• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Zelmilainen

grattis till bebis tova. och hoppas att du blir bättre snart.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Uliise
    tova: Ja grattis från mig med och hoppas du snart är återställd!  Födde själv vaginalt och det tar ett tag innan kroppen kommer över "den där första chocken" av vad det innebär att föda. Sedan tar det ju ungefär ett år att helt komma dit man var från början Nu vet jag inte hur ett kejsarsnitt känns men tänk, om några veckor när det värsta är över och du kan ligga och sova igen osv - vad bra det kommer bli då!
    Majken 100421
  • t0va

Har tråkiga besked, jag har fått en blödning i magen. Är därför jag har så ont, så imorgon ska jag sövas och opereras. Massa OT men så vet ni varför jag haft så ont. Kom precis hem från läkaren. 

Ännu mer tur att vi hämtade hem vagnen lär bli längre återhämtningstid för mig.

Funderade bara på en sak, vi har quadroliften i och jag tycker hela vagnen lutar massor bakåt. För bebis halkar ner, lägger vi honom högt upp så ligger han längst ner efter några timmar. Är kanske för att han inte väger så mycket, för den där spärren där man ändrar lutning är i lägsta läget.

jag drog ner liften lite idag så den står på kanten på fotstödet då blev det rakare, vi har ändå bara vagnen inne nu som han sover i och den sitter ju fast så den halkar inte ner.  

• Zelmilainen

testa att vika ihop en filt och lägga längst fram (under liften) så att det blir er plant.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • t0va
    Zelmilainen skrev 2010-08-22 21:15:48 följande:
    testa att vika ihop en filt och lägga längst fram (under liften) så att det blir er plant.
    Smart, det ska jag prova, han älskar att ligga där men är så skuttig och halkar ner hela tiden. 
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-08-22 21:28:05 följande:
    Smart, det ska jag prova, han älskar att ligga där men är så skuttig och halkar ner hela tiden. 
    har läst om andra här på fl som gjort så. hoppas allt går bra med op och så.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Ma89
    Laire skrev 2010-08-20 21:22:36 följande:
    www.blocket.se/vasternorrland/Emmaljunga_City...

Synd att man inte är i vagnköpartagen! Inte min annons såklart Hade varit ett mycket bra pris för min kommande "nitro-kompleterings-vagn"

Billigt!. Men det borde vara en lurendrejeri annons. Säljes av en Marcus Persson, men längst ner står det "Mvh Micke och Stina"

Enligt hitta.se finns det inte ens en Marcus Persson i Sollefteå.

• Sarah84
    Ma89 skrev 2010-08-23 12:57:28 följande:

Billigt!. Men det borde vara en lurendrejeri annons. Säljes av en Marcus Persson, men längst ner står det "Mvh Micke och Stina"

Luktar lite konstigt runt den vagnen faktiskt. Om den är helt ny & kostar runt 5000 som de skrev, Varför i princip skänka bort den?
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Laire
    Ma89 skrev 2010-08-23 12:57:28 följande:

Hitta.se har bara de med telefonnummer, med Birthday.se så får man fram fler. Så jag hittar honom... 

Så kan man ju kallas Macke, kan vara felskrivet.

Ja, jag bor i Norrland där vi litar på varandra Visst finns det bluff och båg men jag har som sagt sååååå många bekanta och släktingar som tycker att höjden av surfning är blocket någon gång i månaden. Och de är inte ens trettio Sådana är de som inte kollar begagnatläget. Som sagt, det kan vara bluff men jag tror snarare på okunniga lantisar :P  
    Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Sandriks

Har hittat en City Cross i White croc inköpt feb iår med kvitton. Den säljes med tillhörande fotpåse, en softshellåkpåse från Buppa Brand och en skötväska från Tribal baby - allt för 5000:-

Är det ett bra pris? Det står i annonsen att nypris för allt är 8600:- om jag inte minns fel!

Till saken hör att det verkar väldigt svårt att hitta fina CC häruppe, mest bara Edgen på begagnatmarknaden..
    Då jag har tittat iallafall :)

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5