• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Fru T
    Zelmilainen skrev 2010-08-24 18:47:00 följande:
    det vore ju riktigt konstigt om de skulle säga att man ej bör ha ryggstödet uppfällt om det står att man ska ha det i manualen...
    Det står också att man inte ska hänga nåt på handtaget i manualen

Men står det så går det, men när jag försöker tänka efter eftersom ja inte har kvar vagnen så gick inte ryggstödet ut märkvärt utanför bakhjulen när man fällde med sitsen frammåt, det som gjorde att den blev kortare va ju att fotstödet fälls upp å det gör det ju inte när man har sittsen bakåt.
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-08-24 21:21:59 följande:
    Det står också att man inte ska hänga nåt på handtaget i manualen

Men står det så går det, men när jag försöker tänka efter eftersom ja inte har kvar vagnen så gick inte ryggstödet ut märkvärt utanför bakhjulen när man fällde med sitsen frammåt, det som gjorde att den blev kortare va ju att fotstödet fälls upp å det gör det ju inte när man har sittsen bakåt.
    det vet jag, precis därför kommer jag inte göra det. det är nåt jag alltid säger till folk att man inte ska. jag har frågat om hur man fäller vagnen kortare eftersom nitro är min favorit vagn. och två oberoende personer har mätt och kollat efter vilket som blir kortast. det är precis som jag skrev, med sitsen fram och ryggstödet upp.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Kiina

Nån som vet om man kan köpa enbart klädsel till sittdelen. (till tex city cross)

Ringde och frågade om man kunde köpa bara sittdelen, men det kunde man inte..... Men hur är det med en klädsel?

• fridajonsson
    Kiina skrev 2010-08-24 21:33:51 följande:
    Nån som vet om man kan köpa enbart klädsel till sittdelen. (till tex city cross)

Ringde och frågade om man kunde köpa bara sittdelen, men det kunde man inte..... Men hur är det med en klädsel?
    De ska gå att käpa en sittdel löst, men de kostar. Tror de låg på närmare 4000 så då kan man ju köpa en hel vagn istället.

Be din butik ringa och kolla, ibland kan de vara svårt att få köpa en av de nya färgerna medans de som funnits ett tag som svart, marin, titan kan vara lättare att få köpa.
  • Kiina
    fridajonsson skrev 2010-08-24 22:05:03 följande:
    De ska gå att käpa en sittdel löst, men de kostar. Tror de låg på närmare 4000 så då kan man ju köpa en hel vagn istället.

Be din butik ringa och kolla, ibland kan de vara svårt att få köpa en av de nya färgerna medans de som funnits ett tag som svart, marin, titan kan vara lättare att få köpa.
    Jag vill ha en svart.

4000 lät ju lite väl mycket, när det bara är klädseln man vill åt..... Rynkar på näsan

Ska ringa direkt i morgon och höra vad dom säger.
  • annso84

emmaljunga e bäst!!! en riktig pansarvagn

har tänkt byta vagn till mitt andra barn som jag väntar i slutet av november. Tittat länge och INGEN passar. ingen annan vagn är tillräckligt bra för mig.

har haft en emmaljunga city cross 06 till min dotter, som nu är 4 år. Har använt den flitigt och inte lagt ner en penning på den. Vagnen är fortfarande hel. helt fantastiskt.
    Bestämde mig förra veckan för att behålla den och köpte en city korg på blocket. jag är sååå nöjd. Idag lämnade jag in chassit för servis och jag vill byta stötdemparns, som inte e bytta på 4 år, men annars e allt som det ska tror jag.

ville bara slinka in och slå ett slag för emmaljunga. Håller med er om att det e den bästa vagnen. love it. Om det är någon som kommer kunna vara ute och promenera i vinter så e det jag :D haha
    inte många andra vagnar som pallar om det blir en vargarviner som det va i år.

• zuperduperme

jag har tappat bort manualen till min nitro och fattar inte hur man fäller ner fotstödet på den. det är lixom rakt ut nu. har pillat på allt ja hittar men de händer inget

• stor grön drake
    zuperduperme skrev 2010-08-24 22:56:20 följande:
    jag har tappat bort manualen till min nitro och fattar inte hur man fäller ner fotstödet på den. det är lixom rakt ut nu. har pillat på allt ja hittar men de händer inget
    Det finns manuelar på emmaljungas hemsida, men har för mig att de försäljare vi haft i tråden vet oxå. De är tydligen lite tröga och kräver lite kraft även om man har rätt knix.
  • lolo21

Är det någon som vet om man kan köpa bara en suflett till en emmaljunga syskonvagn? Hittade en fin på blocket, men den var missfärgad på insidan av sufletten. Tänkte om det var värt att köpa en ny suflett, om det nu går alltså..

• zuperduperme
    stor grön drake skrev 2010-08-25 06:39:01 följande:
    Det finns manuelar på emmaljungas hemsida, men har för mig att de försäljare vi haft i tråden vet oxå. De är tydligen lite tröga och kräver lite kraft även om man har rätt knix.
    ja för logiskt sett så bör de ju grejerna på sidorna, men de händer inget. jag får väll använda lite våld,
    de kanske händer nått då
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5