• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Madebyday
    Uliise skrev 2010-10-11 21:19:29 följande:
    Men var det inte någon som sa att det inte skulle fungera? För jag har väldigt svårt att se att det sjulle gå. Och om Yttermåtten på city korgen och quadron nu skulle vara så lika så vore det ju himla konstigt om quadron ryms inuti city korgen?

Jag var förresten och såg lite nya färger idag.

PP black/red såg jag i en city korg - urläcker!
    pp happy pink var snygg, pp navy lite tråkig, pp offroad/red - gillar jag! pp red, lite väl röd.
    Citykorg och Quadrolift tillsammans fungerar utmärkt.
    Dock har jag ej provar med hård- eller annan mjuklift och vet inte om dem går "lättare" att få i och ur.
    Men det jag provat med Quadron så tycker jag det verkar fungera bra!
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Zelmilainen
    gullunge1 skrev 2010-10-11 21:48:31 följande:
    jag har haft problem med det och därför ha liften bara skräpat... har inte haft nån nytta av den tyvärr....
    men ja fick oxå höra att de skulle funka och enligt bilderna så funkar det, men du kan knappt stoppa i den utan en bebis i. så min bror har nu köpt emmaljungas mjuklift och ska ha i citykorgen, vet dock inte än hur det kommer funka i praktiken för deras bebis kommer om ca 3 veckor. men jag avråder verkligen quadron till citykorgen tror du kommer bli besviken =( 
    det är inte jag som vill ha den i citykorgen så besviken blir ja inte *L*
    det bidde inget av det...
  • FridaLee

Om det är ett vinterbarn som ska ligga i city korgen kanske en voksi åkpåse kan vara nått den kan man ju köpa till bärhandtag och hård platta. Annars skulle jag köpa en billig lift och lägga i.

• gullunge1
    Zelmilainen skrev 2010-10-12 07:53:26 följande:
    det är inte jag som vill ha den i citykorgen så besviken blir ja inte *L*
    okey hehe=)
    jag köpte som sagt qudron till för jag tyckte att det kunde vara lättsamt om man skulle in till nån och hon sov el så men tyvärr så har den inte blivit använd som man måste använda våld för att få i den.  så det var 1800:- bortkastade pengar. dessutom tyckte jag inte liften "höll formen" så bra när man bar dottern där i. Den vart verkligen som ett V, fast så kanske det är med alla liftar, har bara haft quadron och en dotter så jag är inte så rutinerad inom det =)
    Var med brorsan på babyland som dom väntar barn och då provade vi alla liftar för att se och kännna m.m. och då kändes emmaljungas mjuklift bra i, lite knögligt nere vid fotändan men det är för att den är lite lång men det gör nog inget, annars skulle jag nog oxå satsa på en mindre som någon sa, phil and ted. 
    bara åka o testa massa i affären för att känna på vilken man skulle tro funka bra, tänk på att dom i affären kan ju vara prövade massa så dom kanske passar lite bättre, ungefär som skor, töjer sej lite efter ett tag. 
    för quadron vi provade i affären på citykorgen passade utan "skohorn" men min hemma är 10 ggr värre. 
    rörigt det vart nu hehe
    Tova 100317
  • CoolJen

Tack för alla svaren om mjuklift i citykorg.
    En quadro i citykorgen har jag inte tänkt men tänkte om det går med någon annan(billigare) variant.

Ni som har/haft citykorg, tror ni det blir för trångt för bebisen med en mjuklift/åkpåse med handtag i? och kan det se estetiskt bra ut?

Uliise skrev 2010-10-11 20:43:38 följande:
    Hörrni, hur är Nitron på vinterväglag egentligen? Det som är synd med just Nitron är ju att man bara kan köra med de små hjulen framåt, inte vända styret som på Teutonias Mistral S, Bugaboo cameleon eller Emmaljungas gamla City cerox.

3000 för en helt ny Nitro är väl inte fy skam heller?
    Jag funderar oxå på en Nitro city men är ju lite rädd för att vi får fortsatta hemska vintrar. Erfarenheter?
    Jag har verkligen fallit för nitron men har ju tid att ändra mig(bf 27 feb)

Uliise- vart hittar du en ny för 3000 ?

Jag tror jag ska köpa vagnen begagnat men en citykorg ny, för jag vill ha white letherette i citykorgen men ett mörkare tyg i nitron.
    Jag antar att white letherette färgen är ny? har inte sett någon begagnat till salu iaf.
  • myran82

Vi har inte haft någon lift i citykorgen. De gångerna sonen har sovit har jag tagit med mig hela citykorgen istället.
    Vi har en vanlig emmaljunga mjuklift till sovvagnen men jag är inte förtjust i att bära honom i den.

• Arabis

Vet att diskussionerna förekommit innan, men vad kostar en ny sittdel, citycross?? Ska byta, & det verkar näst intill omöjligt att hitta begagnat. Onödigt att köpa med chassi. Vill egentligen ha en äldre, med fickorna på sufletten, men vad gör man med chassiet om jag köper en komplett begagnad? Går det att sälja enbart ett chassi?

• TinkyWinky
    Arabis skrev 2010-10-12 09:40:24 följande:
    Vet att diskussionerna förekommit innan, men vad kostar en ny sittdel, citycross?? Ska byta, & det verkar näst intill omöjligt att hitta begagnat. Onödigt att köpa med chassi. Vill egentligen ha en äldre, med fickorna på sufletten, men vad gör man med chassiet om jag köper en komplett begagnad? Går det att sälja enbart ett chassi?
    jag letar efter egentligen endast ett city cross chassi o har än så länge inte hittat ngn, så blir nog o köpa en komplett vagn..
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • CoolJen
    myran82 skrev 2010-10-12 09:39:26 följande:
    Vi har inte haft någon lift i citykorgen. De gångerna sonen har sovit har jag tagit med mig hela citykorgen istället.
    Vi har en vanlig emmaljunga mjuklift till sovvagnen men jag är inte förtjust i att bära honom i den.
    Blir det inte lite väl tungt att lyfta, bebis+ citykorg(4,2kg) och otympligt? Ex ta upp för trappor el överhuvutaget otympligt för en kropp som nyss fött barn?
  • TinkyWinky
    CoolJen skrev 2010-10-12 09:06:29 följande:
    Tack för alla svaren om mjuklift i citykorg.
    En quadro i citykorgen har jag inte tänkt men tänkte om det går med någon annan(billigare) variant.

Ni som har/haft citykorg, tror ni det blir för trångt för bebisen med en mjuklift/åkpåse med handtag i? och kan det se estetiskt bra ut?Jag funderar oxå på en Nitro city men är ju lite rädd för att vi får fortsatta hemska vintrar. Erfarenheter?
    Jag har verkligen fallit för nitron men har ju tid att ändra mig(bf 27 feb)

Uliise- vart hittar du en ny för 3000 ?

Jag tror jag ska köpa vagnen begagnat men en citykorg ny, för jag vill ha white letherette i citykorgen men ett mörkare tyg i nitron.
    Jag antar att white letherette färgen är ny? har inte sett någon begagnat till salu iaf.
    vi hade en nitro förra vintern o det gick super, visst lite jobbigt där det va mkt snö, så i år blir det att försöka hitta antingen ett cc chassi eller köpa en komplett cc för o buta när det blir som värst..
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5