• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Madebyday
    stor grön drake skrev 2010-10-13 16:53:51 följande:
    Det efterfrågades bilder på andra regnskydd på emmaljunga vagnar för ett tag sen, här kommer mitt teutonia allväders skydd först på edge, sen på jet (ergonomisk)

Sitter riktigt bra på båda två.
    Känner mig träffad Flört
    Tack!!
    Detta skulle alltså vara bättre och motståndskraftigare än EL egna?
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • stor grön drake
    myran82 skrev 2010-10-13 20:03:10 följande:
    Någon som vet om det går att fästa upp fotstödet högre upp än det plana läget? (city cross)

Sonen kommer behöva använda sittdelen snart eftersom han inte kommer få plats i liggdelen med tjock overall på sig och jag är rädd att han kommer kana ur. Han känns så himla liten i den stora sittdelen.
    På min edge kan man lyfta knäbygeln, dra upp fotstödet under den och så fälla ner bygeln så att den låser fotstödet. hade den så när vi började med sittvagn i våras.
    Madebyday skrev 2010-10-13 21:45:46 följande:
    Känner mig träffad Flört
    Tack!!
    Detta skulle alltså vara bättre och motståndskraftigare än EL egna?
    Det går inte att nämna dem i samma mening
    Jag hade emmaljungas orginal+ett tulsa neon under och de läckte igenom ordentligt på 20 minuter regn. I detta har vagnen varit ute över en timme utan den minsta läckage, plus att det inte rinner in vatten i "hålet" vilket det gjorde med de andra, så även om de hade hållit tätt hade det blivit en pöl inne i vagnen på sonen för suflettvattnet droppade in...
  • Uliise

Hur tusan får man av klädseln till city crossen? Selen sitter ju fast i chassit...

Majken 100421
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-10-13 22:57:16 följande:
    Hur tusan får man av klädseln till city crossen? Selen sitter ju fast i chassit...
    selen går nog inte att ta bort, men klädsel trär man ur selen ur bara. Man får tvätta selen tillsammans med ramen i badkaret, eller med en fuktig trasa.
  • Madebyday
    stor grön drake skrev 2010-10-13 22:48:59 följande:
    Det går inte att nämna dem i samma mening
    Jag hade emmaljungas orginal+ett tulsa neon under och de läckte igenom ordentligt på 20 minuter regn. I detta har vagnen varit ute över en timme utan den minsta läckage, plus att det inte rinner in vatten i "hålet" vilket det gjorde med de andra, så även om de hade hållit tätt hade det blivit en pöl inne i vagnen på sonen för suflettvattnet droppade in...
    Hehe, nej okej...då ska jag låta bli Flört
    Det verkar väldigt lovande detta. Tack för hjälpen :)
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Lattjo
    myran82 skrev 2010-10-13 20:03:10 följande:
    Någon som vet om det går att fästa upp fotstödet högre upp än det plana läget? (city cross)

Sonen kommer behöva använda sittdelen snart eftersom han inte kommer få plats i liggdelen med tjock overall på sig och jag är rädd att han kommer kana ur. Han känns så himla liten i den stora sittdelen.
    När lillan var riktigt liten fäste vi fotstödet under bågen. Vi såg några som hade gjort så och provade och så länge benen nte behöver mer plats funkar det :) Det vart lite mer ombonat när hon var mini :)
  • ängeln83

Nån som har tips på åkpåse till Candy Pink?
    Tänkte det skulle räcka med fårskinn/filt och fotsack men har nog kommit fram till att lilla behöver en åkpåse ändå. Antar att det är omöjligt att få tag på EL:s egna eftersom färgen inte finns längre.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Lattjo
    ängeln83 skrev 2010-10-14 08:51:00 följande:
    Tänkte det skulle räcka med fårskinn/filt och fotsack men har nog kommit fram till att lilla behöver en åkpåse ändå. Antar att det är omöjligt att få tag på EL:s egna eftersom färgen inte finns längre.
    Dark grey? Vi har en vagn i dark grey med en sittdyna i candy pink, skitsnyggt. Tycker jag iaf :)
  • myran82
    Lattjo skrev 2010-10-14 08:06:17 följande:
    När lillan var riktigt liten fäste vi fotstödet under bågen. Vi såg några som hade gjort så och provade och så länge benen nte behöver mer plats funkar det :) Det vart lite mer ombonat när hon var mini :)
    Tack!

Ska ta & testa det =)
  • Fru T
    ängeln83 skrev 2010-10-14 08:51:00 följande:
    Jag som har en vagn i candy pink köpte mig en fotsack i svart vilket ja tycker blev snyggt så kommer även köpa en sart åkpåse för att inte "korsa" för mycket färger.. Annas så tror ja absolut dark gray kan va skitfint till det rosa, men ville inte ha en grå fotsack, det är ju ändå svarta detaljer på vagnen :)

om du absolut vill ha en EL åkpåse vill säga annars finns det ju en mängd fina med mönster på!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5