre roll. men jag vill som sagt var inte ha det hemma eller att ett framtida barn är mer än nödvändigt i vagnen. men ja, din "tanke"/förklaring stämmer bättre med min *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Laire
    Uliise skrev 2010-08-13 13:43:57 följande:
    Laire: Visst var det du som hade haft problem med Pro-tyget? Vad var det som hände?
    Jag köpte Scootern i februari -09, den sommaren fick jag bytt till en ny eftersom det släpte en massa trådar. Sedan bråkade vi hela hösten eftersom vi inte fick fotstödet bytt eftersom det inte hade Pro-tyg men nya Pro forrest hade en helt annan nyans så det var som en helt annan grön (trots att EL sa att det var exakt samma så såg ÅF att det var stor skillnad). I november-december någon gång så upptäckte jag nya trådar på den nya klädseln så jag fick erbjudande om att få byta till en ny Pro Forrest eller en svart så jag tog den svarta för att slippa problem.

Så jag har ingen vidare bra erfarenhet av dem, känns konstigt att de inte åtgärdat problemet efter flera månader! Enligt EL så brände de inte av alla stoppningar vilket gjorde att stoppningen släppte trådar, frågan är om de bryr sig i att ändra produktionsförfarandet eller om de tycker att det ändå är så få Pro-vagnar som får sådan stoppning... 
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-08-13 14:02:55 följande:
    barnet kommer ju komma i kontakt med bakterier oavsett så om det sitter i en dagisvagn eller leker med kompisarna spelar mindre roll. men jag vill som sagt var inte ha det hemma eller att ett framtida barn är mer än nödvändigt i vagnen. men ja, din "tanke"/förklaring stämmer bättre med min *L*
    men en dagisvagn har du ju inte hemma
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-08-13 16:12:15 följande:
    men en dagisvagn har du ju inte hemma
    nej, men den är fortfarande min!
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5