• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Mamma till två mirakel

Prins: Ja han är bra liten din med då förstår jag...

Jag har eg aldrig gillat EL efs jag tycker mer om stilrena linjer och de lite "morderna" vagnarna...men så fick jag prova å köra en och fastande direkt!! jisses vilken känsla!! Min vagn är ju inte ny (2006:a) med luft hjul men shit vilket gung och komfort! lilleman som ännu inte gillar vagnen somnade direkt igår när vi provade inomhus
    Har dessutom lyckats få tag i en syskonsits på blocket nu så inom någon vecka får jag väl den...då har jag gett totalt 2300kr för min vagn inkl syskonsits....tycker jag är himla bra...hoppas iaf vagnen håller något år eller två så kan man köpa en till sen istället...

Har ju som sagt en Babyjogger city select också nu men jag hoppas att detta med EL och syskonsotsen ska funka för oss så kan jag isf sälja av syskonvagnen fram emot hösten när vi ser om vi behöver den så mkt eller inte...

När barnen somnar vaknar moderkänslorna,Adam 090108 & Ennio 101226
  • giraffas

Hej en liten dum fråga! 

Passar en citykorg från en cangaroo på en classic sport.  

• Uliise
    giraffas skrev 2011-02-08 09:28:31 följande:
    Hej en liten dum fråga! 

Passar en citykorg från en cangaroo på en classic sport.  
    Om det är en Classic sport från 2005 och framåt så passar det. Alla Emmaljungas vagnar (utom sulkys och mindre sittvagnar) har samma fästanordning = Easy fix, så det ska funka utmärkt
    Majken 100421
  • Uliise

Oops I dit it again... Drömmer

Som ni kanske vet så köpte jag ett Nitro-chassi för en månad sedan. När jag härom veckan var ute på Blocket (att jag aldrig lär mig) så såg jag en annons med en hårdlift, sittdel, allroundåkpåse och fotsack i färgren Jungle för 500:-. Jag har egentligen aldrig gillat färgen på vår City cross, Zinnober red. Den där obestämbara röd/oranga som inte går att matcha med mina favoritfärger grön och blå. Lite uppiggande är den och det kan jag uppskatta på ett sätt, men nej... Så en neutral beige/brun som man kan matcha till allt, ja tack! Och så hade jag ju ett ensamt chassi utan sittdel
    Så för 400:- (+frakt 217) fick jag en sittdel, allroundåkpåse samt fotsack i jättefint skick, sittdelen är bara använd med hårdliften och tillbehören kan knappt vara använda. Hårdliften behövde jag inte till min 9-månaders, den skulle kvinnan jag köpte allt ifrån lämna till välgörenhet... Tipsade henne om att hon borde kunde få en slant för den iaf.

Min hemsnickrade Nitro har jag nu sammanlagt betalat 1123:- för med alla tillbehör (1340:- med frakt), för både Crossen och Nitron har jag betalat 3122:- Skrattande

Så nu har min lilla dam två vagnar att kuska runt i:

Och ja, min sambo tycker att jag är knäpp Cool

/Crazy vagnlady
    Majken 100421
  • Nomen

Tack Uliise för länken! Hittade dessutom 2008 års katalog där! Vilka fina fyndvagnar du har!

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Mamma till två mirakel
    Uliise skrev 2011-02-08 12:27:06 följande:

Som ni kanske vet så köpte jag ett Nitro-chassi för en månad sedan. När jag härom veckan var ute på Blocket (att jag aldrig lär mig) så såg jag en annons med en hårdlift, sittdel, allroundåkpåse och fotsack i färgren Jungle för 500:-. Jag har egentligen aldrig gillat färgen på vår City cross, Zinnober red. Den där obestämbara röd/oranga som inte går att matcha med mina favoritfärger grön och blå. Lite uppiggande är den och det kan jag uppskatta på ett sätt, men nej... Så en neutral beige/brun som man kan matcha till allt, ja tack! Och så hade jag ju ett ensamt chassi utan sittdel
    Så för 400:- (+frakt 217) fick jag en sittdel, allroundåkpåse samt fotsack i jättefint skick, sittdelen är bara använd med hårdliften och tillbehören kan knappt vara använda. Hårdliften behövde jag inte till min 9-månaders, den skulle kvinnan jag köpte allt ifrån lämna till välgörenhet... Tipsade henne om att hon borde kunde få en slant för den iaf.

Min hemsnickrade Nitro har jag nu sammanlagt betalat 1123:- för med alla tillbehör (1340:- med frakt), för både Crossen och Nitron har jag betalat 3122:- Skrattande

/Crazy vagnlady
    Niiiice
    När barnen somnar vaknar moderkänslorna,Adam 090108 & Ennio 101226
  • Laelia

Dom nya syskonsitsarna går till max 15kg. Min tjej är för stor tyvärr, så här får det bli åkbräda.

Någon som provat åkbräda ihop med Nitro?
    Det känns som det kan bli trångt?

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Mamma till två mirakel skrev 2011-02-08 06:41:21 följande:
    Prins: Ja han är bra liten din med då förstår jag...

Jag har eg aldrig gillat EL efs jag tycker mer om stilrena linjer och de lite "morderna" vagnarna...men så fick jag prova å köra en och fastande direkt!! jisses vilken känsla!! Min vagn är ju inte ny (2006:a) med luft hjul men shit vilket gung och komfort! lilleman som ännu inte gillar vagnen somnade direkt igår när vi provade inomhus
    Har dessutom lyckats få tag i en syskonsits på blocket nu så inom någon vecka får jag väl den...då har jag gett totalt 2300kr för min vagn inkl syskonsits....tycker jag är himla bra...hoppas iaf vagnen håller något år eller två så kan man köpa en till sen istället...

Har ju som sagt en Babyjogger city select också nu men jag hoppas att detta med EL och syskonsotsen ska funka för oss så kan jag isf sälja av syskonvagnen fram emot hösten när vi ser om vi behöver den så mkt eller inte...
    Hur lång är din lilla då?
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2011-02-08 12:27:06 följande:

/Crazy vagnlady
    *avundsjuk*
    vill oxå bo i södra sverige! (där finns typ allt jag söker i bra skick) jag bor ju i finland, och frakten hit blir löjligt mycket. Finns finska sidor som liknar tradera, men de går uteslutande på det andra inhemskaspråket som jag inte kan
  • Movieprincess
    Laelia skrev 2011-02-08 16:01:22 följande:
    Dom nya syskonsitsarna går till max 15kg. Min tjej är för stor tyvärr, så här får det bli åkbräda.

Någon som provat åkbräda ihop med Nitro?
    Det känns som det kan bli trångt?
    Jag har stäbräda på nitron och det funkar super
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5