• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • eec82
    lolo21 skrev 2010-08-25 08:04:06 följande:
    Är det någon som vet om man kan köpa bara en suflett till en emmaljunga syskonvagn? Hittade en fin på blocket, men den var missfärgad på insidan av sufletten. Tänkte om det var värt att köpa en ny suflett, om det nu går alltså..
    går men de kostar! billigast 2500:- om du har tur.
  • Friid4

Är det någon som har emmaljuna edge? Jag har den iallfall, och har precis bytt till sittdelen men vad jag ser så kan man inte ändra på sele (visst heter det så =P ) asså den man spänner fast honom i :P Den är högst upp och min son är bara 5 mån och när han halv sitter så måste jag ha honom fast spänd, annars ramlar han framåt eftersom han inte kan sitta än...

Min fråga är kan man ändra på den ? alltså sänka den så den sitter längre ner, nu sitter den uppe vid hans huvud

• Tuss73
    Friid4 skrev 2010-08-25 09:37:13 följande:
    Är det någon som har emmaljuna edge? Jag har den iallfall, och har precis bytt till sittdelen men vad jag ser så kan man inte ändra på sele (visst heter det så =P ) asså den man spänner fast honom i :P Den är högst upp och min son är bara 5 mån och när han halv sitter så måste jag ha honom fast spänd, annars ramlar han framåt eftersom han inte kan sitta än...

Min fråga är kan man ändra på den ? alltså sänka den så den sitter längre ner, nu sitter den uppe vid hans huvud
    Du får köpa en lös sittdyna att ha i vagnen där du drar igenom selen så hamnar axelbanden längre ner. Emmaljunga har en egen dyna eller så köper du en av annat märke, jag har en från Addstroller och den funkar utmärkt.
  • Kiina
    lolo21 skrev 2010-08-25 08:04:06 följande:
    Är det någon som vet om man kan köpa bara en suflett till en emmaljunga syskonvagn? Hittade en fin på blocket, men den var missfärgad på insidan av sufletten. Tänkte om det var värt att köpa en ny suflett, om det nu går alltså..
    eec82 skrev 2010-08-25 09:32:07 följande:
    går men de kostar! billigast 2500:- om du har tur.
    Bara en suflett till en enkelvagn kostar ca 2000 kr.
  • Uliise
    Friid4 skrev 2010-08-25 09:37:13 följande:

Men om han inte kan sitta själv än så ska du väl inte byta till sittdelen?
    Majken 100421
  • Mela75

Är det någon som vet hur mycket en emmaljunga bäddsätt kostar??

• Fru T
    Uliise skrev 2010-08-25 11:12:32 följande:
    Men om han inte kan sitta själv än så ska du väl inte byta till sittdelen?
    Min dotter tog jag bort liften så hon kunde halvsitta lite när hon va vaken vid 4 månader, hon AVSKYDDE då att ligga å eftersom ja hade just lift så tog jag bort den. hade ja haft en liggdel så hade ja nog bara stöttat upp med nån kudde för att hon skulle se mer..

Hon kunde heller inte sitta helt själv när jag satte henne i sittdelen men i korta stunder är det ju ok.
  • Sandriks
    ÄlskarMina skrev 2010-08-23 18:01:12 följande:
    det tyckte jag lät som en bra deal!
    Sicken tur för jag åkte och köpte den och nu står den och glänser i vardagsrummet (har inte lust att stoppa undan den riktigt ännu, även fast det är läääänge kvar tills det är dags att ta fram den)!
    Toppenfräsch och jag äälskar det vita skinnet!
  • Gurkan

Hej igen!

Nu kommer j ag med ytterligare frågor som jag hoppas någon kan hjälpa mig med!

Lilleman är fyra månader nu och jag har provat att sätta dit sittdelen på min EL Smart. Lilleman kan ju inte sitta än med ryggen nedfälld fullt (inte helt plant men nästan) och med madrassen till liggdelen så blev det ombonat. Lättare att ta med vagnen känns det som och liggdelen börjar bli i minsta laget men i alla fall till sak... Provade att fälla ihop vagnen med sittdelen på men det är som om suflettfästet tar emot? Tar jag bort sufletten så fälls vagnen ihop mer om nu någon förstår vad jag menar. Gör jag någit fel eller ska det vara så eller måste man plocka bort suffletten varje gång man ska fälla ihop vagnen?

• Fiansess

Tack till er som svarade ang skillnaderna på scootern. Jag har nu bestämt mig för att hitta en nyare begagnad eftersom de verkar vara lite bättre. Tycker det är dumt att nya fotstödet bara tar 3 kg. Jag har inte alltid full koll på min 2,5-åring som ibland tar lillebrors vagn och vilar i (den står i hallen), och då klättrar hon ju upp själv.

Så nu till en annan fråga. På min 09 jag sålde fanns det 3 fack i suffletten-ett stort bak och ett litet på var sida. Det var jättebra för nappar, nycklar och mobil.
    Finns det även på 08-modellerna eller var det ngt nytt som kom? Tyckte mig nämligen läsa i en tråd att de facken kom på 2.0-vagnarna men eftersom jag hade 09:an så kanske dom kom då? Finns nämligen en hel del 08 vagnar ute som ser fräscha ut, men inte en enda 09 .

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5