• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    daydream skrev 2010-10-27 17:18:14 följande:
    Okej, tack! Då har jag svaret på det, tack för det.

Hur är det med fempunkts-bältet? Hur får man igenom det när påsen bara har fyra hål? Och jag får då inte alls igenom sidodelarna som sitter på två delar av bältet, de som ska vara mot ansiktet/bröstet. De är för stora för hålen.
    Försök vinkla dem lite, på mina får man lirka en hel del med. Kolla att grenrems hållet är uppsprättat, såg en modell med flera hål (för att passa fler modeller antar jag) och på den skulle man själv sprätta upp hålet på rätt höjd
  • lilla snöflingan
    Mymemlan skrev 2010-10-27 09:54:23 följande:
    Det är bara dom som finns där jag bor, därav anledningen. Sen vill jag gärna ha en vagn som inte kostar så mkt för det är mer en slit och släng vagn som jag inte behöver vara så himla rädd om. Jag bor i Luleå i norrbotten så utbudet är inte så stort om man säger så. :) Sen gillar jag att pyssla med lite olika saker, som en utmaning!
    www.blocket.se/lulea/Emmaljunga_Scooter___Sulky_fran_Babyproffsen_30146680.htm&w=1
  • Mymemlan
    lilla snöflingan skrev 2010-10-27 19:41:54 följande:
    www.blocket.se/lulea/Emmaljunga_Scooter___Sul...
    Den dög inte sa min sambo, det var ju rosa på så det vägrade han åt våran son. Suck tänker jag. Men jag ska köpa den här som kostar 300 kr nu ikväll, den saknar varukorg men det ska jag försöka skaffa. Hittar jag ingen är det inte hela världen för det är ju en extrra slit och släng vagn eftersom vi bor en trappa upp och alltid måste släpa med oss vagnen upp då det inte finns nånstans att ha den. Sen ska vi utomlands och då gör det inget om den pajjar på flyget elr så om den inte är så dyrbar. :)
  • Fru T
    Mymemlan skrev 2010-10-27 20:11:41 följande:
    Den dög inte sa min sambo, det var ju rosa på så det vägrade han åt våran son. Suck tänker jag. Men jag ska köpa den här som kostar 300 kr nu ikväll, den saknar varukorg men det ska jag försöka skaffa. Hittar jag ingen är det inte hela världen för det är ju en extrra slit och släng vagn eftersom vi bor en trappa upp och alltid måste släpa med oss vagnen upp då det inte finns nånstans att ha den. Sen ska vi utomlands och då gör det inget om den pajjar på flyget elr så om den inte är så dyrbar. :)
    det är väl inge rosa på den där?
  • Mymemlan

Nu har jag varit och köpte scootern som saknade varukorg och var trög att fälla upp ner i ryggstödet. Den hade tydligen varit det från dom köpte den ny men hon hade inte brytt sig för dom hade bara använt den ett år. Iaf så när vi skulle fälla ner ryggstödet så man kunde fälla ihop den så gick det inte och det sa pang så släppte fästet. Hon blev jätteorolig men jag kollade snabbt och såg att om jag använde en hammare skulle jag kunna fixa det så jag sa att jag köper vagnen iaf för 200 bara då. Det ingick en emmaljunga allroundåkpåse i samma färg som vagnen för dom pengarna.

Nu har jag fixat vagnen och den är inte trög alls att fälla upp och ner i ryggstödet, mest troligen har fästet suttit halvdåligt hela tiden därav den har varit trög ibland och ibland inte. Smort däckena och imorrn ska jag köpa silicospray och fixa det lilla som gnisslar. Den är inte solblekt, helt fin i tyget. Så nöjd!

http://www.facebook.com/album.php?aid=240079&id=599554540&ref=mf

Där finns bilder.

• Mymemlan
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-10-27 23:07:35 följande:
    Mymemlan: jätte fin verkligen! Grattis! 
    Tackar! :) Jag är verkligen supernöjd, nu ska jag bara få tag på en varukorg så är det perfekt :) Imorrn ska vi provåka, han kmr bli då glad för han älskar att åka framåt medans hans fjantiga mamma inte vill ha han vänd i CC då det inte finns någon tittlucka :)
  • Guld gossarnas Super Mamma

Mymemlan. hihi,ja så är vi mammor! 
    Ang varukorg,så kan det ju bli lite knepigt att hitta då de ju ändrat modellen helt och nu har en tygkorg,men du får ringa till tex barnenshus och fråga.   Lycka till.!

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • annakohler

jättefin vagn men håller med ovan blir svårt och hitta en varukorg men får man fråga varför du inte fick någon varukorg??

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5