• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • stor grön drake
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-02-08 23:26:36 följande:
    vilken finsk sida pratar ni om? nyfiken ju. 
    jag och mig själv pratar om huuto.net och de underverk google translate kan åstadkomma.

Föresten ahde jag lovat en bild på ett isärskruvat suflettfäste. Visade sig att det inte var denna som fått extra distans (vilket jag trodde) utan dagisvagnen, så den kan jag inte ta bild på. Sorry. De solvriga delarna på det svarta är där metallen nött på plasten, just om det är nernött blir det problem som inte ens distans kan lösa. Jag lade min extradistans mellan plastskivan (den som är innanför muttern) och det svarta "locket" till själva leden. Plupparna som ska täcka muttern på denna årsmodell har tyvärr försvunnit eftersom jag dragit åt muttrarna så långt att pluppen inte fick fäste i den vita plastbrickan.

hålen i "locken" ska suflettsatgen vara i, sedan en "silvrig" del mot den rundade delen av bågen, pinnen med fördjupningar i mitten (fördjupningarna utåt) och så likadant på andra sidan. Sedan vita plastbrickan med den vidare kanten uppåt (det kan vara tvärt om på de nyare modellerna, ni märker att det är fel om pluppen inte sitter tajt) och sedan muttern. Vissa modeller har en variant som kräver insexnyckel på båda sidor.
  • Cazzie82
    Cazzie82 skrev 2011-02-08 00:50:39 följande:
    Någon som har tips på vad för smörjning man ska använda till vagnen (har en scooter) och var man köper det?
    "Puff" någon som vet?
  • p0o

Hej! Om nån har lust att hjälpa mig med en prisfråga så vore jag jätteglad!!

Jag undrar om ni tycker att 5000kr är ett bra pris för en mondial duo white leatharette 2008 års modell? Den är i jättebra skick
    Vore tacksam om nån ville hjälpa mig:)

• Princepesa

Idag får jag hem min Emmaljunga City Star! Längtar!
    City Star är en av de danska modellerna. Jag har en dotter på 17 månader som verkligen avskyr att åka vagn. Vi har en Nitro i färgen pro bordeaux (och ett cc-chassi) och det går sådär. Få är de gånger hon sover i vagnen. Rynkar på näsanSå köpte vi en gammal Classic Duo som hon skulle ha på dagis. Hon älskar liggdelen! Somnar och sover i vagnen... Men den är ju lite kort för henne. Jag tror att hon tycker om att hon kommer högre upp när hon sitter i liggdelen - hon har varit ganska glad för vår Silver Cross. Men den är ju lika kort som Duo-liggdelen (dessutom väger bara liggdelen 14 kg och inget man bara "slänger in" i bilen hur som helst).

• svea87

Det va inte alls dyrt med nya däck! 4 stycken sprillans nya kostade 600 kr bara:D Så nu blir våran vagn som ny!

• Uliise
    Princepesa skrev 2011-02-09 08:23:37 följande:
    Idag får jag hem min Emmaljunga City Star! Längtar!
    City Star är en av de danska modellerna. Jag har en dotter på 17 månader som verkligen avskyr att åka vagn. Vi har en Nitro i färgen pro bordeaux (och ett cc-chassi) och det går sådär. Få är de gånger hon sover i vagnen. Rynkar på näsanSå köpte vi en gammal Classic Duo som hon skulle ha på dagis. Hon älskar liggdelen! Somnar och sover i vagnen... Men den är ju lite kort för henne. Jag tror att hon tycker om att hon kommer högre upp när hon sitter i liggdelen - hon har varit ganska glad för vår Silver Cross. Men den är ju lika kort som Duo-liggdelen (dessutom väger bara liggdelen 14 kg och inget man bara "slänger in" i bilen hur som helst).
    Spännande! Kan nog bli en bra lösning, de danska liggdelarna är ju enorma
    Majken 100421
  • FridaLee
    stor grön drake skrev 2011-02-08 23:03:46 följande:
    En vän tipsade mig om att använda "google translate" på de annonser osv jag ville svara på. Nedanstående tycker jag förklarar bra varför, de tjocka är mina favoritstycken:

Sälj överflödiga i sommaren 2008 köpte Scooter. Vibrerande grå, mönstrade med vitt och limegrönt vitklöver kontur och fjärilar. Detta var sommarens limited edition färg. Det kommer att vara vadderade täckning och regnskydd.

"Barnvagnar har använts ganska lite, under det gångna året har de bara sovit en tupplur på semester. Barnvagnar måste alltid hållas inne i bostaden. Barnvagn tyger och body fitness är oklanderlig. Däcken är synliga vid normal användning av den andra. Skrovet är "inställd" i den mån det finns ett märke i reflektorn för att öka synligheten.

Dreven är lätta att verka för breda däck gör också snö och sand. De går i en hög med Tessa på liten yta, till exempel, passar ganska bra Punto stammen ringar på plats. Men är vagnen så stora att de kan rymma metriska problem tupplur sömn. Barnvagn viktbegränsningar är 25 kg, så att de passar trycka på större barn. Barnvagn själv väger 12,6 kg.

Barnvagn ryggstöd anpassar sig till tre lägen, som är längst ner på resten läge som gör vagnen rekommenderade livslängd är 6 månader och uppåt. Fotstödet justerar i två lägen. Handtaget är också justerbar. Barnvagn huven sitter en titt in i luckan, som kan välja att rabbla fram och fästs med kardborreband. Hood är också möjligt att ta bort alternativet helt och hållet.

Enligt den kommande regnskydd skärpa gummiband är sprött och behöver bytas ut"

Jag tycker det är skönt att hjulen är synliga vid normal användning, men undrar hurdan använding som gör dem osynliga. Tycker det är opraktiskt att vagnen alltid måste vara inne, behöver den mer ute. Vad Tessa och Punto är har jag ingen aning om (de nämns INTE i orginaltexten iallafall...) men just rabblandet med huven ska nog pasdsa mig, jag pratar ju konstant

Alltså, jag är urkass på finska, och JAG hade översatt detta bättre...
    Ha ha fick mig ett gott skratt!
  • CoolJen
    p0o skrev 2011-02-09 01:05:15 följande:
    Hej! Om nån har lust att hjälpa mig med en prisfråga så vore jag jätteglad!!

Jag undrar om ni tycker att 5000kr är ett bra pris för en mondial duo white leatharette 2008 års modell? Den är i jättebra skick
    Vore tacksam om nån ville hjälpa mig:)
    Fanns white leatherette 2008? Eller kanske äldre chassi med nyare sittdel? Vad ingår? Vad kostar en nya mondial duo?

Jag är inte nån expert här men det finns det gott om
  • Uliise
    Wingtear: Underbar översättning DrömmerFlört Har provat den själv någon gång och vet hur dumt det ofta blir...
    Majken 100421
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5