• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Madebyday
    t0va skrev 2010-10-31 18:31:12 följande:
    I manualen för adaptern står det "

Andra bilstolar än Britax BABY-SAFE plus SHR får ej fästas på Adap tern." SHR är den med knappen, "Singel hand relese". Så vad jag har förstått av detta så har du fått fel information. 

Tack!! {#emotions_dlg.flower}
    Inget roligt svar, men ett vettigt svar iaf. Då måste jag ringa dem imorgon. Tydligen inte öppet köp på babyskydd, men det är ju isåfall dem som jag gjort fel!!
    Tyvärr så har jag ju inte adaptern hemma och kan inte läsa det själv (kanske på EL hemsida?)...men jag hoppas dem är läs kunniga på Babyproffsen och kan läsa sig till det själva!!

Man blir ju lessen....
    Någon annan som vet något mer/annat?!
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Zelmilainen
    Jackie85 skrev 2010-10-31 18:31:28 följande:
    Någon här inne som har en Emmaljunga city cross och en Ford Focus Kombi? Går den vagnen in i bagaget? Behöver verkligen veta och hittar tyvärr inga mått på bagageutrymmet.
    om du inte ska ha in den på längden går det, men om du ska ha in den på längden säger jag nej... vi har en ford focus kombi -05. har räknat ut att nitro går in, men cc är ju ca 5cm längre (om jag inte minns helt fel) och har för mig det blir för tajt. 
    det bidde inget av det...
  • t0va
    Madebyday skrev 2010-10-31 18:34:37 följande:
    Inget roligt svar, men ett vettigt svar iaf. Då måste jag ringa dem imorgon. Tydligen inte öppet köp på babyskydd, men det är ju isåfall dem som jag gjort fel!!
    Tyvärr så har jag ju inte adaptern hemma och kan inte läsa det själv (kanske på EL hemsida?)...men jag hoppas dem är läs kunniga på Babyproffsen och kan läsa sig till det själva!!

Man blir ju lessen....
    Men om du har fått fel information så måste du ju få byta kan man tycka. Jag googlade lite och fästet till baby safe plus ser ut såhär. http://www.babys-mart.co.uk/itemdetl.php/itemprcd/Britax-TS-Adapter 
    och SHR  http://www.baby99.co.uk/view-prod/5/99746120141/baby-Mothercare-Spin-Britax-Adaptors.html
    Så det är ju inte lika. 

Om adaptern kan man läsa här http://www.emmaljunga.com/files/se/Britax_adaptor.pdf 

hoppas det löser sig för er. 
  • Madebyday
    t0va skrev 2010-10-31 18:40:41 följande:
    Men om du har fått fel information så måste du ju få byta kan man tycka. Jag googlade lite och fästet till baby safe plus ser ut såhär. www.babys-mart.co.uk/itemdetl.php/itemprcd/Br... 
    och SHR  www.baby99.co.uk/view-prod/5/99746120141/baby...
    Så det är ju inte lika. 

Om adaptern kan man läsa här http://www.emmaljunga.com/files/se/Britax_adaptor.p df 

hoppas det löser sig för er. 
    Nej, det ser man ju att dem inte är.
    Då hoppas jag att det blir rätt iaf. Men ska ringa imorgon (eller åka dit) och förhoppningvis få prata med någon annan än killen vi pratade med idag :/

Tack snälla du!! Skrattande
    MadeByDay - väntar November bebis - www.threetobecome.blogspot.com
  • Jackie85
    Zelmilainen skrev 2010-10-31 18:35:55 följande:
    om du inte ska ha in den på längden går det, men om du ska ha in den på längden säger jag nej... vi har en ford focus kombi -05. har räknat ut att nitro går in, men cc är ju ca 5cm längre (om jag inte minns helt fel) och har för mig det blir för tajt. 
    Går det med god marginal på bredden? Får man eventuellt in några matkassar också, eller är hela bagageutrymmet helt fullt när en City Cross väl står på plats tro?
  • Zelmilainen
    Jackie85 skrev 2010-10-31 18:48:13 följande:
    Går det med god marginal på bredden? Får man eventuellt in några matkassar också, eller är hela bagageutrymmet helt fullt när en City Cross väl står på plats tro?
    eftersom jag skulle haft ca halva bagagen kvar när jag ställt in en nitro på längden så tror jag nog man får in några matkassar. dels runtom vagnen, men sen även på vagnen om man har handlat mkt.
    det bidde inget av det...
  • eec82
    Madebyday skrev 2010-10-31 18:34:37 följande:

Man blir ju lessen....
    du får säkert byta, vi gjorde ett misstag en gång å sålde fel stol å vi bytte samt gav kunden den andra som var dyrare utan att de fick betala mellanskillnaden. Just för att vi begått misstaget!
  • MissR

Någon somvet vad det är för innertyg i citykorgen i färgen golden check?

• Fru T
     Jackie85 skrev 2010-10-31 18:31:28 följande:
    Någon här inne som har en Emmaljunga city cross och en Ford Focus Kombi? Går den vagnen in i bagaget? Behöver verkligen veta och hittar tyvärr inga mått på bagageutrymmet.
    Ett par vänner till mig har just den kombinationen och jag har aldrig hört dom klaga så det måste ju funka alldeless ypperligt
  • Jackie85
    Fru T skrev 2010-10-31 20:31:47 följande:
    Ett par vänner till mig har just den kombinationen och jag har aldrig hört dom klaga så det måste ju funka alldeless ypperligt
    Låter lovande. Håller tummarna att det går.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5