• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Uliise

Hörrni, hur är Nitron på vinterväglag egentligen? Det som är synd med just Nitron är ju att man bara kan köra med de små hjulen framåt, inte vända styret som på Teutonias Mistral S, Bugaboo cameleon eller Emmaljungas gamla City cerox.

3000 för en helt ny Nitro är väl inte fy skam heller?

Majken 100421
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-11 20:43:38 följande:
    Hörrni, hur är Nitron på vinterväglag egentligen? Det som är synd med just Nitron är ju att man bara kan köra med de små hjulen framåt, inte vända styret som på Teutonias Mistral S, Bugaboo cameleon eller Emmaljungas gamla City cerox.

3000 för en helt ny Nitro är väl inte fy skam heller?
    tycker bara det är ruskigt krångligt att köra med större hjul fram och små bak när man har en vagn med vändbart styre, upplever de som svårstyrda då.
    det bidde inget av det...
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-10-11 20:50:06 följande:
    tycker bara det är ruskigt krångligt att köra med större hjul fram och små bak när man har en vagn med vändbart styre, upplever de som svårstyrda då.
    Ja kanske det? Har faktiskt aldrig provat, att köra en vändbar med handtaget åt andra hållet så att säga.
    Majken 100421
  • CoolJen

Hej.

Har ni erfarenhet och tips om vad man kan ha för mjuklift (iaf nåt med handtag så jag kan lyfta ur bebis sovandes) i en citykorg.

• Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-11 20:56:07 följande:
    Ja kanske det? Har faktiskt aldrig provat, att köra en vändbar med handtaget åt andra hållet så att säga.
    har iofs bara gjort det i butik, men om jag tyckte d va krångligt där tror jag knappast att jag skulle tycka d va lättare att köra den ute i terräng, hehe...
    CoolJen skrev 2010-10-11 20:59:17 följande:
    Hej.

Har ni erfarenhet och tips om vad man kan ha för mjuklift (iaf nåt med handtag så jag kan lyfta ur bebis sovandes) i en citykorg.
     emmaljungas quaddrolift fungerar, men den är ju kanske onödigt dyr om man redan har citykorg, hehe.
  • Uliise
    Zelmilainen skrev 2010-10-11 21:05:00 följande:
    har iofs bara gjort det i butik, men om jag tyckte d va krångligt där tror jag knappast att jag skulle tycka d va lättare att köra den ute i terräng, hehe...
    Hej.

emmaljungas quaddrolift fungerar, men den är ju kanske onödigt dyr om man redan har citykorg, hehe.
    Men var det inte någon som sa att det inte skulle fungera? För jag har väldigt svårt att se att det sjulle gå. Och om Yttermåtten på city korgen och quadron nu skulle vara så lika så vore det ju himla konstigt om quadron ryms inuti city korgen?

Jag var förresten och såg lite nya färger idag.

PP black/red såg jag i en city korg - urläcker!
    pp happy pink var snygg, pp navy lite tråkig, pp offroad/red - gillar jag! pp red, lite väl röd.
    Majken 100421
  • the M Bitch
    Hej.

Teoretiskt ska det gå att få ner en Q-lift i en City Korg, men i praktiken blir det förfärligt bökigt. Du behöver typ ett skohorn...
    Det bästa (och billigaste) alternativet är nog att köpa en mindre lift , kanske en från Phil&Teds? 
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-11 21:19:29 följande:
    Men var det inte någon som sa att det inte skulle fungera? För jag har väldigt svårt att se att det sjulle gå. Och om Yttermåtten på city korgen och quadron nu skulle vara så lika så vore det ju himla konstigt om quadron ryms inuti city korgen?

Jag var förresten och såg lite nya färger idag.

PP black/red såg jag i en city korg - urläcker!
    pp happy pink var snygg, pp navy lite tråkig, pp offroad/red - gillar jag! pp red, lite väl röd.
    det var flera som sa ATT det fungerade, plus att det enligt el hemsida ska fungera. därav tipset (men ja, nån hade problem med det).
  • gullunge1
    Zelmilainen skrev 2010-10-11 21:36:36 följande:
    det var flera som sa ATT det fungerade, plus att det enligt el hemsida ska fungera. därav tipset (men ja, nån hade problem med det).
    jag har haft problem med det och därför ha liften bara skräpat... har inte haft nån nytta av den tyvärr....
    men ja fick oxå höra att de skulle funka och enligt bilderna så funkar det, men du kan knappt stoppa i den utan en bebis i. så min bror har nu köpt emmaljungas mjuklift och ska ha i citykorgen, vet dock inte än hur det kommer funka i praktiken för deras bebis kommer om ca 3 veckor. men jag avråder verkligen quadron till citykorgen tror du kommer bli besviken =( 
    Tova 100317
  • Barbiegirl
    Sandriks skrev 2010-10-11 17:21:05 följande:
    Fick min Citykorg (pro bordeaux) i helgen, så jag la in några bilder på min pärla i Bildtråden om någon vill se!

Bilderna gör INTE färgen rättvisa, ska försöka få till några andra bilder men vid ett senare tillfälle.
    På dessa bilder ser den nästan svart eller mörkbrun ut, förutom på sista då jag endast fotat för att få fram färgen, men den är fortfarande för mörk den också!
    Kollade in bilderna å den gjorde inte riktigt sitt rätta med färgen,men å andra sidan vet ja hur den ser ut i verkligheten då jag själv har en city cross i Pro bordeaux+ citykorgen
    ☆*★AMELIA 2/1-06 ☆ FRIDA 1/5-10☆*★
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5