• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • AnLj
    stor grön drake skrev 2011-02-09 19:49:30 följande:
    Shit... alltså, 18cm längre än edge... förbaska, den borde man köra upp i ansiktet på dem som tycker att edgen är tung och enorm
    skulle vara kul att se en sån på bild brevid en vanlig emmaljunga...

kollade nypriset här på scootern, men det följer svenska bra, ~2700kr. Och den de hade inne var mörkgrön och bara såååå snygg. De hade en spider i samma färg, även den "to die for"... Men spidern såg trång ut över benen den med. Försäljaren sa att hon tyckte det var en miss att göra dem lägre då dessa vagnar oftast används av större barn. Synd att hon inte jobbar på emmaljunga

Träffade kusin min idag, hon hade en softy liknande sak som hon ärvt av en annan av våra kusiner. hade riktigt bra "huvudlut läge", fjädring, och stadig korg, hennes 16kg 2-åring kunde stå på kanten om han inte orkade gå. Den var dessutom bred i sätet, som en scooter, om inte mer. Borde skicka bild till emmaljunga och be dem "gör om, gör rätt"
    Vad jag fick veta när vi skulle köpa vår Scooter, var att priserna på alla de med "skinn"detaljer på har höjts i pris eller kommer inom kort göra det. Enligt Babyland så skulledeligga på 2975 och de utan "skinn" kommer att ligga kvar på cirka 2560 kr.
  • AnLj
    AnLj skrev 2011-02-09 20:18:19 följande:
    Vad jag fick veta när vi skulle köpa vår Scooter, var att priserna på alla de med "skinn"detaljer på har höjts i pris eller kommer inom kort göra det. Enligt Babyland så skulledeligga på 2975 och de utan "skinn" kommer att ligga kvar på cirka 2560 kr.
    Menade 2795 och inte 2975.
  • Nomen
    Nomen skrev 2011-02-08 20:38:47 följande:
    Lysande! Tack tack !

En fråga ang. vagnar med easy frame: är det 90 cm sittmått eller liggmått?
    Naturligtvis menar jag Safe Frame... Någon som har lust att mäta sitt- och liggmått?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Princepesa
    stor grön drake skrev 2011-02-09 19:49:30 följande:
    Shit... alltså, 18cm längre än edge... förbaska, den borde man köra upp i ansiktet på dem som tycker att edgen är tung och enorm
    skulle vara kul att se en sån på bild brevid en vanlig emmaljunga...
    Jag kan ta ett foto i morgon med den "danska varianten" och med en helt vanlig Duo Classic.
    Jag bodde i Dk när min son föddes. I stort sett alla barn sover ut där. Bor man i lägenhet så sover barnen på balkongen. Inte ovanligt att man har en "balkongvagn" och en vagn man kör omkring med. En anledning tror jag är att det är väldigt dyrt att köpa bil i Dk vilket innebär att man använder buss och tåg i större utsträckning. Åka tåg med barnvagn i Dk är en dröm. De har en speciell (tåg)vagn där man bokar plats till sin vagn (gratis) och har man en sådan plats då står vagnen fint parkerad och även fastspänd. Min son brukade även sova i vagnen när vi åkte tåg (han var naturligtvis fastspänd, vagnen var fastspänd och jag satt brevid och höll i den). Så man använder sin vagn mycket längre och mycket mer än vad vi gör. Man är ofta "borta" sent och eftersom barnen är vana vid att sova i vagnen är det inte ett problem. 

Jag minns första gången jag skulle åka tåg i Sverige efter att vi hade flyttat hem. Vi bodde i Stockholm och skulle ner och visa upp vår lilla dotter för familjen i Malmö. Mannen och sonen skulle köra ner och jag skulle ta dottern på tåget. Jag var ju van vid de danska förhållanden. Jag kunde inte ens få in vagnen på tåget utan att slå ihop den (en Brio Nova). Den fick ligga i utrymmet mellan vagnarna och jag fick hålla tummarna för att ingen skulle ta den.  
    *suck*
  • stor grön drake

Princepesa
    Det skulle vara underbart för en vagn-knarkare som jag Solig vi använde faktiskt våran edge liggdel som extrasäng ända tills den blev urväxt (sonen var 79cm på 1-årskontrollen) men hade gärna fortsatt. Har de bredare chassin/easy fix fästen? För det stod easy fix på DK hemsidan (nej vaddå funderar på att hitta en sån begagnad liggdel, inte jag, neeej då...) och jag funderar om de passar på tex edge chassit...

DK låter verkligen som tågåkande föräldrars dröm

• t0va
    stor grön drake skrev 2011-02-09 22:01:57 följande:
    Princepesa
    Det skulle vara underbart för en vagn-knarkare som jag Solig vi använde faktiskt våran edge liggdel som extrasäng ända tills den blev urväxt (sonen var 79cm på 1-årskontrollen) men hade gärna fortsatt. Har de bredare chassin/easy fix fästen? För det stod easy fix på DK hemsidan (nej vaddå funderar på att hitta en sån begagnad liggdel, inte jag, neeej då...) och jag funderar om de passar på tex edge chassit...

DK låter verkligen som tågåkande föräldrars dröm
    ha, ha.. Anonyma vagnmissbrukare nästa Tungan ute

Idag sa jag till sambon att nu när jag köpt en dyna till en briovagn så är det ju lämpligt att köpa en ny vagn också... tjatade ett tag på att jag ville ha brios sittvagn med svängbara hjul till sonen när han kan sitta framåtvänd. Men han suckade och la in sitt veto... inte för att jag vill ha en sån vagn längre för den är tydligen i storlek som nitron när man fäller. Blir nog att tjata om en ozone istället Flört
  • fridajonsson
    Cazzie82 skrev 2011-02-09 00:04:03 följande:
    "Puff" någon som vet?
    Teflonspray, finns på tex cykelaffärer.
  • Cazzie82
    fridajonsson skrev 2011-02-09 22:36:53 följande:
    Teflonspray, finns på tex cykelaffärer.
    Tack så mycket! Ska kolla efter det...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5