• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • AnLj
    eec82 skrev 2010-09-09 13:47:59 följande:
    ändrar mitt svar eftersom jag själv behövde svätta min sufflette. Tog å skurvade av ena fästet å en sida å sen drog av klädseln. La in i maskinen på fintvätt 30 grader. Torkade den inte i torkskåp el så utan trädde på den igen å den blev superfin. Men var lite pill att få på allt igen.
    Då vet jag vad jag ska göra när sonen sover! Pilla, pilla, pilla. Har ju korgen i elk, som jag är så förtjust i och har fått så många komplimager för, så den ska sparas. :)
  • stor grön drake
    Protea skrev 2010-09-09 13:33:29 följande:
    Hej! Har precis kopt en Emmaljunga mondial vagn i andrahand...bor utanfor London och vet inte om den blir lite stor att ha har... Vad tror ni? Vill ju att den ska funka att ha pa stan men mest att ga prommenader i parker osv.

Om den ar for stor tar vi med den hem till Sverige och anvander dar men jag hoppas den funkar har!
    den är lika stor som edge, och jag har inte upplevt den som det minsta krångliga, dock bor jag i småstad.
  • Protea

Tack! Vi ska hamta den pa lordag....far val se hur den blir. Hoppas verkligen att den funkar plus att jag tycker det ar lite kul att ha en svensk vagn nar de ar sa ovanliga har!

• FridaLee
    Protea skrev 2010-09-09 18:15:57 följande:
    Tack! Vi ska hamta den pa lordag....far val se hur den blir. Hoppas verkligen att den funkar plus att jag tycker det ar lite kul att ha en svensk vagn nar de ar sa ovanliga har!
    Men om ni tycker den är för stor i butiker osv kan ni ju bara kompletera med en paraply sulky. Dessa är ju billiga i London. Tycker Mondial är så fin
  • Protea

Det var darfor vi kopte den! Bra pris och sa kan man ju som sagt kompletra med en paraplyvagn att ha nar man ska resa.

Jag tror nog att det ska fungera plus bred ar den ju inte.

• Uliise
    Protea skrev 2010-09-09 19:06:56 följande:
    Det var darfor vi kopte den! Bra pris och sa kan man ju som sagt kompletra med en paraplyvagn att ha nar man ska resa.

Superfin är den! Och som du säger, kul att gå med den i London där det väl bara  kryllar (som överallt egentligen) av små mini cityvagnar Glad
    Majken 100421
  • AnLj
    Protea skrev 2010-09-09 19:06:56 följande:

Ja, och om ingen aktar sig för dig, så har du några kg att köra över hälsenorna på dem! ;) Jag tror det blir utmärkt!
  • AnLj

Jag har tidigare skrivit om mitt issue med tyget som vi har på sittdelen på vagnen och har önskat den vara svart. Nu har jag hittat en svart klädsel som jag ska få köpa men så tittar jag till igen på annonsen och ser att det inte är en City Cross som jag har, utan troligtvis en Classic eller likande från 2005. Easy fix fästerna på den vagnen har gett upp, de som kan tänka sig att sälja klädseln. Annars hade jag köpt hela vagnen, bytt sittdel och sålt min sittdel. Tror ni att det funkar med en Classic klädsel på en City Cross?

• stor grön drake
    AnLj skrev 2010-09-09 19:21:42 följande:

Jag har tidigare skrivit om mitt issue med tyget som vi har på sittdelen på vagnen och har önskat den vara svart. Nu har jag hittat en svart klädsel som jag ska få köpa men så tittar jag till igen på annonsen och ser att det inte är en City Cross som jag har, utan troligtvis en Classic eller likande från 2005. Easy fix fästerna på den vagnen har gett upp, de som kan tänka sig att sälja klädseln. Annars hade jag köpt hela vagnen, bytt sittdel och sålt min sittdel. Tror ni att det funkar med en Classic klädsel på en City Cross?

Det borde funka, en 2002 klädsel passade på min 2007 sittdel (måste dock fixa lite för den klädseln var ej anpassad för easyfix)
  • Nomen

Sitter och funderar på Cerox 2.0... Någon som kan uttala sig om den? Jag skulle vilja ha möjlighet att snabbt och smidigt kunna ändra färdriktning för min dotter. Hon åker helst framåt, nu i en scooter, när hon åkte baklänges hängde hon bara framåt och ut åt sidorna (hon är nu snart 18 mån, vände henne vid 13 månader). Jag skulle ibland vilja ha henne mot mig (egentligen vill jag ha så jämt, men inte hon och undrar då om ceroxen är något att ha? Jag har kört både edge med sportchassi och city cross, älskade dem båda.

Theodor 2007 & Saga 2009
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5